Kvalitet diskant DM&683 eller dårlig forsterkerkraft?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet diskant DM&683 eller dårlig forsterkerkraft?

'eg har i noen år hatt mitt oppsett(på gutterommet). De siste årene har medført økende volum.. Forsterkerkraft er Denon AVR4308 Bi ampet mot B&W683..
    Senter er HTM 61 og bakhøuyttalere ak er 685.
    I skrivende stund ryker det av høyre front (diskant) Dette er diskant nr 4......
    Ifølge hifiklubben bør dette være forsterkerkraft til å drive høyttalerne fult ut. Jeg syns ikke det høres slik,.... Hørte de engang med NAD M3 og de hørtes mye mer uanstrengt ut. Hvilken forsterker anbefaler dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 604

Jeg har B&w 604 som er forgjengere til 683. De står og jobber med en Ned 218 som drivverk. I løpet av 5 år har jeg ødelagt 1 diskant. Det høres ut som du sikkert kunne ha brukt effekt forsterker for å unngått diskant problemene. Som du skriver selv så hørtes de mer uanstrengt ut med Nad effekt forsterker. Kanskje noen andre med din forsterket og høyttalere kombinasjon kan svare deg enda mer bastant på spørsmålet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M3, den driver mine CM9 helt excellent! Har hørt at Hegel H200 også er bra match til B&W 683, men har hørt at Hegelen blir igjen for lys i toppen og slapp i bassen på CM9. Bor du såpass sentralt at du får testet litt ut, ville jeg ha gjort det. Hører at Parasound også er et bra merke til B&W, samt Emotiva og Rotel.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4308 er langt ifra sterk nok ti lå drive 683. Hvis HFK mener det så kan de umulig ha hørt de med effekt forsterker. En kompis av meg hadde 4310(?) eller 4311 på 604 og den klarte ikke å drive de skikkelig. Kjøp deg mer effekt du så blir nok problemet borte
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja som alle andre som har disse strømslukende høyttalerne så har du nå oppdaget at de må ha mer kraft. Legg noen kroner i et skikkelig effekttrinn så vil oppleve at du tror du har byttet høyttalere også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med M3 får du ut det meste som bor i høyttaleren, og hvertfall max med mellomtone siden både M3 og 683 er gode på det punktet! Bassen fra M3 er blytung på mine CM9 og synes toppen blir elegant og luftig. Tror du kan få Demo version av M3 til ca 14 lapper. Sant nok, Denon er ikke noe god match til B&W wattmessig, men det blir en fin og spesiell lydsignatur med Denon/B&W matchen, på lii lavere volum vel og merke. Håper du finner ut av saken!

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill anbefale NAD c275bee, denne bruker jeg selv på disse høytallerne Fungerer utmerket. NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Finner sikkert en brukt et sted

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Vill anbefale NAD c275bee, denne bruker jeg selv på disse høytallerne Fungerer utmerket. NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

C275bee funker på 683, masse strøm å drive de med. Men jeg vil heller anbefale deg Emotiva effekt. Hadde selv c275 og gikk over til Emotiva og jeg syns det er mye bedre lyd i den. Mer futt i bassen og behaglig å høre på. (i mine ører)
    Men så billig som du kan få tak i c275 for på brukten får du rett og slett ikke gjort noe feil ved å handle
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •