Billebro VS Klipsch - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 187
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jada555
    hva er egentlig dynamikk?

mange meniger om hva det ordet betyr, men "orientalsk" må vel bli en veldig definert\intens snake charmer.
    Opprettet akkurat en ny tråd om dynamikk. Kommer kanskje noen gode svar der etterhvert.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jada555
    hva er egentlig dynamikk?
    Hva er dynamikk?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Kan noen gi en link til disse fantastiske cv kopiene?
    Edit: Det er ikke disse vel? finn.no ve-15
    Jeg går utifra det er disse, da trådstarter nevnte 2*15(?).

700W rms 2800W max 125cm 3-veis 2x15" fra Cerwin Vega-fabrikk

Latterlig billig, så hadde vært artig å fått til en powerbuy og sett hva de presterte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Jeg går utifra det er disse, da trådstarter nevnte 2*15(?).

700W rms 2800W max 125cm 3-veis 2x15" fra Cerwin Vega-fabrikk

Latterlig billig, så hadde vært artig å fått til en powerbuy og sett hva de presterte
    Da er det bedre og dra ned pengene i do,billebro har jo masse saker mot seg i fra før om ikke han skal få flere

O

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter: kan jeg komme å kjøpe klipsch høyttalerne dine? ta kontakt om du vil selge.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da er det bedre og dra ned pengene i do,billebro har jo masse saker mot seg i fra før om ikke han skal få flere

O
    Ja, har lest endel om opplegget hans. Det er absolutt ikke trustworthy, og han er generelt en ganske så spesiell kar.

Men har aldri hørt noen av produktene derfra, så hadde vært gøy å smelt på et par side om side med den originale CVP:

Cerwin Vega PRO CVP-2153X

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "7995:- sålde vi dem för tidigare i Cerwin Vegas namn. Denna är exakt likadan, tillverkad på exakt samma fabrik, med exakt samma komponenter, av exakt samma arbetare... "

Hadde vært kult hvis noen kunne tatt en skikkelig test av disse, selv om jeg selv ikke har trua! Men en ting skal de uansett ha, de er BILLIG! 45kg "høyttalere" til 1700 spenn :-P

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "7995:- sålde vi dem för tidigare i Cerwin Vegas namn. Denna är exakt likadan, tillverkad på exakt samma fabrik, med exakt samma komponenter, av exakt samma arbetare... "

Hadde vært kult hvis noen kunne tatt en skikkelig test av disse, selv om jeg selv ikke har trua! Men en ting skal de uansett ha, de er BILLIG! 45kg "høyttalere" til 1700 spenn :-P
    Hei en mc klubb i mitt nærområdet kjøpte 4 stk av disse og det var bare dritten. dårligere enn proson sin billigste model. De kjører nå på to par cls215 tror jeg de heter! disse er laaangt bedre enn billebro og det sier litt da jeg vokste fra cv for et eller to tiår siden. Trådstarter har vel 3 nick ifra før og det burde vel moderatorene finne ut av!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synst trådstarter er litt usaklig selv jeg, når han i første innlegg kaller det "klipsch møkka" det ikke stemmer helt. klipsch er en bedre all around høytaler enn billebro, men billebro er vel en bedre party høytaler, da folk på fest stort sett bare bryr seg om at ting rister rundt dem. trøkk leverer nok billebro, men lyden i klipsch er fremdeles bedre.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk, de oppgir prisen for 1 stk. høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være ekkel med tråd-starter, men synes dette var meget morro og lese igjennom. Klipsch er bra, hvis du liker den type lyd. Ikke min type lyd, men jeg sier ikke dette er noe " møkk ". Jeg ble ikke overbevist over bassen i Klipsch'ene som faren til en kompis av meg har, men det pga for liten Forsterker, hørte et par på Lefdal, med en alt for liten Pioneer også, ikke overbevisende, men som sagt; Fin all round høyttaler for den som liker denne lyden, det samme med Dali.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

Altså. CV duger vel ikke til stort annet en hvis man skal ha et discotek hjemme. Har noen venner som har CV ( Husker ikke helt hvilke modeller) , og ja, det er bra trøkk men det er vel stort sett det eneste også. Men så lenge trådstarter er fornøyd med bytte så er jo det veldig bra det. Er jo tross alt han som skal ha de høyttalerene. Men Klipsch er ikke MØKK. Er ikke uten grunn at så mange her inne har Klipsch og ikke anlegg fra Billebro.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobby84
    Altså. CV duger vel ikke til stort annet en hvis man skal ha et discotek hjemme. Har noen venner som har CV ( Husker ikke helt hvilke modeller) , og ja, det er bra trøkk men det er vel stort sett det eneste også. Men så lenge trådstarter er fornøyd med bytte så er jo det veldig bra det. Er jo tross alt han som skal ha de høyttalerene. Men Klipsch er ikke MØKK. Er ikke uten grunn at så mange her inne har Klipsch og ikke anlegg fra Billebro.
    Jeg syns det er dumt av deg å påstå at Cv ikke duger til noe annet enn diskotek og at det ikke er noe annet enn bass. For det første: Du bør skrive at du mener det, og ikke skrive det som en påstand, for det andre: Cv har mange forskjellige modeller og hvis du har hørt et par eller to med varierende elektronikk er det dumt å bedømme hele merket etter det, og for det tredje: CV-høyttalere er perfekt for det som liker designet og klangen til høyttalerene. Det er umulig å bestemme hva en høyttaler går ann å brukes til pga frekvensrespons som kanskje legger litt mer vekt på bassområdet enn ellers. Dessuten bør du si hva slags høyttalere du har hørt på, fordi spesielt XLS-serien har fått masse skryt pga mye mer balansert lydbilde enn tidliger serier har.
    Klipsch er i følge det jeg har lest gode høyttaler til en forholdsvis rimelig penge (I forhold til mange andre high end høyttalere) og noen liker dem godt, andre liker dem ikke i det hele tatt. Akkurat samme som med CV.
    Hva slags høyttalere man liker varierer veldig fra person til person, og ingen kan bevise at en høyttaler er bedre enn noen andre høyttalere selv om spesifikasjonene er forskjellige avhenger alt på den personen som hører på de.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xito
    Jeg syns det er dumt av deg å påstå at Cv ikke duger til noe annet enn diskotek og at det ikke er noe annet enn bass. For det første: Du bør skrive at du mener det, og ikke skrive det som en påstand, for det andre: Cv har mange forskjellige modeller og hvis du har hørt et par eller to med varierende elektronikk er det dumt å bedømme hele merket etter det, og for det tredje: CV-høyttalere er perfekt for det som liker designet og klangen til høyttalerene. Det er
    umulig å bestemme hva en høyttaler går ann å brukes til pga frekvensrespons som kanskje legger litt mer vekt på bassområdet enn ellers. Dessuten bør du si hva slags høyttalere du har hørt på, fordi spesielt XLS-serien har fått masse skryt pga mye mer balansert lydbilde enn tidliger serier har.
    Klipsch er i følge det jeg har lest gode høyttaler til en forholdsvis rimelig penge (I forhold til mange andre high end høyttalere) og noen liker dem godt, andre liker dem ikke i det hele tatt. Akkurat samme som med CV.
    Hva slags høyttalere man liker varierer veldig fra person til person, og ingen kan bevise at en høyttaler er bedre enn noen andre høyttalere selv om spesifikasjonene er forskjellige avhenger alt på den personen som hører på de.

Helt enig. Jeg har Cerwin-Vega! AT-100 som jeg bruker til det meste, og fungerer fint, det er jo riktignok ikke en fint-spillende Høyttaler, men det fungerer fint til det meste.

Fence Audio Stage 250-P x2
    Marantz CD-63
    Tannoy Revolution R3
    Tannoy Saturn S6
    Cerwin-Vega! AT-100
    NTD FSW120 x3
    TARA labs
    mm...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobby84
    Hei har hatt de fleste større modellene av cv og etter min mening så er de akkurat godkjent for drita fulle fjortiser. Finnes ikke diskant/mellomtone overhodet. Bassen flytter mye luft men henger ikke med på rask/hurtig musikk, det kommer faktisk mer ulyd fra rommet rundt enn fra selve høytaleren. Det siste den mangler og noe som er svært viktig er dynamikk...

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har hatt de fleste større modellene av cv og etter min mening så er de akkurat godkjent for drita fulle fjortiser. Finnes ikke diskant/mellomtone overhodet. Bassen flytter mye luft men henger ikke med på rask/hurtig musikk, det kommer faktisk mer ulyd fra rommet rundt enn fra selve høytaleren. Det siste den mangler og noe som er svært viktig er dynamikk...
    Hva slags CV-modeller er det snakk om da? CLS/CLSC-215? INT 252? HP 215?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags CV-modeller er det snakk om da? CLS/CLSC-215? INT 252? HP 215?
    Ja i tilegg så har jeg hatt at-100. legendariske 1215 og al-1000 tror jeg de het.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1.

Da var vi i gang da. La folket harke opp det de klarer av styggdom mot Cerwin Vega. Og hvorfor er det tilsynelatende alltid så mange Klipsch fanboys som har et slikt stygt syn på CV?
    Lurer på hvor mange tråder det har blitt av akkurat dette.. Har trådstarters innlegg noe med CV å gjøre? Det er Billebro det er snakk om.

Her er litt god lesning til de som er interessert;

TESTED: Cerwin-Vega CLS-215 Loudspeaker | AVguide

SoundStage! Equipment Review - Cerwin-Vega CLS-215 Loudpeakers (12/2007)

Test av 7 partyhøyttalere - VG Nett om Lyd og bilde

Greit nok å "vokse" fra et merke, eller en høyttaler.. men ser mange her stempler CV eiere som tenåringer og barn.
    Kanskje jeg aldri vokser opp når det gjelder anlegg, men jeg er såfremt ikke et barn.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    +1.

Da var vi i gang da. La folket harke opp det de klarer av styggdom mot Cerwin Vega. Og hvorfor er det tilsynelatende alltid så mange Klipsch fanboys som har et slikt stygt syn på CV?
    Lurer på hvor mange tråder det har blitt av akkurat dette.. Har trådstarters innlegg noe med CV å gjøre? Det er Billebro det er snakk om.

Her er litt god lesning til de som er interessert;

TESTED: Cerwin-Vega CLS-215 Loudspeaker | AVguide

SoundStage! Equipment Review - Cerwin-Vega CLS-215 Loudpeakers (12/2007)

Test av 7 partyhøyttalere - VG Nett om Lyd og bilde

Greit nok å "vokse" fra et merke, eller en høyttaler.. men ser mange her stempler CV eiere som tenåringer og barn.
    Kanskje jeg aldri vokser opp når det gjelder anlegg, men jeg er såfremt ikke et barn.
    hehe bare slått av fence "mygel" audio hehe

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe bare slått av fence "mygel" audio hehe
    Jeg ville vel ikke tro du var interessert i slik lesning Eddie.

Det er primært de to første reviews som er god lektyre.

Slått av Fence ble de ikke, de ble best i test. Fence var beste kjøp.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •