Forskjeller mellom KLISPCH RF MKI og MKII - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    10-12000,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp er noen luringer jah

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Elkjøp selger bare mk1, men de luringene setter B bak så folk skal bli lurt til å tro det er mk2 B står for Black
    Sendet de mail angående det der med B bak å da sa de til meg at det var mk2 så jeg bestilte de å på ordren jeg fikk på mail så stod det at detter produktet består av 2stk klipsch rf 82 mk1 så har sendt de mail om jeg skal bare lever dem på elkjøp der jeg bor el om de skal sendes tilbake. har mest lyst på mk2 siden de er nyest så er de vel litt bedere med tanken på teknologiens gang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er en meget drøy påstand som jeg ikke helt kan si meg enig i.
    Enig der. Har snakket et par ganger på telefon med bassbrothers, å de samtalene jeg har hatt har nå vært matnyttige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goggles
    Sendet de mail angående det der med B bak å da sa de til meg at det var mk2 så jeg bestilte de å på ordren jeg fikk på mail så stod det at detter produktet består av 2stk klipsch rf 82 mk1 så har sendt de mail om jeg skal bare lever dem på elkjøp der jeg bor el om de skal sendes tilbake. har mest lyst på mk2 siden de er nyest så er de vel litt bedere med tanken på teknologiens gang
    Når det kommer til Elkjøp så er det nok endel rundt i butikkene som vet hva de prater om. Men så er det mange som skulle gjort noe annet. Jeg fikk beskjed på elkjøp at mine gamle KEF IQ9 kunne jeg egentlig bare kaste for det var noe med det dårligste dem hadde i butikken. På den tiden kjøpte jeg Klipsch settet mitt. Å hans forslag til forsterker var helt klart HK, noe dem ikke solgte. Jeg visste jo fra før at Yamaha og Onkyo passer fint, men fikk beskjed at Onkyo var den dårligste match på Klipsch. Og at han ikke skjønte hvorfor Elkjøp solgte Onklyo siden det var så utrolig dårlig forsterker. Dette var lederen for lyd og bilde avdelingen hos en Elkjøp forhandler. Man får ofte bilde av butikken alt ettersom hvilken person man møter på. Stereofil i Oslo har pleid å gitt en kjempeservice. Det er mange på jobben inkludert meg selv som har handlet hos Stereofil å service der har vært enestående. Jeg er helt enig med det du skriver om Mk2. Som det står i postene over her så er det endel ting som er forbedret på den. Så da kan man heller legge i de ekstra lappene å kjøpe mk2 hos noen seriøse forhandlere. 62 koster jo 7500.- og 82 koster 8900.- Value for money

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mk2 er annerledes, må ikke være bedre . B betyr BLACK! MK1 er en kjempebra høyttaler til prisen. Men OBS: De krever mye mer enn en reciver for å våkne.

Det spiller helt fantastisk på min NAD M3 stereo amp! Får dere disse til å skrike, så har dere feil amp på dem .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg har sendt en klagemail, siden de faktisk sier det er mk2 de solgte..

Etter hva jeg har hørt har ikke elkjøp lov å selge mk2 serien!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Når det kommer til Elkjøp så er det nok endel rundt i butikkene som vet hva de prater om. Men så er det mange som skulle gjort noe annet. Jeg fikk beskjed på elkjøp at mine gamle KEF IQ9 kunne jeg egentlig bare kaste for det var noe med det dårligste dem hadde i butikken. På den tiden kjøpte jeg Klipsch settet mitt. Å hans forslag til forsterker var helt klart HK, noe dem ikke solgte. Jeg visste jo fra før at Yamaha og Onkyo passer fint, men fikk beskjed at Onkyo var den dårligste match på Klipsch. Og at han ikke skjønte hvorfor Elkjøp solgte Onklyo siden det var så utrolig dårlig forsterker. Dette var lederen for lyd og bilde avdelingen hos en Elkjøp forhandler. Man får ofte bilde av butikken alt ettersom hvilken person man møter på. Stereofil i Oslo har pleid å gitt en kjempeservice. Det er mange på jobben inkludert meg selv som har handlet hos Stereofil å service der har vært enestående. Jeg er helt enig med det du skriver om Mk2. Som det står i postene over her så er det endel ting som er forbedret på den. Så da kan man heller legge i de ekstra lappene å kjøpe mk2 hos noen seriøse forhandlere. 62 koster jo 7500.- og 82 koster 8900.- Value for money

Selvfølgelig smak og behag da, men det er jo litt på kanten for enkelte å uttale seg SÅ bastant!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig smak og behag da, men det er jo litt på kanten for enkelte å uttale seg SÅ bastant!!
    Det er veldig på kanten 8)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor?`Det er jo bare dudens personlige mening. Akkurat som div hifiblader. Når de har en test, så er den ikke akkurat objektiv. Men alikevell så er det mange som leser det, og tar det for god fisk. Man kunne sagt det samme om alle de "positive" tilbakemeldingene fra tester. Er de virkelig så god? Spesielt kabeltester. Når de sier at en strømkabel er verd prisen på f.eks 5k ++ , kontra en kabel til 40kr. Så begynner jeg å tvile.

Moralen er at du bør prøve det selv, og se om du syntes det er godt nok.

Ang topic. MK1 og MK2 er forskjellige på hver sin måte. Husk at veil pris på Mk1 var 10k, og det er temmelig mange tråder på forumet ang MK1. Sist jeg hørte og leste på mk1, var ikke MK1 en dårlig høyttaler. Før ble den sammenliknet med Dali Ikon 6 og tilsvarende modeller til 10k. Nå ser man tråder hvor de blir sammenliknet med det rimligste fra Dynavoice etc. Det er jo ganske rart i grunn.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Arejoy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Takker for raskt svar.

Nei, det var ikke B bak som forvirret meg men det var at den ene høyttaleren har mk1 i navnet mens de andre ikke hadde det.

Det vil jeg si er mye mer misvisende...

Edit:
    Hva kostet egentlig RF82 mk1 når den kom?

Det står vel egentlig mellom den og Yamaha NSF700, hmmm
    RF-82mk1 Kostet 10000.- og selges nå av elkjøp for 6000.-
    Et god kjøp 8)

R.J

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvorfor?`Det er jo bare dudens personlige mening. Akkurat som div hifiblader. Når de har en test, så er den ikke akkurat objektiv. Men alikevell så er det mange som leser det, og tar det for god fisk. Man kunne sagt det samme om alle de "positive" tilbakemeldingene fra tester. Er de virkelig så god? Spesielt kabeltester. Når de sier at en strømkabel er verd prisen på f.eks 5k ++ , kontra en kabel til 40kr. Så begynner jeg å tvile.

Moralen er at du bør prøve det selv, og se om du syntes det er godt nok.

Ang topic. MK1 og MK2 er forskjellige på hver sin måte. Husk at veil pris på Mk1 var 10k, og det er temmelig mange tråder på forumet ang MK1. Sist jeg hørte og leste på mk1, var ikke MK1 en dårlig høyttaler. Før ble den sammenliknet med Dali Ikon 6 og tilsvarende modeller til 10k. Nå ser man tråder hvor de blir sammenliknet med det rimligste fra Dynavoice etc. Det er jo ganske rart i grunn.
    Fordi man bør være, etter mitt syn, litt mer balansert og noe mer "ydmyk" når man jobber i butikk..

Skal ikke motsi "dudens" personlige mening, men går an å pakke ting inn litt. Noen liker bastante svar og meninger, mens andre liker å få ting servert litt mer overveid. .

Mine svar til match etc er som regel at ting helst bør høres i eget oppsett og at ting bør testet med egne ører for å både uttale seg om det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at den ene går høyere i frekvensområde betyr jo absolutt ikk at den er bedre=)
    mange som ikke liker så mye diskant og heller synes det er viktig med bedre mellomtone. smag og behag når det kommer til høyttalere
    mk1 er veldig billig og absolutt en god høyttaler. At mk2 er bedre enn mk1 er ikke noe riktig fasitsvar. det er forkjellige høyttalere og spiller forskjellig

noen har grønn som yndlingsfarge, andre har blå.

Hørt mange som synes mk1 er bedre enn mk2 og andre veien.
    hør på de og dra din egen konklusjon på hvem du liker best

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •