Jamo S606 HCS 6 vs. Jamo S608 HCS 3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I og med at du vurderer Jamo S 606, så er du vel klar over at El-Kjøp har tilbud på et slikt par denne uka ? Kr 1990,- for et slikt par er ganske billig.

Nå ser jeg at det er flere her som hevder at de gir lite bass. Det er meget mulig, men jeg testet et slikt par for en stund side med en "bass-test" CD - og fikk hakeslipp. Hadde aldri trodd at de kunne flytte så mye luft som de gjorde. De var koblet til en eldre Pioneer-forsterker (VSA E06 THX).
    Mulig det var forsterkeren (2 x 110 W) som "gjorde susen", men jeg ble uansett såpass imponert at jeg kjøpte et par i dag :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    Nå er jo Volkswagen og Porsche eid av samme selskap og. Men det er fortsatt forskjell på en Volkswagen Polo og en Porsche 911.

Jamo har mye fint de også, men ikke 606/8 i mine ører. Hvis man hører de og klipsch på samme forsterker, høres det ut som Jamo bare er mellomtone, og intet annet.

Blar du opp litt mer får du også mye annet fint fra Jamo. Spar penger

Hehe, jada.. var en lett spøk fra min side.
    MEN, man får jo en bra bil til prisen av en Vw, så det er vel litt det jeg er ute etter å poengtere her. At til den prisen, så får man bra lyd!?

Alternativet mitt er å gå for Klipsch Rf-62 surroundpakke de har på elkjøp, men da ender jeg opp med å 3-doble prisen fra Jamo settet.

Jeg får Jamo settet til 4400,- Altså 5.0 sett
    og jeg får Klipsch settet til like under 12.000,-

Det er en vesentlig prisforskjell... *sukk* de penga de penga...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paalkj
    I og med at du vurderer Jamo S 606, så er du vel klar over at El-Kjøp har tilbud på et slikt par denne uka ? Kr 1990,- for et slikt par er ganske billig.

Nå ser jeg at det er flere her som hevder at de gir lite bass. Det er meget mulig, men jeg testet et slikt par for en stund side med en "bass-test" CD - og fikk hakeslipp. Hadde aldri trodd at de kunne flytte så mye luft som de gjorde. De var koblet til en eldre Pioneer-forsterker (VSA E06 THX).
    Mulig det var forsterkeren (2 x 110 W) som "gjorde susen", men jeg ble uansett såpass imponert at jeg kjøpte et par i dag :-)

Ja, jeg har heldigvis en god deal med Elkjøp med personalpriser, så det ordner seg Men morro å høre fra en som er fornøyd med Jamo også... Kikket på testen av S608 i Lyd & Bilde igjen å de fikk faktisk 5 av 6 stjerner på lydkvalitet og 5 stjerner på totalscore. Så ja... Vanskelig å vite

Jeg har en ganske så kraftig forsterker på vei, Pioneer VSX-LX55 så den bør fint kunne vekke de til live!

Kom gjerne med din erfaring når du har spilt litt

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arrakiss
    Ja, jeg har heldigvis en god deal med Elkjøp med personalpriser, så det ordner seg Men morro å høre fra en som er fornøyd med Jamo også... Kikket på testen av S608 i Lyd & Bilde igjen å de fikk faktisk 5 av 6 stjerner på lydkvalitet og 5 stjerner på totalscore. Så ja... Vanskelig å vite

Jeg har en ganske så kraftig forsterker på vei, Pioneer VSX-LX55 så den bør fint kunne vekke de til live!

Kom gjerne med din erfaring når du har spilt litt
    pioneer lx55 vil få liv i di jamo ht , du vil ikke trenge effektforsterker ein gang...

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg fått 608 for 4400,- kr, så hadde dette vært en enkel avgjørelse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller nok mer og mer mot S608 Ja som jeg topper med en XTZ W10.16 Sub.

Da tror jeg igrunn jeg blir mer enn fornøyd. Er tross alt "bare" 15 kvadrat som skal fylles med lyd. Dersom S608 blir skikkelig skivebom så har jeg i det minste brukt veldig lite penger på den feilen... 4400,- for den pakka kan jo ikke være mye feil bruk av penger...!?

Kommer tilbake med erfaringer når jeg har kjøpt, montert og spilt de inn ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •