innkjøp av ny sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

innkjøp av ny sub

nå har jeg akkurat solgt unna svs pb12nsd subben min og er på utkikk etter en ny som kan erstatte denne.

spørsmålet blir jo litt om noen har gode erfaringer med noen subber, enten ny eller gjerne brukt i prisklasse mellom 3-7000, jeg ønsker en sub som er kraftig, som trøkker litt godt, som spiller bra på film og spiller veldig godt til musikk, helst fra 300 watt og oppover, vet at dette med watt er en kjent sak, men ønsker en litt kraftig sub.

rommet er på 12kvadrat så det mest ideelle er en kraftig 10" eller 12", 15" blir nok litt i meste laget. jeg har ingen begrensning på merker eller om det skal være lukket kasse eller portet kasse. men den må spille veldig bra på musikk og godt til film, og helst trykke litt, slår litt

hittil så har jeg tittet litt rundt på disse merkene :

-svs
    -velodyne
    -cambridge
    -bowers
    -epik
    -sunfire
    men åpen for alt av hifi subber. bare og ta kontakt hvis noen selger no på brukten. takker for svar på orhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen ?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS kjenner du jo bra, har kjøpt en SB13-Pluss selv og er STORFORNØYD med den til film, har ikke satt den opp på 2.1 enda så der kan jeg ikke utale meg noe videre når det kommer til musikk.

De sier jo at man skal godt opp i pris for å matche SVS

Velodyne og Bowers har fått veldig gode reviews på musikk men dessverre etter det jeg har lest på suber til 2-3 ganger budsjettet du har nå.

Leser at sb12-nsd gjør det ok på musikk (litt relevant test HER) og muligens passer budsjettet ditt bra, men gjetter på at du ønsker å oppgradere siden du akkurat har solgt den.

Personlig så slår det meg at du får mest for pengene og akkurat innenfor ditt budsjett om du går for PC12-NSD

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 XTZ 99W12.16 Som regel bedre på musikk enn SVS i samme prisklasse, samt veldig god på film...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    SVS kjenner du jo bra, har kjøpt en SB13-Pluss selv og er STORFORNØYD med den til film, har ikke satt den opp på 2.1 enda så der kan jeg ikke utale meg noe videre når det kommer til musikk.

De sier jo at man skal godt opp i pris for å matche SVS

Velodyne og Bowers har fått veldig gode reviews på musikk men dessverre etter det jeg har lest på suber til 2-3 ganger budsjettet du har nå.

Leser at sb12-nsd gjør det ok på musikk (litt relevant test HER) og muligens passer budsjettet ditt bra, men gjetter på at du ønsker å oppgradere siden du akkurat har solgt den.

Personlig så slår det meg at du får mest for pengene og akkurat innenfor ditt budsjett om du går for PC12-NSD
    Det er vel liten vits å kjøpe en PC 12 NSD , når han nettopp har solgt PB 12 NSD ?
    De er vel nærmest identiske hva ytelse angår - dog med foskjellig form!

Selv er jeg veldig nysgjerrig på Monitor Audio sine suber - lite å finne om dem på nettet,men det lille man finner,så er det stort sett bare positivt!

Har hørt litt på RXW12 på Hifi-huset,og det virker veldig lovende på musikk !

Går nok ikke "SVS dypt",men virker å ha veldig bra punch oppover i bassen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Torolan, men nå har han jo faktisk satt opp SVS som et alternativ så da må jo det være noe han vurderer.

Noen som nevnte XTZ de har ofte blitt nevnt i div tråder her når man snakker om gode priser / kjøp. Der trekkes de ofte frem at de er bedre musikalske en SVS, men har aldri hørt en, men ligger en del info og tester på surround.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs ligger der ja, for sett pb12plus2 på brukten for en ca 7500, da de litt dyrere svsene tydeligvis låter bedre enn de rimeligere subbene, ?

hørte på cambridge x300 sin sub, og syns denne wspilte fyldig og bra til og være så liten, og storebror x500 passer fortsatt inn i budsjettet,

mange som liker xtz subbene men hørt de spiller bedre på lavt volum, men sliter når man øker litt på film, så er nok mest ute etter en god musikalsk sub, med litt trøkk i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/QUOTE] Selv er jeg veldig nysgjerrig på Monitor Audio sine suber - lite å finne om dem på nettet,men det lille man finner,så er det stort sett bare positivt!

Går nok ikke "SVS dypt",men virker å ha veldig bra punch oppover i bassen![/QUOTE]

hvor selger de rxw12 subben ? og hva er prisen på denne da den virker ganske fristende er det en nettside eller lignende ? for hifihuset har ike noen særlig god hjemmeside

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med klipsch SW-112? Tror den spiller rimelig bra musikalsk Hørt de skal være ganske bra

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SBD
    Selv er jeg veldig nysgjerrig på Monitor Audio sine suber - lite å finne om dem på nettet,men det lille man finner,så er det stort sett bare positivt!

Går nok ikke "SVS dypt",men virker å ha veldig bra punch oppover i bassen!

hvor selger de rxw12 subben ? og hva er prisen på denne da den virker ganske fristende er det en nettside eller lignende ? for hifihuset har ike noen særlig god hjemmeside
    Ser ut som at avshop.no selger denne også. Koster 10 lapper da. Tror definitive technology supercube reference skal være ganske bra musikk sub, fant en test et sted her på forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte nettopp en slik.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Denne GRUSER SVS PB12NSD til musikk og gjør en god jobb til film. Den ultimate subben til musikk innenfor en normal prisklasse. Man har også masse muligheter til hvor dypt den skal gå og hvor stramt den skal spille + eq tuning.

Jeg har prøvd XTZ 12 og SVS SB 12 x 2. Jeg garanterer at denne er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ser ut som at avshop.no selger denne også. Koster 10 lapper da. Tror definitive technology supercube reference skal være ganske bra musikk sub, fant en test et sted her på forumet
    selges supercube subber i norge ? elr må man bestille fra utlandet og betale mye i toll ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg solgte nettopp en slik.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Denne GRUSER SVS PB12NSD til musikk og gjør en god jobb til film. Den ultimate subben til musikk innenfor en normal prisklasse. Man har også masse muligheter til hvor dypt den skal gå og hvor stramt den skal spille + eq tuning.

Jeg har prøvd XTZ 12 og SVS SB 12 x 2. Jeg garanterer at denne er bedre.
    du har ikke lyst til og selge den andre du har og ? tittet litt på de, og de virker ikke så gærne, men hvordan er det med import fra produsenten ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke lyst til og selge den andre du har og ? tittet litt på de, og de virker ikke så gærne, men hvordan er det med import fra produsenten ?
    Den andre har defekt forsterker og blir solgt når jeg får ny forsterker. Import fra produsenten er veldig enkelt.
    Jeg har testet mange subber de siste åra og synes denne er fryktelig god og er den beste jeg har testet uansett pris og størrelse. Men dette er ikke subben til å rive ned veggene med på film selv om den har bra med output.
    Til musikk er den prima.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Den andre har defekt forsterker og blir solgt når jeg får ny forsterker. Import fra produsenten er veldig enkelt.
    Jeg har testet mange subber de siste åra og synes denne er fryktelig god og er den beste jeg har testet uansett pris og størrelse. Men dette er ikke subben til å rive ned veggene med på film selv om den har bra med output.
    Til musikk er den prima.
    hvor mye koster det ca for en ny med importpris, tar tollen noe for import av subber ?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selges supercube subber i norge ? elr må man bestille fra utlandet og betale mye i toll ?
    Den selges på lsound.no

Har sittet vurdert nye subber i over et år nå, kommer aldri fram til noe

Av de jeg har vurdert er det:

Velodyne SPL-1200
    Definitive technology supercube reference
    SVS sb13-plus
    Klipsch SW-112

Har også vurdert Rythmik subber, men er liksom litt i tvil. Trenger noe som spiller fastere en mine XTZ, vil ha hardt og fast men fortsatt det lille dypet siden jeg ser mye på film. Sliter en del med gjenklang i rommet mitt, og vurderer derfor subber som spiller fast og godt. Men må likevel klare vise autoritet på film

Av de jeg vurderer mest er det faktiskt Def techen som ligger øverst. SVS tror jeg blir for hardcore, og velodyne litt for dyrt kontra hva jeg får, og tror deftechen griser klipschene ganske greit. Men er hele tiden fram og tilbake :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye koster det ca for en ny med importpris, tar tollen noe for import av subber ?
    Gang prisen med 10 så får du sånn ca pris i kroner etter frakt og hele sulamitten. Servo subwoofers •Rythmik Audio Direct Servo subwoofers

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var lite utvalg av supercube subber i norge, da supercube 6000 hadde passet ypperlig, men det blir jo fort dyrt med import, 10 lapper blir litt i det meste, selvom du gjerne skal opp i den prisen for en skikkelig sub

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt å legge til en 0 bak summen i dollar. Men kjøperen mente denne ville koste 8.800 ferdig impotert.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var lite utvalg av supercube subber i norge, da supercube 6000 hadde passet ypperlig, men det blir jo fort dyrt med import, 10 lapper blir litt i det meste, selvom du gjerne skal opp i den prisen for en skikkelig sub
    Trenger ikke import på supercube? De selges da på L-Sound AS

11 k er kanskje litt mye ja.

Her er testen. http://avforum.no/forum/eldre-produk...reference.html

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •