Dali Sub E-12F Subwoofer eller Dali Zensor Vokal Senterhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Sub E-12F Subwoofer eller Dali Zensor Vokal Senterhøyttaler

Jeg har nå skaffet meg en Denon AVR-1612 med Dali Zensor 1 høyttalere, og tenker etter vært å skaffe meg en høyttaler i midten for å få et enda mer detaljert og bedre lydbilde. Siden jeg er nybegynner så er jeg usikker på om jeg skal velge en subwoofer eller en senterhøyttaler - da jeg rett og slett ikke er helt sikker på hva som er forskjellen. Hvis jeg gjetter litt så tror jeg at en subwoofer gir litt mer trøkk, dvs. bass, mens en senterhøyttaler er til for å få mer detaljer (i f.eks. dialog og lydeffekter) - men muligens må dere forklare meg forskjellen.

Nå skal det nevnes at jeg ikke er etter noe tungt, men ønsker å satse på et enda finere og mer detaljert lydbilde for opplevelsens skyld når jeg ser på film. Jeg har ingen interesse av å få noe tungt trøkk eller masse styrke da det ikke egner seg for mitt bruk, ønske og behov - og omgivelsene (dvs. naboene) - men jeg går utifra at valget står mellom Dali Sub E-12F Subwoofer og Dali Zensor Vokal Senterhøyttaler. Følelsen jeg har er at jeg vil ha en subwoofer....

Har dere noen gode råd og tips til en nybegynner ?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en fin start!

Er det snakk om et frontpar av Zensor 1, eller har du to par, altså foran og bak? Hvis så, så ville jeg nok ha kjørt på med Zensor Vokal til å begynne med.