Hvite WAF vegghøytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Hei! Jeg har hatt Focal Dome som fronter i en periode nå. Jeg har ikke tilhørende sub, men MJ Acoustic. Jeg er fornøyd med disse og synes de har en flott diskant. men må jo si at en sub er påkrevd for å få litt morrofaktor. Jeg har ingen erfaring med de andre alternativene her, men sammenlignet med B&W 601 som var mine tidligere fronter så synes jeg de klarer seg bra. Noe bedre i toppen og tynnere nedover (nødvendigvis pga. størrelsen). Synes kanskje B&W'ene hadde en bedre spredning på lyden, men det er mulig litt av denne opplevelsen skyldes at Focal'ene har blitt plassert både høyere på veggen og nærmere sideveggen.

Visuelt sett mener jeg de er det beste valget. Utpakking og førsteinntrykk av høytaleren i hånden synes jeg oser av kvalitet!

Vanskelig valg da utvalget i denne kategorien begynner å bli stort. Tror ikke du vil bli missfornøyd med å velge Focal!
    Focal Dome står på lista, men etter som jeg har skjønt sub-en sådær. Hvilken forsterker bruker du på dine Dome? Skal forsøke å få en lyttetest på disse.

Sitat Opprinnelig postet av Torbjørn
    Jeg har 3 stk Monitor Audio Radius 225, og 2 stk Radius 45HD, samt en Radius 370HD subwoofer.

Estetisk synes jeg høyttalerene er pene, og med hvite vegger tar de lite visuell og faktisk plass. Høyttalerene ble kjøpt inn etter prinsippet "tilgivelse", men kona syntes, til tross for det, at høyttalerene var fine.

Anlegget står i en loftstue på ca 30 kvm, og lyden fyller uten problemer rommet.
    Ved noen filmer har jeg opplevd at sub'en har slitt litt, så den skal byttes ut til noe større. Resten av anlegget har taklet all filmlyd med klar og fin lyd.

Høyttalerene går litt over budsjettet ditt, men jeg er sikker på at HiFihuset kan lage en fin pakkepris til deg!

Lykke til!
    Nå stod jo MA Vector på lista, og Radius er enda et hakk opp. Utfra bilder er jeg ikke overbesvist, slik at jeg gjerne skulle sett MA selv før jeg tar en avgjørelse. Såvidt jeg vet må jeg til hovedstaden for å få sett disse. Alternativt London som forsåvidt er billigere enn Oslo, både med flypris og innkjøpspris.

Uansett tror jeg at jeg har landet på en liste over høytalerne som er på lyttelista, dette med bakgrunn i tilbakemeldinger og design:
    B&W M-1
    Focal Dome
    Dali Fazon sub
    Q Accoustics Q7000

Når det gjelder sub vil jeg kikke på
    Cambridge x300,
    SVS SB12NSD (dersom de er mulige å finne i hvit)
    B&W ASW608
    BK XLS200.

Jeg synes spesielt det siste alternativet virker spennende, XLS200 er svært populær på avforums.com, når de i tillegg har ett WAF-vennlig design. Blir det noe som må sjekkes ut.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Audiovector K-XX? God lyd og meget godt egnet som bakhøyttalere da de har et meget vidt spredningsfelt. Kan svitsjes mellom å kjøres bi-polar og dipolar, genialt for surroundoppsett

Vedr. FX-4 EX og svart grill, finner jo du nytt høyttalerstoff du kan trekke om med f.eks. på ebay.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimare
    Focal Dome står på lista, men etter som jeg har skjønt sub-en sådær. Hvilken forsterker bruker du på dine Dome? Skal forsøke å få en lyttetest på disse.
    Jeg kjører Denon 2807 Reciever som forsterker på dem. Synes det fungerer bra. Da dette ikke er primæroppsettet mitt for musikk og film, så er det stort sett overskuddsutstyr fra hjemmekinoen som brukes i stua. Har ikke testet andre forsterkere på dem.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har KEF KHT3005 og de er super flotte! sub wooferen er uten tvil det beste med hele pakka. Har en kompis som driver ordentlig P.A. med flere 18" i rommet men han ble positivt overrasket når han hørte den lille 10" spille i rommet mitt når vi så Green Lantern på blu-ray.

B&W M-1 skal visst være en av om ikke den beste "style speaker package" så prøv gjerne ut det også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hva med Audiovector K-XX? God lyd og meget godt egnet som bakhøyttalere da de har et meget vidt spredningsfelt. Kan svitsjes mellom å kjøres bi-polar og dipolar, genialt for surroundoppsett

Vedr. FX-4 EX og svart grill, finner jo du nytt høyttalerstoff du kan trekke om med f.eks. på ebay.
    K-XX så interessant ut, de var i tillegg på en lokal og forløpig ukjent butikk. Har sendt epost for å sjekke pris og høre om de har disse. Kunne vært morsomt å teste.

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg har KEF KHT3005 og de er super flotte! sub wooferen er uten tvil det beste med hele pakka. Har en kompis som driver ordentlig P.A. med flere 18" i rommet men han ble positivt overrasket når han hørte den lille 10" spille i rommet mitt når vi så Green Lantern på blu-ray.
    3005 får skryt flere plasser, mulig jeg surrer og blander med noen andre, men tilbakemeldingene på sub-en er todelt? Kan dette skyldes at det finnes flere versjoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimare
    Nå stod jo MA Vector på lista, og Radius er enda et hakk opp. Utfra bilder er jeg ikke overbesvist, slik at jeg gjerne skulle sett MA selv før jeg tar en avgjørelse. Såvidt jeg vet må jeg til hovedstaden for å få sett disse. Alternativt London som forsåvidt er billigere enn Oslo, både med flypris og innkjøpspris.

Uansett tror jeg at jeg har landet på en liste over høytalerne som er på lyttelista, dette med bakgrunn i tilbakemeldinger og design:
    B&W M-1
    Focal Dome
    Dali Fazon sub
    Q Accoustics Q7000

Når det gjelder sub vil jeg kikke på
    Cambridge x300,
    SVS SB12NSD (dersom de er mulige å finne i hvit)
    B&W ASW608
    BK XLS200.

Jeg synes spesielt det siste alternativet virker spennende, XLS200 er svært populær på avforums.com, når de i tillegg har ett WAF-vennlig design. Blir det noe som må sjekkes ut.
    HiFi huset har bekreftet at Monitor Audio ikke selges lokalt, dog gav de et veldig fin pris på 2*R45HD, 2*R90HD og 1*R180HD slik at det ikke skal by på problemer å holde budsjett med et Radius oppsett.

Gode tilbakemeldinger på avforums og i whathifi, tilsier gjør at denne settes på lyttelista, så får jeg se om jeg kommer meg til London eller Oslo før høytalere kjøpes.

Videre har et par stk lagt inn gode tilbakemeldinger på BK XLS200 i denne tråden, og dersom ingen kommer med bedre forslag ender jeg fort med denne sub-en.

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Dali fazon sat som bakhøyttalere og er veldig godt fornøyd. De har et veldig presist lydbilde og passer perfekt som bakhøyttalere i min "stue kino". Som tidligere nevnt har de kanskje ikke den beste dynamikken eller dybden, så som fronter bør du kanskje vurdere noe annet. Selv har jeg lektor 2 som fronter og de kan jeg godt anbefale, mer dynamikk og et mer "luftig" lydbilde enn fazon. Selv har jeg en Yamaha RX-V 667 som ikke er noen effektbombe, men den drar ht bra. Min neste investering blir nok ekstra effekt på frontene, det blir jo aldri nok :-D

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde for en stund siden 2 stk Dali Fazon LCR som fronter, med CambridgeAudio X300 Sub. Brukte Denon AVR-1912 til å drifte dette. Var storfornøyd ut ifra størrelse på oppsett (opp mot den lille loftsstua). Svært detaljert lyd og øvre mellomtone inkl diskant var upåklagelig. Var egentlig overrasket over lydkvaliteten ift høyttalerens størrelse (dypbassen eksisterer dog ikke). Prisen er nok litt høy, betaler for design/aluminiumen...uansett var dette ett svært vellydende oppsett.

Mulige valg er å kjøpe 2 stk Fazon Sat nå med sub. Så kompletterer du etterhvert (når kemnern ikke ser på deg) med LCR i front og flytter Sat til bakhøyttalere. Bør vurdere X300 og, var svært potent til størrelsen og utfylte Fazon på en glimrende måte.

Bare noen tanker...bør uansett få deg noen kandidater, lytte til de ulike, så tar du et valg utifra det. Det er dine ører og øyne (og din bedre halvdel da, som skal like det!

Lykke til!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •