Subwoofer til ca 2000,-, bygge selv eller kjøpe ferdig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det altså INGEN på forumet her som har peiling? ikke frekt ment, men dette MÅ da være enkelt å regne ut... Jeg har ikke lært dette i en butikk med masse selgere, men har funnet ut av det selv. hadde et par Proson subber med 8" elementer og klarte da ikke å henge på Genexxa'ne mine som har 10" i seg. Veldig enkelt dette, kan da ikke være så UTROLIG vanskelig og renge ut dette?!...

Bare la subbene deres henge etter det, ikke kom nede på en butikk å fortelle de at du har brukt den sammen med høyttalere med større element i hvertfall.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    En sub som er mindre enn basselementene på høyttalerne vil jo neppe henge på høyttalerne da de er større.
    Er vel i utangspunktet logisk tenkte slikt men det blir helt feil. Det er mange faktorer som spiller inn her, blant annet konsktruksjon av kasse, kvalitet på forsterker element, bassrefleks etc.

Jeg har hørt 8" subber som lett hadde klart holde følge med CV215. En god sub trenger ikke være gedigen. XTZ 12" hadde klart holde følge med cv215 og mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Er vel i utangspunktet logisk tenkte slikt men det blir helt feil. Det er mange faktorer som spiller inn her, blant annet konsktruksjon av kasse, kvalitet på forsterker element, bassrefleks etc.

Jeg har hørt 8" subber som lett hadde klart holde følge med CV215. En god sub trenger ikke være gedigen. XTZ 12" hadde klart holde følge med cv215 og mer

Hehe, får vel kjøpe meg en XTZ' jeg da, hvis den så vist skal klare å henge på mine 15" :P

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på output skal den klare henge med dine CV 15" ja. Om XTZ og CV er en bra match er en annen sak.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det altså INGEN på forumet her som har peiling? ikke frekt ment, men dette MÅ da være enkelt å regne ut... Jeg har ikke lært dette i en butikk med masse selgere, men har funnet ut av det selv. hadde et par Proson subber med 8" elementer og klarte da ikke å henge på Genexxa'ne mine som har 10" i seg. Veldig enkelt dette, kan da ikke være så UTROLIG vanskelig og renge ut dette?!...

Bare la subbene deres henge etter det, ikke kom nede på en butikk å fortelle de at du har brukt den sammen med høyttalere med større element i hvertfall.
    Når ble lyd matte? Det kan være milevis av forskjell mellom elementer og konstruksjoner. Et element på 10" låter ikke likt som et annet 10" element bare fordi de har samme størelsen, det spiller mange andre faktorer inn. Det er nok ikke bare prisen som skiller en 8" sub fra logitech og en cambride x300, uten å ha testet begge deler vil jeg påstå med ganske stor sikkerhet at man ville merket en vis forskjell...

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, det er ingen på AVforum som har peiling på noe som helst innen AV. Du har peil, siden akkurat ditt tilfelle med Genexxa og Proson tydeligvis ikke matchet.
    Med dette kan vi konkludere at ingen mindre subwoofere, selv ikke med en heftig forsterker og massiv driver kan matche en større gulvhøyttaler.

Xito: Forståelig! Funker nok utmerket

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •