innkjøp av ny sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Trenger ikke import på supercube? De selges da på L-Sound AS

11 k er kanskje litt mye ja.

Her er testen. http://avforum.no/forum/eldre-produk...reference.html
    ja budsjettet går nok nærmere oppimot 7500,

men kan det være en ide og bestille noe slikt ?

Rythmik Audio 12" servo subwoofer " DS1200 Custom Installation subwoofer

ett diy prosjekt til 6000 ca og lage kassen til 1000,- til ? har litt erfaring med å lage kasse da jeg har gjort det en gang før men hvordan er det med spray av pianolakk ? hvis man isåfall skal prøve seg på noe slikt ?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spraying av pianolakk er dyrt, jeg spurte hvor mye det hadde kostet for mine RF-82s engang, og det ligger på rundt 4 lapper for de. Så koster deg sikkert, 2tusen for en sub, kanskje litt mindre om du leter litt rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oja, hva med noe så enkelt som tynt lag med mørk eller lys eik som man bruker på møbler og subber ellers ? over mdf plater, eller noen andre forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SBD
    oja, hva med noe så enkelt som tynt lag med mørk eller lys eik som man bruker på møbler og subber ellers ? over mdf plater, eller noen andre forslag?
    Dette racket og steina er malt med bengalakk i glans 60. man kan også velge høyere glans. Mot original Rythmik synes jeg resultatet ikke er så verst. Så dette kan gjøres billig og enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Dette racket og steina er malt med bengalakk i glans 60. man kan også velge høyere glans. Mot original Rythmik synes jeg resultatet ikke er så verst. Så dette kan gjøres billig og enkelt.
    så det kan anbefales og gjøres selv ? risikoen for å gjøre ting feil kan vel ikke være så stor så lenge kassen holder mål hvis det er en lukket konstruksjon ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SBD
    så det kan anbefales og gjøres selv ? risikoen for å gjøre ting feil kan vel ikke være så stor så lenge kassen holder mål hvis det er en lukket konstruksjon ?
    Det tør ikke jeg å avgjøre for deg siden du muligens har høye krav. Men det kan hvertfall gjøres på denne måten og resultatet er ganske bra. Platene er hobbyplater og blokkene er malt med hvit, tykk maling for å dekke mest mulig av steina i blokkene. Man kan også kjøpe spraybokser av god kvalitet for å ta den siste finishen. Jeg begynte prosessen med spraybokser, men det viste seg at det dekket lite areal og ville bli dyrt.

Nå har jeg 2 sånne SVS-er også og for å være ærlig skal man slurve veldig mye for å få resultatet styggere enn en PB12NSD.

DIY Rythmik Audio Direct Servo 12" sealed 56L - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18" tommers DIY helt ute av bildet? Kan gi deg noe feedback når min er ferdigstilt til mandagen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør subben hjemme før innkjøp.(deponer)

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for 2 stk Xtz 12" !!

Jada, mye mas om XTZ! MEN, etter min mening, så får du ikke bedre lyd, byggekvalitet/kompakthet og utseende til den prisen!

Jeg kjøte nylig 2 for 6500,- i Sverige. Har vondt for å tro at én av de nevnte forslagene spiller bedre enn 2 stk xtz!=)

Fungerer utmerket til både musikk og film, ALT du trenger av innganger, justeringer ( inkl portjustering ) !

Løp og kjøp!!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å funderer på det samme, men jeg har enda en kriterie. Har XTZ SUB fjernkontroll? Er det noen av de som er nevnt her i tråden som har fjernkontroll, og spiller meget bra?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macgyyvver
    Jeg sitter å funderer på det samme, men jeg har enda en kriterie. Har XTZ SUB fjernkontroll? Er det noen av de som er nevnt her i tråden som har fjernkontroll, og spiller meget bra?
    Skal du har fjernkontroll til subben må du nok høyere opp i pris. Er vel bare de dyreste modellene som har dette? Av rimelige modeller så er det nok bare Velodyne CHT som jeg kan mene huske ha fjernkontroll?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Skal du har fjernkontroll til subben må du nok høyere opp i pris. Er vel bare de dyreste modellene som har dette? Av rimelige modeller så er det nok bare Velodyne CHT som jeg kan mene huske ha fjernkontroll?
    Dette virket meget interessant.

Velodyne CHT-12Q Subwoofer - Sort

Denne ser jo ut til å være mye for penge? Har du nå erfaring med denne? spiller den bra?

Trenger virkelig hjelp, ellers så blir jeg sittene i evigheter fundere på hvilken jeg skal kjøpe.

Jeg hører ca 55 % på musikk, og 45 % film.
    Rommet er ca 20 kvadratt +- Musikk som spilles er alt fra rock/pop. Filmer er som regel action/thriller/komedie.
    Det er viktig for meg at subwooferen er vellydene, men samt samtidig også kan gi fra seg et realt trøkk i de heftigste scene.

Jeg kom også over en Magnat for den var jo ekstremt rimelig. Men prisen er vell for god til å være sann? Finner ikke noen som har skrevet noe om denne subben.

Lydbilde.no - DJ utstyr, PA anlegg og utstyr, Lysutstyr, Bilstereo - Numark, Eminence, LD Systems - CD spillere, Platespillere, Forsterkere, Høyttalere, PA topper, PA forsterker, DJ spiller, DJ Mixer Magnat - MONITOR Supreme 301A Aktiv 12" sub

Erfaringer, og tips tar jeg svært gjerne i mot, og takker på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hittil har jeg sett rundt på subber og kommet fram til noen som virker lovende eller spennende,

noen som har noen erfaringer med disse ? tror jeg ønsker en sub som er mest musikalsk

sunfire sds 12 5000,-
    sunfire hrs 8 innmari kraftig, 6000,- tilbud fra 7000
    cambridge x500 7000,-
    epik legend dual 12" på brukten til 3500,-
    bowers asw610xp til 6300,- på brukten
    velodyne cht-12q soundgarden tilbud på 5000,- fra 7000
    jbl es 250p 5500,-

noe annet som er av interesse er to stk subber til 3000/3500

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over Sunfire´en rimelig SBD
    Sunfire SDS 12 - Bernhards Billyd og Satelitt TV AS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macgyyvver
    2 sånne må vel være ypperlig til film og musikk ? slår godt tenker jeg , og lager mye lyd, men hvordan er det med kvaliteten på disse ?, ellers frister det veldig og ta to sånne

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke SBD :P Hadde jeg vist hadde jeg trykt kjøp.. Får lønning 17 mars, og da blir det enten 1 eller 2 gode subwoofere. Mulig jeg handler meg et par høyttalere også, men føler at sony høyttalerene egentlig bare mangler trykke som en skikkelig subwoofer kan gi. For høyttaleren i seg selv spiller rent å fint

Regner med to slike må spille fletta av 1 sub... Det vet vell de andre her bedre enn meg. Et annet spørsmål er jo om du har plass til å plassere 2 subber.

Kritikerrost subwoofer fra Sunfire. Meget høy valuta for pengene.
    EISA award for beste subwoofer i 2011/2012!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tipset macgyyvver , kjøper to slike og har plass til dem her har 1,5 meter rådighet for ett par subber hvor disse skal få stå ved siden av hverandre tenker jeg må bare få bestilt dem, men nett siden dems var litt kronglete

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har noe imot å bestille fra USA kan kanskje emotiva sine X-ref subber være noe?
    Har selv 2stk 10 tommere og er veldig fornøyd.

Emotiva Audio | X-Ref 10 DSP Powered Subwoofer

Bare å sende en quote så får du vite hva det vil koste deg.

Uansett lykke til.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -
    SBD
    Hadde jeg hatt penger selv, så hadde jeg bestilt 2 av de sunfire subbene, men må vente til lønning i mars :P Send meg en tilbakemelding på hvordan det blir SBD. Er litt nysgjerrig Regner med tilbud går ut før jeg rekker å handle. Håper det blir bra til deg da

-
    Linebacker

De emotiva subbene hvordan er det med strømtilførsel? Vi har jo forskjell strømnett. Lager de subwoofer med europeisk kontakt? Og hvordan funker disse 10 subbene mot eventuelt 12 subwoofere som er nevnt her i tråden?

Jeg har ikke noe i mot å kjøpe en 10 sub om den spiller bedre, og har like høyt trykk som en 12.

Ser også de har en 12 version, hvordan spiller den i forhold til Velodyne 12 cht eller eventuelt andre 12 subs nevnt i tråden.

Disse virket faktisk svært interessant, da disse har fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    Hvis du ikke har noe imot å bestille fra USA kan kanskje emotiva sine X-ref subber være noe?
    Har selv 2stk 10 tommere og er veldig fornøyd.

Emotiva Audio | X-Ref 10 DSP Powered Subwoofer

Bare å sende en quote så får du vite hva det vil koste deg.

Uansett lykke til.
    det kan være interresant, med tanke på krefter, altså en xref 12 da det er litt mere power i denne, er det lukket kasse ? eller er det port? , og er dette en musikk sub eller en kino sub ?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •