Hvilke høyttalere for stue m. flere sitteplasser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer dabear sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke høyttalere for stue m. flere sitteplasser

Hei! Jeg har lagt ved en tegning som grovt viser vår stue med kjøkken. Vi ser ofte TV fra både sofaen og sitteplassene. Jeg ønsker nå og forbedre lydbildet og vurderer og kjøpe inn høytalere. Jeg ønsker i utgangspunktet et 5.1-anlegg, men lurer på hvordan jeg isåfall skal plassere høyttalerne for å få god lyd fra begge sitteplassene.

Jeg er heller ikke så veldig ivrig på å legge lange kabler, så det hadde vært interessant å vite hva dere anbefaler til løsning her. Burde jeg istedet gå for et 2.1-anlegg? Hvilket?

Vil også legge til at det er snakk om en relativt ny Sony Bravia 46ex HDTV, og at jeg bruker TVen ofte i forbindelse med film og spotify fra PCen over HDMI.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ommøblering et fy fy tema ?

Newcomer dabear sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ommøblering et fy fy tema ?
    Ja, det ønsker vi helst ikke. kabelTV-uttak er også kun tilgjengelig der tv nå står.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dabear
    Hei! Jeg har lagt ved en tegning som grovt viser vår stue med kjøkken. Vi ser ofte TV fra både sofaen og sitteplassene. Jeg ønsker nå og forbedre lydbildet og vurderer og kjøpe inn høytalere. Jeg ønsker i utgangspunktet et 5.1-anlegg, men lurer på hvordan jeg isåfall skal plassere høyttalerne for å få god lyd fra begge sitteplassene.

Jeg er heller ikke så veldig ivrig på å legge lange kabler, så det hadde vært interessant å vite hva dere anbefaler til løsning her. Burde jeg istedet gå for et 2.1-anlegg? Hvilket?

Vil også legge til at det er snakk om en relativt ny Sony Bravia 46ex HDTV, og at jeg bruker TVen ofte i forbindelse med film og spotify fra PCen over HDMI.
    Situasjonen er ikke optimal, så her må man helt klart kompromisse. Hvis jeg skulle valgt anlegg i slik setting:

Ville i første omgang valgt et 2.1-oppsett gitt at man neppe får særlig utbytte av 5.1 når man sitter i sofa. (Går jo å bygge ut etterhvert, da).

Det du trenger er et par slike Gallo-satelitter + passende sub.
    Anthony Gallo Acoustics :: Satellite Speakers | Audio Loudspeaker | Speakers

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •