Trenger råd og tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd og tips!

Etter oppussing og ommøblering av stuen må jeg skaffe med noen vegghøyttalere da jeg ikke har plass til gulvstående lenger.
    Har søkt en del uten å funnet spesielt mye om slike høyttalere.

Har sett på: CAMBRIDGE WS30 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Er disse OK til film og noe musikkspilling? Har en xtz 12" som jeg også skal bruke.
    Eller er det andre merker som gir mer for pengene? Helst ikke noe mye over 3000,- for et par.

Har også sett på Jamo og System Audio sine vegghøytalere.

Kom gjerne med forslag til en stereoforsterker til overkommelig pris.
    Noe allà Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort, som jeg vurderer sterkt.

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaring med vegghøytalere?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var med å sette opp en liten kino på det loke speiderhuset, der valgte vi: Dali LEKTOR LCR, både i front og senter.

men to av disse: DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Spiller overaskende bra!

Kan henges på vegg, både vannrett og loddrett.
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvilt
    Etter oppussing og ommøblering av stuen må jeg skaffe med noen vegghøyttalere da jeg ikke har plass til gulvstående lenger.
    Har søkt en del uten å funnet spesielt mye om slike høyttalere.

Har sett på: CAMBRIDGE WS30 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Er disse OK til film og noe musikkspilling? Har en xtz 12" som jeg også skal bruke.
    Eller er det andre merker som gir mer for pengene? Helst ikke noe mye over 3000,- for et par.

Har også sett på Jamo og System Audio sine vegghøytalere.

Kom gjerne med forslag til en stereoforsterker til overkommelig pris.
    Noe allà Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort, som jeg vurderer sterkt.

Takker for svar!

Jeg tenker å gjøre det samme som deg, jeg ser ikke vitsen lengre med de store gulvhøytalerne, når det gjelder bass så tar XTZ`n seg av det og det gjør den kanonbra:-)

Jeg kommer ganske sikkert til å kjøpe Definitive Technology Mythos 6 fronter og Definitive Technology Mythos 7 senterkanal.
    som bakhøytalere skal jeg felle Definitive Technology UIW 64/A i taket.

Definitive Technology Mythos 6 og 7 får jeg kjøpe til halv pris, dette er høytalere som har kostet 3000.- pr.stk. Det er fabrikknye høytalere men dette er en serie som er på vei ut.

http://www.definitivetech.com/produc...tid=Mythos_Six

http://www.definitivetech.com/produc...d=Mythos_Seven

De høytalerne du linket til ser jo unektelig fin ut men for meg så klarer jeg ikke å finne en senterkanal i samme serien:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker høyttalerene i Mythos serien veldig godt. Har tittet litt på Mythos XTR- 40 eller 50. Men litt usikker på om en høyttaler som er 3,8cm dyp klarer å spille slik at jeg blir fornøyd? Og hvordan spiller disse i forhold til Mythos Six som du linket til?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvilt
    Liker høyttalerene i Mythos serien veldig godt. Har tittet litt på Mythos XTR- 40 eller 50. Men litt usikker på om en høyttaler som er 3,8cm dyp klarer å spille slik at jeg blir fornøyd? Og hvordan spiller disse i forhold til Mythos Six som du linket til?

Jeg kjenner egentlig ikke så mye til Mythos høytalere men har hørt mye bra om dem, tror vel egentlig man ikke skal forvente så mye bass fra høytalere som er så tynn men det tar jo sub`n seg av... det jeg er mere opptatt av er om de klarer å spille rent selv ved høyt volum...tror ikke man skal undervurdere små høytalere, jeg har hørt andre høytalere som gjør en fantastisk bra jobb...man er nok mer avhengig av store høytalere med mye volum om man ikke har ekstra sub med i oppsettet...grunnen til at jeg landet på mythos six og seven er at lsound.no solgte dem med 50% rabatt og jeg fikk 3 stk høytalere for 4500.- istedet for 9000.-

Gega

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •