B&W CM9 vs Dali Mentor 6 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 156
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det ligger et teppe over CM9? Mens Mentor spiller mer åpent og bredere?
    Jeg er fristet til å ta noen ord i min munn som ikke hører hjemme på trykk.

Jeg mener, helt fair å foretrekke Dali fremfor B&W, det har jeg ingen problemer med. Men å hevde at CM9 spiller med et "teppe" sammenlignet med Mentor6 er rett og slett latterlig. CM9 har integrert flere tekniske løsninger fra den high end prisvinnende 800 serien til B&W. Høyttalerne har sin største og mest anerkjente styrke nettopp ift dette med å spille åpent,ekstremt oppløst i de øvrige registre.Mentor har sine styrker helt andre steder.
    Nå må du begynne å akseptere andre erfaringer og meninger. Du oppfører deg ikke mye saklig og viser ingen respekt for hva andre deler.
    Hva er det som skulle gjøre dine meninger noe mer alment? Det er jo helt åpenbart at du har et enormt behov for å forsvare dine egne kjøp.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nå må du begynne å akseptere andre erfaringer og meninger. Du oppfører deg ikke mye saklig og viser ingen respekt for hva andre deler.
    Hva er det som skulle gjøre dine meninger noe mer alment? Det er jo helt åpenbart at du har et enormt behov for å forsvare dine egne kjøp.
    +1

Blir dumt å se han sitter å forsvarer sine egne produkter, latterliggjør andres meninger og er lite hjelpsom til trådstarter...
    Alle har sine egne meninger, og vi alle vil bare gi TS tips og synspunkter.

Synes selv CM8 har noe tilslørt over seg (diskant), og bassen henger ikke veldig godt med (lik mine tidligere DM683, da de kanskje hadde enda bløtere bass), mellomtonen er veldig god!
    Har ikke hørt Dali Mentor, så kan ikke si noen om dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG synes det ligger et teppe over CM9, kontra Mentor6. Men noen liker den lyden, jeg gjør det ikke. Jeg ser skjelden på spesifikasjoner, jeg hører.
    Det jeg synes låter best, kjøper jeg.
    Helt topp viss du synes CM er helt konge, sorry jeg gjør det ikke.
    Alle har forskjelig preferanser, det som er nøkkelen med HIFI er å lytte selv.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje det hadde vært en ide og tatt vekk teppet før dere lyttet da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde det, bytta til Mentor6 Jeg hadde B&W CDM7 før!

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et teppe over CM9? Mens Mentor spiller mer åpent og bredere?
    Jeg er fristet til å ta noen ord i min munn som ikke hører hjemme på trykk.

Jeg mener, helt fair å foretrekke Dali fremfor B&W, det har jeg ingen problemer med. Men å hevde at CM9 spiller med et "teppe" sammenlignet med Mentor6 er rett og slett latterlig. CM9 har integrert flere tekniske løsninger fra den high end prisvinnende 800 serien til B&W. Høyttalerne har sin største og mest anerkjente styrke nettopp ift dette med å spille åpent,ekstremt oppløst i de øvrige registre.Mentor har sine styrker helt andre steder.
    Kan ikke du være så snill å ikke legge deg på samme argumentasjonslinje og ordbruk som har fått konsekvenser for deg på forumet tidligere? Det kan noen ganger være lurt å lese sitt eget innlegg og tenke over hvordan du ville reagert hvis andre konsekvent skrev slik til deg som du svarer andre. Det er rett og slett bare unødvendig. Jeg vil enke at "teppett" er et forsøk på å forklare opplevelsen av lyd, intet mindre. Så kan man være enige eller uenige i det.

Forøvrig er jeg faktisk enig med deg hvis jeg filtrerer bort en del av språkbruken. Jeg har selv CM8, og det ligger definitivt ikke noe teppe rundt dem. Jeg har også erfaring med Dali, og etter mine preferanser er disse generelt for pågående i toppen (jeg har ikke hørt de aller dyreste modellene). Jeg opplever heller ikke at CM8 mangler trykk i bunnen, snarere tvert imot med tanke på størrelsen på dem. Hos meg står de i et rom som ikke er større enn ca 20kvm, og det spiller nok også en vesentlig rolle i kombinasjon med rommets generelle kvaliteter. Kort sagt svært fornøyd med mine CM8, men det er nok ingen andre muligheter enn å lytte selv, selv om det er et kjedelig svar. Om mulig er det også veldig lurt å teste deg hjemme hos seg selv der de faktisk skal stå.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok ikke helt nøytral her

Men begge er meget gode høyttalere. Jeg var i samme dilemma og lyttet inngående til begge høyttalerne. For meg passet CM9 noe varmere klang best til min type musikk, mens Mentor er litt mer frampå og lysere. Det er et egentlig et spørsmål om smak og behag og forsterkermatch, selvsagt. Hvem som er best kan bare du avgjøre.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse to ville nok jeg ha valgt Dali. Har ikke hørt noen av dem. Men har hørt andre modeller av begge merker.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha igjen et snev av moro lyd, så er Dali klart det beste valget, da CM serien er gør kjedelige, heller 683 da asså...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke må handle hos hifi klubben vil jeg også anbefale Monitor Audio GS60 mot disse 2. De koster veil 28.000, men burde være mulig å få for 20.000 hvis de har flere igjen av disse pga de er en utgående modell.

Jeg har hatt disse selv og siden naboen har CM9 så har jeg sammenlignet disse mange ganger.

Finishen er, etter de som har sett begge, noen strå vassere på GS60 siden de har avrunda kanter mot CM9 sine vinkelrette.

GS60 er mer åpne og detaljerte, selv om jeg ville foretrukket CM9 på en del ting. CM9 er mer tigivende for dårlige innspillinger og man blir mindre lyttetrett over tid hvis man spiller høyt.Yamaha på GS60 burde bli knall.

GS60 spiller et lite hakk høyere, er strammere og mer punchy i bassen og flytter antageligvis mer luft. Dette er utrolig morsomme høyttalere å lytte til.

Lillebroren GS20 overtok CM9 sin referansestatus i Lyd & Bilde for høyttalere til 20.000.

GS60 - Hi-Fi Huset AS

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du skal ha igjen et snev av moro lyd, så er Dali klart det beste valget, da CM serien er gør kjedelige, heller 683 da asså...
    Ikke mange gode råd her.

Forrige ville valgt Dali uten å ha lyttet til noen av høyttalerne, og nå dette.."heller 683"...

Håper TS lytter grundig til begge, men obs! ikke NAD til CM9 - som Hifiklubben kobler på alt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette dreier seg ikke om å "forsvare egne kjøp" (belive it or not så har jeg intet behov for det), det dreier seg i dette tillfellet om ren og skjær feilinformasjon. Det å hevde at det ligger et teppe rundt CM8/9 sammenlignet med Mentor6 er feil, verken mer eller mindre,- og har ingenting med smak å gjøre.

Jeg respekterer at folk liker Mentor6 bedre, og har påpekt det i tidligere innlegg. Det betyr dermed ikke at jeg aksepterer feilinfomasjon på trykk som fort kan villede både debattanter som ikke kjenner til dette, og lesere som ikke er medlem på avforum.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ikke mange gode råd her.

Forrige ville valgt Dali uten å ha lyttet til noen av høyttalerne, og nå dette.."heller 683"...

Håper TS lytter grundig til begge, men obs! ikke NAD til CM9 - som Hifiklubben kobler på alt.
    Cambridge 8xx serien spiller rimelig bra på CM! Mens Mentor nok trives mest med M3.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Kan ikke du være så snill å ikke legge deg på samme argumentasjonslinje og ordbruk som har fått konsekvenser for deg på forumet tidligere? Det kan noen ganger være lurt å lese sitt eget innlegg og tenke over hvordan du ville reagert hvis andre konsekvent skrev slik til deg som du svarer andre. Det er rett og slett bare unødvendig. Jeg vil enke at "teppett" er et forsøk på å forklare opplevelsen av lyd, intet mindre. Så kan man være enige eller uenige i det.

Forøvrig er jeg faktisk enig med deg hvis jeg filtrerer bort en del av språkbruken. Jeg har selv CM8, og det ligger definitivt ikke noe teppe rundt dem. Jeg har også erfaring med Dali, og etter mine preferanser er disse generelt for pågående i toppen (jeg har ikke hørt de aller dyreste modellene). Jeg opplever heller ikke at CM8 mangler trykk i bunnen, snarere tvert imot med tanke på størrelsen på dem. Hos meg står de i et rom som ikke er større enn ca 20kvm, og det spiller nok også en vesentlig rolle i kombinasjon med rommets generelle kvaliteter. Kort sagt svært fornøyd med mine CM8, men det er nok ingen andre muligheter enn å lytte selv, selv om det er et kjedelig svar. Om mulig er det også veldig lurt å teste deg hjemme hos seg selv der de faktisk skal stå.
    Jeg blir provosert av å se folk poste ren vranglære, det innrømmer jeg gladelig. Om moderator ikke aksepterer at slikt reageres på litt krasst, så får det heller være. At jeg har en noe røffere og mer direkte språkbruk enn andre er bare slik det er.

Jeg kunne funnet frem plenty med tester og artikler hvor det skrytes av hvor "gjennomsiktig" "superoppløst" og "luftig" lydbildet er på CM8/9, og at det er nettopp her disse høyttalerne er banebrytende.

Vil man stå på sitt å hevde at de låter med "teppet" eller tåke rundt seg, så for all del. Men da må det også tåles at dette blir påpeket og plukket fra hverandre.

Edit: Vi er helt på linje når det gjelder Dali og pågåenhet i toppen. Dette gir stor lyttetretthet på sikt, og er en av hovedgrunnene til at jeg gikk fra Dali til B&W ved forrige korsvei.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det være feil/vranglære å si at dem synes at en høytaler høres ut som har et teppe over seg, kontra en annen høytaler?

Dette er bare en skildring som de bruker for å beskrive hvordan lyden høres ut for dem, kan jo på ingen måter være feil.
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hvordan kan det være feil/vranglære å si at dem synes at en høytaler høres ut som har et teppe over seg, kontra en annen høytaler?

Dette er bare en skildring som de bruker for å beskrive hvordan lyden høres ut for dem, kan jo på ingen måter være feil.

Kanskje fordi alle relevante tester og hifi artikler om CM serien og CM8/9 fremhever at styrkene til disse høyttalerne er nettopp at de spiller ekstremt oppløst,luftig og et stort/bredt lydbilde? At de har vært referanse både her og der i lang tid?

Da forstår du kanskje at det fremstår som noe underlig og lite seriøst å påstå at de spiller med et teppe rundt seg, altså det _stikk motsatte_ av hva en unison fagpresse og horder av kunder erfarer?

Stikk innom en villkårlig hifiklubben butikk og spør hvordan personalet vil skildre lyden i CM8/9 og dens styrker. Hvor mange tror du vil stå der å hevde at de har et filter eller teppe rundt seg sammenlignet med Dali?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er faring med CM9, er at de blir så fort "masete" i øvre registeret... men låter helt greit da, men aldri hatt sansen for CM serien, eller den foregående 703 modellen (som jeg har eid selv).

Men finnes jo uansett andre merker enn Bw og Dali også .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Min er faring med CM9, er at de blir så fort "masete" i øvre registeret... men låter helt greit da, men aldri hatt sansen for CM serien, eller den foregående 703 modellen (som jeg har eid selv).

Men finnes jo uansett andre merker enn Bw og Dali også .
    CM9 blir masete og pågående i toppen? Men det gjør ikke Dali eller?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 blir masete og pågående i toppen? Men det gjør ikke Dali eller?
    "Forsvarsmodus"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    "Forsvarsmodus"
    Er du også av samme oppfatning, CM9 er pågående og masete i toppen, men ikke Dali som nettopp er kjent for akkuratt dette?

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •