Billebro VS Klipsch - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 187
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CVBæns
    Er klart mye mer bass og trykk, de spiller krystallklart og helt klart mer detaljert. har plassert di i ett hjørne i kjellerstuen i huset. rf 82 er klart mye dårligere i dette tilfellet. spilte litt lasse stefanz i helgen og det var skikkelig trøkk. beaten kom frem med en dynamikk som ikke klipschen kan klare og spille. bare gode ord om billebro
    Vell, uans så tror jeg 10% på att di er mere detaljert, hadde det kommet 50 stk inn her å sakt akkurat det samme som deg så hadde jeg begynt å lure.

I tilleg, en Klipsch høyttaler bør vell ikke heller stå innklemt i ett hjørne. Att billigbro trykker mere tror jeg 100% på.

Men om du er fornøyd, så er det bra for deg
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det er vanskelig å se forskjellen på 12mm spon og 22mm HDF. Nesten ingen synlig forskjell..........
    hehe, nei, jeg måtte frem med skyvelæret for å konstatere at det faktisk var tilfellet :P

Seriøst.. De subba er vel det dårligste kjøpet jeg noensinne har gjort.. Og så herlig at jeg fikk de i grønn camo da lol..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden var dagens beste lesning! Fikk meg en del gode latterkuler av enkelte innlegg. Synd moderatorene har ryddet så mye. Skulle likt å vite hva som egentlig var skrevet her. Makes for better reading.

Men for å legge en ting død. Billebro er Cerwin Vega kopier. Dette skriver Billebro selv.

Han sier de tilogmed at de er 100% identiske.

Hvordan kan de da på noen måte være bedre enn CV? Og ikke minst hvordan kan de være bedre enn RF-82? De fleste på dette forumet såvitt meg bekjent har fått med seg at lydkvalitet, dynamikk, følsomhet spesiellt er langt bedre på Klipsch.

Ja Billebro flytter sikkert mer luft. Noe annet er ikke å forvente av 2stk 15" vs 2stk 8". Men lyd er ganske mye mer enn det spør du meg.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som har øyne kan jo se på produktbildene av billebro at dissehøyttalerne har en annen elementbestykning enn Cerwin? Det står jo tom. i specsa at spesielt mellomtone og diskantelement har forskjellig størrelse fra orginalen?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det på bass elementene og.
    her er en sammenligning av deres 215 modell mot cerwin sin

cerwin vega

billebro

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at vi har diskutert de der før. Konklusjonen var vel at Billebro har forsøkt å kopiere designet og målgruppen til CV PA ved og lage noe som ligner røflig men med elementer som ser ut til å være kopiert fra CV Home Audio serien.

Minner litt om CV sitt eget prosjekt i HP-215 for noen år siden. Og de fleste husker hvordan de spillte. Fungerte ikke som PA og ikke som HIFI.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    ser det på bass elementene og.
    her er en sammenligning av deres 215 modell mot cerwin sin

cerwin vega

billebro

Som en lengre bak her hadde kommentert, så ser vi jo at mellomtonen er skeiv... :?

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En styggere høyttaler skal man lete lenge etter for å finne :P

Newcomer J0lian sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0lian
    Når kommer bilder?
    Det kommer nok aldri... Han skrev sikkert dette for å heve stemningen litt... :-?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Det kommer nok aldri... Han skrev sikkert dette for å heve stemningen litt... :-?
    Enten det, eller så kommer di vell strax ut på Finn.no, det skal ikke mye til før man innser att man har kjøpt katta i sekken å sitter der med fjellbart å skjegget i postkassa
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte noen "white van scam" (se wiki) høytalere når jeg studerte i USA for noen år siden. 2000,- med mye samme lyd og trykk som noen CV vs12 jeg hadde tidligere, men manglet noen få hertz på bassen.

Funket helt greit så lenge det gikk i hiphop, men ikke det helt store på akustisk musikk med litt dynamikk. Grei lyd for pengene i forhold i forhold til CV, så skal vel ikke vere så vanskelig for Billebro å greie det samme.
    Att det skal vere så mye bedre enn klipsch kan jeg ikke si så mye om, men kommer vel mest ann på musikksmak og lydpreferanser.

Kommer aldri til å kjøpe noe eller anbefale andre å kjøpe noe av han gale svensken, men om noen prøver seg og blir fornøyd så versegod.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av de som mener Billebro er bra saker i denne tråden som er over 25?
    Helt seriøst spørsmål, da jeg mistenker at de som synes Billebro spiller bra ikke har all verden å sammenligne med, ihvertfall ikke over lavbudsjett.
    At Billebro skulle spille bedre enn Klipsch får meg til å lure på hva slags elektronikk som er blitt testet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig er Billebroene kjørt på et par McIntosh monoblokker mens klipsch høyttalerene ble kjørt på en biltema bilforsterker via et gammalt bilbatteri funnet på det lokale bilopphuggeriet.

Da kanskje... Bare kanskje Billebroene hadde hatt en fordel.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Antagelig er Billebroene kjørt på et par McIntosh monoblokker mens klipsch høyttalerene ble kjørt på en biltema bilforsterker via et gammalt bilbatteri funnet på det lokale bilopphuggeriet.

Da kanskje... Bare kanskje Billebroene hadde hatt en fordel.
    Njo, med det scenariet kan jeg kanskje forstå konklusjonen.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt billebro, men i og med at det er en cerwin klone, så bør den jo være lignende.

Moderator edit: Slettet OT

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest meg gjennom de fleste innleggene i denne tråden, og vil gjerne komme med mine synspunkter.

Mine erfaringer:
    Jeg har eid flere klipschmodeller, inkludert RF82. Prøvd disse i flere rom, med mange forskjellige forsterkere, og kilder. Vil tro at jeg kjenner de ganske godt.

Har også handlet en del fra billebro.
    Har drevet restaurant i noen år (frem til januar i år), og når jeg trengte noen billige høyttalere til puben, falt valget på citronic fra billebro. Billige aktive høyttalere med gode kalibreringsmuligheter og (på papiret) gode specs.
    Etter et par runder med feilleveringer, kom de frem, og jeg var spent på å høre lyden fra disse. Mildt sagt skuffende.. Null bass og et elendig lydbilde. Krass diskant og lav effekttålighet før forvrengningen var skyhøy..
    Hva gjorde jeg?

Jo, jeg klagde, og fikk tak i fire stk "CV-kopier" som de så pent kalles.
    Doble 15" høres jo bra ut, og prisen var det ingenting å si på.
    Koblet opp på to mackie pa trinn, hver av de pålydende 2 x 600w.
    Dette må bli bra?

Byggekvaliteten er ikke på høyde med CV, bare så det er klinkende klart.

Her snakker vi tynne plater med høy ekkofaktor, elementer som absolutt ikke brukes i CV modeller, samt en generell "knirkete" og "slurvete" finish.
    Rett fra esken låt de rett og slett ikke bra. Her må det spilles inn, tenkte jeg.
    Satte på spotify radio, og lot de spille seg inn over en ukes tid.

Helgen kom, vi skulle ha pubkveld, og jeg gledet meg til å spille høyt for tørste gjester. Jeg er veldig gled i god lyd, som mange her inne vet, men jeg vet også å sette pris på anlegg som har en annen agenda.
    CV er bra til sitt bruk, men dessverre ikke billebro. Dette låt ikke bra.
    Hvordan det er mulig å få så lite ut av så store høyttalere, er for meg et mysterium.

Slapp bass i små mengder, en diskant som maser fra første DB, kassestøy og ellers blikkbokslyd. Det må bli min konklusjon.
    I mine øyne stiller de i samme klasse som alle de andre kinakopiene vi kjenner fra finn.no.
    Nå husker jeg ikke hvor mye effekt de skulle tåle, men det var langt over 1000w hvertfall. At de tåler noe mer enn 100 watt, tror jeg ikke noe på.

Mye negativt dette, men det er min ærlige mening. Skulle gjerne forsvart de (og kjøpet mitt), men det klarer jeg ikke.
    Jeg er ingen stor fan av CV, men at billebro kan skrive det de gjør i annonsene sine, er helt utrolig..

Bare at det er en rød ring rundt elementet, betyr ikke at det er CV!

Og at noen mener at RF82 ikke når disse til knærne, viser jo bare hvor individuell smaken vår er, eller at noen har skjulte motiver.

RF82 er en bedre høyttaler, og det er jeg villig til å sette gård og grunn på.

Hva ble enden på visa?
    Endte opp med å bruke aktive mackie høyttalere, og det ble fryd og gammen.

Kvittet meg med alle 4 billebro høytttalerne til en nabogutt i bytte mot dugnadshjelp på brygga. Han ble veldig glad! (12 år)

Hvis trådstarter er fornøyd, så er det flott! Men det er ingen grunn til å slenge rundt seg med ukvemsord og barnslige vendinger. Dette forumet er her for oss som virkelig liker lyd og bilde, og det skal være plass til alle meninger. Bare bruk vanlig forumskikk og vis litt mer respekt.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Har lest meg gjennom de fleste innleggene i denne tråden, og vil gjerne komme med mine synspunkter.

Mine erfaringer:
    Jeg har eid flere klipschmodeller, inkludert RF82. Prøvd disse i flere rom, med mange forskjellige forsterkere, og kilder. Vil tro at jeg kjenner de ganske godt.

Har også handlet en del fra billebro.
    Har drevet restaurant i noen år (frem til januar i år), og når jeg trengte noen billige høyttalere til puben, falt valget på citronic fra billebro. Billige aktive høyttalere med gode kalibreringsmuligheter og (på papiret) gode specs.
    Etter et par runder med feilleveringer, kom de frem, og jeg var spent på å høre lyden fra disse. Mildt sagt skuffende.. Null bass og et elendig lydbilde. Krass diskant og lav effekttålighet før forvrengningen var skyhøy..
    Hva gjorde jeg?

Jo, jeg klagde, og fikk tak i fire stk "CV-kopier" som de så pent kalles.
    Doble 15" høres jo bra ut, og prisen var det ingenting å si på.
    Koblet opp på to mackie pa trinn, hver av de pålydende 2 x 600w.
    Dette må bli bra?

Byggekvaliteten er ikke på høyde med CV, bare så det er klinkende klart.

Her snakker vi tynne plater med høy ekkofaktor, elementer som absolutt ikke brukes i CV modeller, samt en generell "knirkete" og "slurvete" finish.
    Rett fra esken låt de rett og slett ikke bra. Her må det spilles inn, tenkte jeg.
    Satte på spotify radio, og lot de spille seg inn over en ukes tid.

Helgen kom, vi skulle ha pubkveld, og jeg gledet meg til å spille høyt for tørste gjester. Jeg er veldig gled i god lyd, som mange her inne vet, men jeg vet også å sette pris på anlegg som har en annen agenda.
    CV er bra til sitt bruk, men dessverre ikke billebro. Dette låt ikke bra.
    Hvordan det er mulig å få så lite ut av så store høyttalere, er for meg et mysterium.

Slapp bass i små mengder, en diskant som maser fra første DB, kassestøy og ellers blikkbokslyd. Det må bli min konklusjon.
    I mine øyne stiller de i samme klasse som alle de andre kinakopiene vi kjenner fra finn.no.
    Nå husker jeg ikke hvor mye effekt de skulle tåle, men det var langt over 1000w hvertfall. At de tåler noe mer enn 100 watt, tror jeg ikke noe på.

Mye negativt dette, men det er min ærlige mening. Skulle gjerne forsvart de (og kjøpet mitt), men det klarer jeg ikke.
    Jeg er ingen stor fan av CV, men at billebro kan skrive det de gjør i annonsene sine, er helt utrolig..

Bare at det er en rød ring rundt elementet, betyr ikke at det er CV!

Og at noen mener at RF82 ikke når disse til knærne, viser jo bare hvor individuell smaken vår er, eller at noen har skjulte motiver.

RF82 er en bedre høyttaler, og det er jeg villig til å sette gård og grunn på.

Hva ble enden på visa?
    Endte opp med å bruke aktive mackie høyttalere, og det ble fryd og gammen.

Kvittet meg med alle 4 billebro høytttalerne til en nabogutt i bytte mot dugnadshjelp på brygga. Han ble veldig glad! (12 år)

Hvis trådstarter er fornøyd, så er det flott! Men det er ingen grunn til å slenge rundt seg med ukvemsord og barnslige vendinger. Dette forumet er her for oss som virkelig liker lyd og bilde, og det skal være plass til alle meninger. Bare bruk vanlig forumskikk og vis litt mer respekt.
    +1
    enig brillebro kan ikke måle seg med klipsch sine ht , i det heile tatt spør du meg...har hadt meg noen latterkikk når jeg har gått i gjennom tråden her...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, da har vi alle her ventet i spenning på bilder av det så kalte oppsettet ditt med Billebro. Har ventet i flere måneder nå, men, nei... Får håpe du skal legge ut noe som de da...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    +1
    enig brillebro kan ikke måle seg med klipsch sine ht , i det heile tatt spør du meg...har hadt meg noen latterkikk når jeg har gått i gjennom tråden her...

+1

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •