Overkill med 7.1 i dette rommet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Etter anbefaling går jeg over til en yamaha 3010. Denne har YPAO for de som har lest det, noen som har erfaring med det?

Jeg har nemlig fått anbefalt å gå for et 7.1 system med utvidet høyde istedenfor "vanlig" 7.1.

dvs:

Istedenfor vanlig 7.1 med side:

Går man for utvidet front plassering:

Visstnok skal det være "bedre" enn å ha høytalerene på siden, man får også en bedre sentereffekt.

Noen erfaringer/innvendinger om dette?
    Har vel ikke egentlig erfaring med presence i front, men når jeg prøvde det så merket jeg at dette har mye større betydning for min del en side. Jeg liker personlig ikke at lyden kommer så konsentrert i front som det gjør med en liten senter som jeg har(Klipsch RC62).
    Derfor kommer jeg til å finne noen andre små klipsch å sette oppe ved taket på hver side av lerretet mitt.

Kan anbefale A3010, hadde selv en V771 før og det var merkbar stor lyd forskjell.
    Skulle dog bare mangle når den koster veiledende 3 ganger prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Har vel ikke egentlig erfaring med presence i front, men når jeg prøvde det så merket jeg at dette har mye større betydning for min del en side. Jeg liker personlig ikke at lyden kommer så konsentrert i front som det gjør med en liten senter som jeg har(Klipsch RC62).
    Derfor kommer jeg til å finne noen andre små klipsch å sette oppe ved taket på hver side av lerretet mitt.

Kan anbefale A3010, hadde selv en V771 før og det var merkbar stor lyd forskjell.
    Skulle dog bare mangle når den koster veiledende 3 ganger prisen
    Nice, ja jeg har ihvertfall lest litt nå og folk flest virker fornøyde med dette. Det er nok liten tvil om at de gir bedre front effekt, spørsmålet blir om det gir bra nok sideeffekt. Gjør det ikke det kan man jo alltid utvide til 9.1, men da tror jeg jaggu det blir for mange høytalere inne på det lille rommet mitt :P

Høytalerne mine vil være rett over de nedre, og ikke sideveis over slik manualen sier da, men forhåpentligvis vil ikke det ha noe å si

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at jeg har bestilt det høytalere og receaver til tilsammen 42k idag. Det ble et 5.1 oppsett til å begynne med, så får jeg se om jeg oppgraderer til 7.1 eller 9.1, men etter hva jeg har lest var 5.1 allerede overkill med høytalerne jeg skulle ha! :P

Men det blir spennende ihvertfall, nå gjenstår det bare å kjøpe inn SVS monsteret

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerne er i hus(ble som sagt 5.1 system).

Er veldig fornøyd. Dog prøvde jeg nå nettopp Klaus Badelt, og da ble jeg FRELST. Høytalerne viste fram alle sine krefter! Så sykt at jeg måtte laste opp en video av det(skurring i videoen pga telefon-opptak, høytalerne spiller kjempe bra, håper den gir noe inntrykk!)

Håper bare jeg ikke drar på for mye i begynnelsen....

[YOUTUBE]D7ChKTAeRck&feature=youtu.be[/YOUTUBE]

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderte samme opgradering selv, fra 5.1 til 7.1, etter en del research og anbefalinger ble det 5.1+ front high (presence), løftet lydbilde betrakteleg, og det er jo i front det meste av lyden kommer.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •