Nye PC høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye PC høyttalere

Hei!

Jeg har "lånt bort" mine Logitech Z-10 til søsteren min og har ikke samvittighet til å ta dem tilbake så jeg trenger noe nytt på skrivebordet. Jeg har vært utrolig fornøyd med Z-10, men jeg satser likevel på noe enda bedre denne gangen.
    Jeg vurderer følgende modeller:

B&W mm1 pris 4000,-
    Xtz MH-800 pris 4000,-
    audioengine A2 pris 2000,-
    audioengine A5 pris 3000,-

Er det noen av dere som har erfaring med mer enn ett av disse settene som kan gi en anbefaling? Er selvfølgelig også åpen for andre forslag

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv audioengine a2 og synes de låter bra til størrelsen. Kobler du dem opp til tv vil det forbedre tv lyden betraktelig.

Men jeg ser du vurderer monitorer opp til 4000. Da ville jeg tatt en titt på Genelec 6010A i hvitt eller Krk Rokit VXT4. Begge disse får bare lovord og spiller nok en del bedre enn de andre du har listet opp der. Genelec ligger på 4000 og krk er 800 kr dyrere. Det er mulig du kan finne dem billigere om du leter litt. Genelecene kan visst også enkelt kobles sammen til et 5.1 system. Skal jeg ha meg nye pc høyttalere en gang, blir valget mellom disse.

Aktiv 2 veis GEN-6010APM Svart Pris Pr. Par. Diverse | Intersalg | Musikkinstrumenter er billigere på nett!

KRK VXT-4 Aktiv Monitor - Riff Musikk AS

Youtube

KRK Systems VXT4 Monitor - YouTube

x Donatella (genelec) - YouTube

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg skal ta en titt på disse du nevner!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Adam A3X eller A5X?

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans har jo også noen som man kanskje burde ta med i vurderingen Link til soundwave

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man gå litt i den økonomiske retningen;

CERWIN-VEGA XD3 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Disse har jeg også troen på;

ARGON 7460A Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    (Finnes også i rimeligere varianter ned til under tusenlappen.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen personlig erfaring, men B&W har gjort rent bord på veldig mange tester.

Full pott:
    B&W MM-1 review from the experts at whathifi.com

Best desktop speaker:
    Audio & Home Theater Awards 2011-2012 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Full pott på alt:
    Bowers & Wilkins MM-1 | Lyd & Bilde

for kun å ta noen eksempler...

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på denne tråden

Har drømt om desse helt siden jeg så hellnoob sine bilder av dem, vanvittig vakre!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innspill og forslag.

Jeg har lest litt om KRK og Genelec som Agnus Young anbefalte og de så unektelig veldig fristende ut, men her måtte jeg i såfall også punge ut for en usb dac noe som kverker budsjettet mitt. Dette er også relativt store høyttalere, noe som er en minusfaktor uten at det er en dealbreaker av den grunn. Jeg har allerede projektor og et voksent surroundanlegg på samme rom og en dame som heldigvis akseptere alt dette, men jeg ønsker ikke å finne ut hvor langt jeg kan strekke strikken før den ryker, hvis jeg ikke "må".

Jeg bestemte meg for å prøve et par audioengine a2 siden de var billige og har fått mye skryt og jeg tenkte at "dette er sikkert godt nok for meg". Det var ikke helt vellykket for min del. De spiller høyt, behagelig og uanstrengt, og man kan bare gønne på med det som er av hardtslående musikk. Desverre oppleves de inneklemt og mangler klarhet i toppen selv uten noe å sammenlikne med. (kanskje fordi de ikke er innspilt). De var også vanskelig å plassere og måtte vinkles ca 30 grader oppover og innover for å prøve å kompensere for manglende detaljer i toppen. til slutt ble de også ståede nesten på kanten av pulten. De mangler et veldefinert stereoperspektiv noe jeg for alvor oppdaget da jeg et par dager etterpå kom hjem med B&W MM-1. Det rare er at selv om det er mye å sette fingeren på med A2 ene så har jeg storkost meg med disse i to dager med åtte-ti timer med fult trøkk og endel pils forran pc´en. Men noe manglet og jeg er ikke solgt på disse.

Jeg har vært litt skeptisk til B&W MM-1, fordi jeg har lest kommentarer om at disse er overpriset og at man betaler mye for design osv. Men etter å ha lest testene som var linket til her, og noen andre tester ble jeg litt nyskjerrig igjen og bestemte meg for å teste dem mot audioengine a2 som jeg fremdeles hadde hjemme. Dette ga meg en ny gnist i hifi interessen som nesten var begynt å slokkne litt.

MM-1 og Audioengine a2 er så forskjellige som det omtrent går ann å få det. MM-1 er ekstremt detaljert og avslørende. De er overraskende lette å plassere og stereoperspektivet er helt vanvittig godt deffinert. Man føler overraskende nok ingen trang til å vinkle høyttalerene oppover. Jeg skjønner ikke hvordan de har fått det til men når jeg a-b tester mot audioengine så spretter vokalen fra tastaturet og opp i hodehøyde i det jeg switcher over til mm-1. Jeg kan reise meg opp og gå rundt i rommet og fortsatt tenke "for en sinsykt bra lyd" Dette hadde jeg ingen ambisjoner om med disse høyttalerene. Kanskje med noen større høyttalere, men ikke med disse. MM-1 har innebygget dac, fjernkontroll som er helt genial og som jeg trodde skulle havne i skuffen før jeg hadde begynt å bruke høyttalerene.

MM-1 koster mye mer enn jeg egentlig ønsket å bruke på PC høyttalere, men nå føler jeg nærmest at de var billige. Jeg anbefaler folk å prøve dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mm-1

Bra du likte de, jeg har samme selv, og til vanlig pc bruk låter de faktisk høyt nok og.
    Jeg er hvertfall veldig fornøyd.
    Og man blir veeeldig bortskjemt med fjernkontrollen, sjelden jeg gidder og bytte sang med musa nå :-p
    Men blir din også veldig varm?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Min blir ikke urovekkende varm, omtrent som en litt lunken kopp kaffe, behagelig å legge hånden på Jeg tror dette er helt normalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •