Sub til musikk, budsjett ca. 5000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til musikk, budsjett ca. 5000 kr

Hei

Trenger en subwoofer til å piffe opp bassen i oppsettet mitt. Men greier ikke å bestemme meg for hvilken subwoofer jeg skal gå for. Dette er vanskelig når man ikke har hørt noen av alternativene. Trenger en sub som passer godt til musikk, og gir et bra trøkk.

Budsjettet ligger på ca. 5000 kroner. (6000 inkl. frakt og kabel).

Har satt opp noen alternativer her, men trenger innspill fra folk som har tilsvarende subber.

Denne Velodyne CHT-12Q, virker egentlig veldig interresant. Velodyne CHT-12Q Subwoofer - Sort

XTZ 99 W12.16 ICE Pianolakk: XTZ 99 W12.16 ICE Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

XTZ 99 W.12.16 Sort Matt XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Andre forslag er også velkomne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaring med Velodynt CHT-12Q e.l.? Må da være noen som har hørt både SVS, Velodyne, XTZ etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper Velodynen er det beste kjøpet her.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Hei

Trenger en subwoofer til å piffe opp bassen i oppsettet mitt. Men greier ikke å bestemme meg for hvilken subwoofer jeg skal gå for. Dette er vanskelig når man ikke har hørt noen av alternativene. Trenger en sub som passer godt til musikk, og gir et bra trøkk.

Budsjettet ligger på ca. 5000 kroner. (6000 inkl. frakt og kabel).

Har satt opp noen alternativer her, men trenger innspill fra folk som har tilsvarende subber.

Denne Velodyne CHT-12Q, virker egentlig veldig interresant. Velodyne CHT-12Q Subwoofer - Sort

XTZ 99 W12.16 ICE Pianolakk: XTZ 99 W12.16 ICE Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

XTZ 99 W.12.16 Sort Matt XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Andre forslag er også velkomne.
    Jeg har 99.w12.16 i matt. Spiller musikk knall bra, kino like så. En knall bra subb for pengene. Matt finish er figg i forhold til støv.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaring med Velodynt CHT-12Q e.l.? Må da være noen som har hørt både SVS, Velodyne, XTZ etc.
    Jeg har Velodynen, har ikke hatt den så lenge og har ikke fått kalibrert den med målemikrofonen enda. Men den spiller meget bra med de 4 forhånds innstillingene man kan bruke. Det er en helt annen verden i forhold til de to Jamoene jeg hadde tidligere, en 10" og 8".

Velodynen fyller, selv ukalibrert, rommet med bass. Bassen har en god tilstedeværelser uten å være markant. Når jeg hører på musikk så fyller Velodynen bunnen godt uten å ta for mye plass. Det er noe som er viktig for meg.

Uten å ha hørt noen av de andre subene, men lest en god del tester, forum tråder osv., så tror jeg at kanskje XTZ, SVS osv. har en mye mer markant brystkasse bass og kanskje tar for mye plass i musikk sammenheng. Men det er ikke annet en hva jeg tror, har jo ikke hørt de andre i real life.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Jeg har Velodynen, har ikke hatt den så lenge og har ikke fått kalibrert den med målemikrofonen enda. Men den spiller meget bra med de 4 forhånds innstillingene man kan bruke. Det er en helt annen verden i forhold til de to Jamoene jeg hadde tidligere, en 10" og 8".

Velodynen fyller, selv ukalibrert, rommet med bass. Bassen har en god tilstedeværelser uten å være markant. Når jeg hører på musikk så fyller Velodynen bunnen godt uten å ta for mye plass. Det er noe som er viktig for meg.

Uten å ha hørt noen av de andre subene, men lest en god del tester, forum tråder osv., så tror jeg at kanskje XTZ, SVS osv. har en mye mer markant brystkasse bass og kanskje tar for mye plass i musikk sammenheng. Men det er ikke annet en hva jeg tror, har jo ikke hørt de andre i real life.
    Sånn som jeg ser det etter å ha testet XTZ og har SVS nå er ikke SVS kjent for å ha en markant brystkassebass. Jeg synes selv at SVS mangler litt punch i midbassen og det ville vært lettere å integrere sub med fronter hvis den hadde vært mer "punchy".

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fra Velodyne virket svært interessant Har kikket etter en lenge men trenger en som er god til både musikk og film.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨hva med denne SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS spiller bedre enne alle som er oppgitt her , og legger du på ein 1300 kr til så har jeg garantert gått for denne jordskjelv subwooferen SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS gå for ein av disse subwooferene , så får du noe som trykker sikkelig og går dypt på film

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 x XTZ 10.

Jeg hadde dali ikon 12 og byttet til 2 x 10 tommere fra XTZ. Veldig fornøyd! Mye enklere og få jevn bass og trykk i hele leiligheten. Spesielt til musikk. Har de portet... Lykke til

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Jeg hadde dali ikon 12 og byttet til 2 x 10 tommere fra XTZ. Veldig fornøyd! Mye enklere og få jevn bass og trykk i hele leiligheten. Spesielt til musikk. Har de portet... Lykke til
    jeg har 2 stk xtz 12.16 subwoofere selv , i leiligheten...men jeg har portene åpne , du kan spiller høyere med di da uten at di dabber av...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    ¨hva med denne SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS spiller bedre enne alle som er oppgitt her , og legger du på ein 1300 kr til så har jeg garantert gått for denne jordskjelv subwooferen SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS gå for ein av disse subwooferene , så får du noe som trykker sikkelig og går dypt på film
    Er du sikker på at den SVSn er noe tess til musikk?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja svs har nå ikke laget bare subwoofere for film , rør subwooferen er nok best til film...men svs pb 12 nsd er like bra til musik som til film...ellers har du jo xtz 10 tommeren , som mange mener er best til musik...men før 5000kr er det ikke så mye å velge i...men du har denne og da legger ved link her Definitive Technology ProSub 1000 Subwoofer - 300W og 10" + 10" PR - L-Sound AS

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    ja svs har nå ikke laget bare subwoofere for film , rør subwooferen er nok best til film...men svs pb 12 nsd er like bra til musik som til film...ellers har du jo xtz 10 tommeren , som mange mener er best til musik...men før 5000kr er det ikke så mye å velge i...men du har denne og da legger ved link her Definitive Technology ProSub 1000 Subwoofer - 300W og 10" + 10" PR - L-Sound AS
    Tilsvarende rør/box er omtrent identiske i ytelse. Både film og musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali sin 12" i Zensor serien? Elementet er sølv-aktig. Den er helt rå på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt kikket på Lsound sine tilbud på Energy subber! ESWV10 til 2790 er ikke annet et KUPP!! Har hatt subben som Mirage sin 10" utgave. Betalte 6k for min og fikk solgt den for 2,7k for noen år siden. Meget potent sub som i mine ører er langt bedre enn XTZ sin 12" på musikk! Den er meget stille og går OK dypt (25HZ før avrulling). Ville vurdert 2 stk av disse. Hadde jeg hatt penger så tror jeg hadde slått til igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hva med Dali sin 12" i Zensor serien? Elementet er sølv-aktig. Den er helt rå på musikk.
    Har denne like mye power som en tilsvarende XTZ 12", SVS 12" eller Velodyne 12"?

Har ingen god erfaring med Dali Concept subben i hvert fall. Synes at denne hadde litt lite power.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stk Xtz 12.16, og er sinnsykt imponert! Til den prisen er de helt rå!! Volumkontrollen er så vidt skrudd på, våkner med en gang! Til film er de konge, og musikk relativt bra!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Har 2 stk Xtz 12.16, og er sinnsykt imponert! Til den prisen er de helt rå!! Volumkontrollen er så vidt skrudd på, våkner med en gang! Til film er de konge, og musikk relativt bra!
    Hvorfor er de kun relativt bra til musikk?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det en Definitive tech~~ sub til salgs på Avtorget, absolutt verdt å ta en titt på. Disse har fått mye skryt. Om ikke så tror jeg di enda har noen modeller igjenn på Lsound.no
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne like mye power som en tilsvarende XTZ 12", SVS 12" eller Velodyne 12"?

Har ingen god erfaring med Dali Concept subben i hvert fall. Synes at denne hadde litt lite power.

Har selv hørt på Dali concept subben i flere annledninger, å den imponerte overhodet ikke. Den kom med noen få dype drønn i filmscener, men ingenting mere :P

Om du skal vurdere Zensor så annbefaler jeg deg å dra å høre på denne personlig før noe evt kjøp
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •