B&W CM9 vs Dali Mentor 6 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 156 av 156
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Er 100% enig med Ostemannen !!!

Hadde valgt Mentor 6 fremfor CM9 hvilken som helst dag!

Kim

Kan du underbygge hvorfor det er så selvfølgelig at du hadde valgt bort CM9 som innehar referansetittelen i 20 000 kr klassen hos nær sagt alle seriøse og mer useriøse hifitidsskrifter?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Kan du underbygge hvorfor det er så selvfølgelig at du hadde valgt bort CM9 som innehar referansetittelen i 20 000 kr klassen hos nær sagt alle seriøse og mer useriøse hifitidsskrifter?
    Går ikke dette litt i repeat av deg på forumet nå ?
    Hvilket høyttalere har du hørt i + og - 20.000 klassen ?
    CM9 er unektelig en veldig god høyttaler og innehar mange kvaliteter. Det er også en god allrounder med behagelig klang som kan spille høyt.
    For å ikke støte deg og andre har den også en del bakdeler i mine ører som jeg ikke gidder å nevne.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert Cm9 appellerer til alle da Gilmour. Det må du ha forstått etter så mange sider. Vi som foretrekker mentor lyden over cm9, vi velger Mentor. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Enn hvis du plutselig skal høre på musikk? Jeg hadde valgt Bowers&Wilkins, uten tvil! Jeg har selv hatt noen eldre B&W som jeg var meget fornøyd med, og fungerte fint til alt egentlig, fra spilling, musikk, film osv... Dali kan KANSKJE bli litt tynn i lyden, men B&W har en fet bass, og detaljert og kontrollert lyd. Men hvis jeg får komme med noe annet forslag, så bør du skjekke ut Tannoy og System Audio. Har selv Tannoy nå, og kan vel si at jeg har aldri vært så fornøyd før. Hvilken musikk hører du på ? ( hvis du plutselig skal høre musikk da )...

Lykke til.

Mvh
    ntd12tannoy.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når noen velger å finne ut av ting selv og kjøpe det man selv liker, så er det sikkert andre som kjøper det andre liker eller anbefaler. Selvsagt er det greit med en pekepinn i riktig retning, men det er ikke noen fasit. Folk er forskjellig.

Newcomer Daggerm sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da bør du justere gain på sub ned enda et hakk,slik at subkanalen nærmer seg 0 noe mer!
    Det har ingenting å si om frontene står til + 10 db mtp slitasje,men det var noe merkelig likevel!
    Er det så veldig stor forskjell i følsomheten på høyttalerne dine da?
    Og er avst til senter og fronter så forskjellig?

Du bør ha deg en db måler,så du kan sjekke nivåene manuelt i etterkant!
    Ok, jeg skal prøve igjen med enda mindre gain.
    Aner ikke ikke hvorfor det ble slik...avstanden er 3,05 m på front og 2,95 på senter. Ergo nesten lik avstand. Mens sub ble satt til 5,25 m...skulle vel egentlig ha vært rundt 3,5-4 m der.

Til dere andre: Jeg har valgt høyttalere, og det ble System Audio Mantra 60. Så fint om dere kan avslutte diskusjonen, så denne tråden ikke blir stengt igjen!

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daggerm
    Aner ikke ikke hvorfor det ble slik...avstanden er 3,05 m på front og 2,95 på senter. Ergo nesten lik avstand. Mens sub ble satt til 5,25 m...skulle vel egentlig ha vært rundt 3,5-4 m der.

Til dere andre: Jeg har valgt høyttalere, og det ble System Audio Mantra 60. Så fint om dere kan avslutte diskusjonen, så denne tråden ikke blir stengt igjen!
    Tror du som trådstarter, kan med hell endre tittelen på tråden for å stoppe den verste av Dali vs B&W krigen

Ellers, gratulerer med høytalerene, har akkurat vært å handla de samme selv

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var ufint av meg å skrive hjesp etter innlegget ditt Gilmour. Så jeg vil bare få beklage det.

Men jeg syntes bare det ble litt av den samme greia om og om igjenn siden du ofte argumenterer med att CM9 innehar referansetittel o.s.v.

Det er heldigvis lov å ha forskjellig smak og selv om en høyttaler er eller har vært referansen i sin prisklasse så er det ikke det som betyr noe når man skall velge seg høyttalere Man velger selvfølgelig høyttalere som har de egenskapene man selv er ute etter og ikke hva andre måtte mene. Det har jeg gjort og jeg går ut fra att du gjorde det samme når du valgte å gå for CM7 Så lenge du er fornøyd med valget du har tatt og andre er fornøyd med valget de har tatt så er vel alle happy Enklere blir det ikke

Til TS: Gratulerer med høyttalerne:-D Beklager OT:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    CM9 er unektelig en veldig god høyttaler og innehar mange kvaliteter. Det er også en god allrounder med behagelig klang som kan spille høyt.
    For å ikke støte deg og andre har den også en del bakdeler i mine ører som jeg ikke gidder å nevne.
    MErkelig nok er alt han har gull .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978

All den tid jeg ikke har registrert noe relevant og saklig svar på spørsmålet, så står det seg ganske så godt mener jeg.

Helt greit å ha forskjellig smak, det er ikke hva jeg kritiserer. Det blir for meg bare en sterk overdrivelse (samt noe useriøst) å slenge ut påstander om at man "anyday" velger bort hele verdens hifipresse sin referansehøyttaler i 20 000 kr klassen. Det er ikke for moro skyld eller uten grunn at test etter test, i magasin etter magasin lovpriser CM9.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ok, det var ufint av meg å skrive hjesp etter innlegget ditt Gilmour. Så jeg vil bare få beklage det.

Men jeg syntes bare det ble litt av den samme greia om og om igjenn siden du ofte argumenterer med att CM9 innehar referansetittel o.s.v.

Det er heldigvis lov å ha forskjellig smak og selv om en høyttaler er eller har vært referansen i sin prisklasse så er det ikke det som betyr noe når man skall velge seg høyttalere Man velger selvfølgelig høyttalere som har de egenskapene man selv er ute etter og ikke hva andre måtte mene. Det har jeg gjort og jeg går ut fra att du gjorde det samme når du valgte å gå for CM7 Så lenge du er fornøyd med valget du har tatt og andre er fornøyd med valget de har tatt så er vel alle happy Enklere blir det ikke

Til TS: Gratulerer med høyttalerne:-D Beklager OT:-D

Absolutt, jeg er helt enig i ditt utsagn om at man skal velge den høyttaleren man selv liker best innenfor de pengene man har til rådighet. Det regner jeg med at vi alle gjør.

Derimot forsøker jeg å få frem noen refleksjoner rundt enkeltes kjøp, for å skape grunnlag for en debatt. (dette er når alt kommer til alt et debattforum). Mener på ingen måte å rakke ned på andres valg, det håper jeg heller ingen opplever ut av mine innlegg.

Men som av mitt forrige innlegg så sliter jeg bare litt med å se sakligheten i å kategorisk avfeie CM9 på den måten som enkelte gjør. Langt mer interessant og konstruktivt er det om man kan grunngi, eller underbygge grunnen til at man velger som man gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daggerm

Det att avstanden blir stilt inn litt lengre på subwooferen er bare att den stiller fasen på den:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All den tid jeg ikke har registrert noe relevant og saklig svar på spørsmålet, så står det seg ganske så godt mener jeg.

Helt greit å ha forskjellig smak, det er ikke hva jeg kritiserer. Det blir for meg bare en sterk overdrivelse (samt noe useriøst) å slenge ut påstander om at man "anyday" velger bort hele verdens hifipresse sin referansehøyttaler i 20 000 kr klassen. Det er ikke for moro skyld eller uten grunn at test etter test, i magasin etter magasin lovpriser CM9.
    CM9 er jo ikke dårlig, men til mitt bruk var den relativt ubrukelig. Men jeg hører mye på musikk du kalte støy (les: Staal tråden).. men til felegnikking og klassisk fungerer de meget bra. Men på rock og mer heavy, der syns jeg de sprekker for mye oppover.

Men til "hifipresse" musikk, da er de nok bra ja.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan jeg selvfølgelig. Jeg er ingen ekspert, men for meg så syns jeg Mentor 6 er en mer spennende høytaller. Har ingen fancy begrep å komme med, som vil beskrive forskjeller i lyden CM9 kontra Mentor 6. Sier ikke dette fordi jeg har Dali selv, men jeg syns CM9 spiller "kjedlig" iforhold.

Hjelper ikke å si til meg at jeg tar feil, og " Egentlig syns du CM9 er best " :wink:

For meg så er diskant utrolig viktig, og for meg i den prisklassen, så er det ingen som slår Mentor.

Ikke misforstå meg, syns ikke lyden er dårlig på noen måte, men sammenlignet med Mentor, så er "kjedlig" det beste begrepet jeg kommer på.

MEN, kampen om utseende syns jeg CM9 vinner.

Dette er altså kun mine meninger, basert på mine ører. 8)
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CM9 er jo ikke dårlig, men til mitt bruk var den relativt ubrukelig. Men jeg hører mye på musikk du kalte støy (les: Staal tråden).. men til felegnikking og klassisk fungerer de meget bra. Men på rock og mer heavy, der syns jeg de sprekker for mye oppover.

Men til "hifipresse" musikk, da er de nok bra ja.
    Felegnikking! Jeg ler meg ihjel!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Fanboy-diskusjonen tar av igjen og deltakerne har lært lite, ser jeg. Tråden stenges.

Til trådstarter: Start heller en ny tråd om oppsettet av recevieren og anlegget ditt. Det passer uansett bedre i et annet forum enn høyttalerforumet.

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •