Hva skal kjennetegne god bakhøyttalere i et 7.1 opsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal kjennetegne god bakhøyttalere i et 7.1 opsett?

Hei.
    Jeg er en lydentusiast som i løpet av de neste årende skal lage meg en sinnsykt fet hjemmekino, med dedikert rom selfølgelig. Så jeg er tidlig ute med å planlegge. Dette skal gjøres ordentlig.:grin: Jeg er igang med å skaffe selve audio utstyret.

Jeg har det meste klart for meg, men er noe usikker på hvilke bakhøyttalere jeg skal bruke. jeg vet at mine valg av komponenter er sykt harry og standard, men nå er dette min første hjemmekino, og det er slik jeg har bestemt meg for å starte. Jeg rett og slett elsker Cerwin vega..8-) California love..

reciever: NAD t757
    kraft 2xNAD C275BEE (brokoblet)

Front: Cerwin Vega Xls 215
    Side: Cerwin Vega Xls 6
    senter: Cerwin vega Xls 6C
    Sub i front 2x Cerwin Vega xls 15s

så, lurer jeg på til bakhøyttalere om jeg skal kjøre Xls28 for å få litt trøkk bakfra (som om ikke det er nok fra før:wink: )

Noen kommentarer ?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du alt i fra cerwin vega fra før av , så gå før det...gå før xls 6

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Men er det noen som kan gi meg en link, eller forklare litt hva som er bakhøyttarnes oppgave i et 7.1 system? hva skal man se etter osv. skal det komme trøkk derfra eller eller det bare abience lyder for å gi romfølelse..

Setter pris på all hjelp..
    Tr4hsman

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakkanalene er der for å tilføre flere effekter, jo bedere høytallere du har bak jo mer realistiske blir effektene
    Kan ingenting, gjør alt!

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wee...

God kvalitet og god størrelse, Bok høyttalere passer vel godt til å henge opp på vegger. Men store gulvhøyttalere funker fint det og...

Der er også viktig med god plassering! Om du ser i minhjemmekino så ser du at det er nok med plass rundt sofan, har testet og flyttet og flyttet og vinklet slik at syns at det ikke kan bli noe bedre...

Digger de som har sofan heilt intil veggen med høyttalerene 20 cm fra hodet... Er jo konge at du bare hører høyttaleren bak...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for gode råd..

Tnx for råd.
    Jeg kommer nok til å kjøre xls 28 ja.. Må nesten dra til hifiklubben og teste om recieveren driver dem med god margin.. Blir tøft med alt i samme serie.

Er klar over at lyden kanskje ikke blir helt "high end" med dette oppsettet, men det kommer nok til å røkke bra uanset..

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker cerwin vega i hjemmekinoen selv. Syns cv er megatøft i hjemmekinoen. Jeg er riktignok ikke like basskåt som deg så jeg klarer meg med xls 6 og 2, 12 tommer suber i front. senter høyttaleren i xls serien må jeg skryte litt av. Ble overasket over hvor fint den faktisk spiller.

I ett annet større rom jeg hadde før brukte jeg dc10 som bakhøyttalere. Det fungerte ypperlig. har du plass til xls28 bak så gå for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kikket etter dedikerte bakhøytalere....bipolare...da får du en helt rå spredning....spredningen blir ofte mindre om du setter opp store gulvstående høytalere bak...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •