Cerwin vega mister diskant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega mister diskant

koffer mister eg diskanten på mine CLs-C 215 når eg spiller høgt? den forsvinner liksom etter ei lita ston..
    eg bruker ein Cerwin vega CXA10 effektforsterker og ein hk3490 til forforsterker..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tjelt
    koffer mister eg diskanten på mine CLs-C 215 når eg spiller høgt? den forsvinner liksom etter ei lita ston..
    eg bruker ein Cerwin vega CXA10 effektforsterker og ein hk3490 til forforsterker..

Hei.

Jeg har et par AT-100 som mister diskant da jeg drar på en del, jeg ble fortalt at det var Varme-sikringa som gjor de til. Du har nok krefter også, så det er nok ikke der problemet ligger.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tjelt
    Termosikringa som slår inn .

Tror du har litt for snau forsterker, CXA10 er knallbra altså, men XLS215 krever UTROLIG masse av forsterkeren når du drar på mye over lang tid... "slet" med samme på mine CV AL1000 i sin tid.. løsningen ble noe som heter Midgard Oberon 6.1 (Icepower på 600/1200watt 8/4ohm).

Det er rett og slett en sikkerthetskrets som slår inn, mulig det forsvinner om du kjører en CXA8 til toppene alene(Bi-ampe), men uansett hvor gromt forsterkeri du har, så har t.o.m. XLS sine begrensninger.

EDIT: Brukt CXA10 masse på XLS12, og da går aldri den sikringa. Tror CXA er en kjempefin amp opp til og med XLS15. Husk XLS215 krever ca 2x krafta som denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikkje bi ampe CLS-C og på hi-fi Klubben anbefalte dei denne forsterkaren. kan kje var at di er gamle og dårlige dei smelte sikkringane elle nåke?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •