SA explorer VS Dynaudio focus 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA explorer VS Dynaudio focus 360

Hei,

Har i dag SAE som kjöres sammen med en Hegel h200 og Hegel HD11 dac.

Dette fungerer ikke for min del! Det kan nok skyldes rommet og musikk stil og kilde (spotify, flac).

For meg blir lyden veldig kald, livlös, utrolig skarp og litt glass-aktig. Til tider savner jeg også litt bass.

Jeg lurer på om noen kjenner til Dynaudio Focus 360? Kan dette väre en bedre höytaler for meg? Kommer til å kjöre samme elektronikk på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde disse for 5-6 år siden. Veldig morsomt de første ukene til du blir dritlei lyden, dynamisk men veldig ensporet. Dynaudio som jeg har hatt mange modeller av har en mye mer organisk spillestil og vokser med lyden for hver dag. Den høyttaleren som du virkelig burde lytte til er Triangle Genese Quartet. Det er en slags mellomting av disse... Har per dags dato selv Focal 1007 Be. Har utrolig nok bedre bass en explorerne tross det er stativ høyttalere. Har og Klipsch heritage i hjemmekinoen som gruser alt av overnevnte men det er en annen historie...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Og hvorfor 360, lån øret til Focus 220 mk2 først...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trigger_dog
    Hei,

Har i dag SAE som kjöres sammen med en Hegel h200 og Hegel HD11 dac.

Dette fungerer ikke for min del! Det kan nok skyldes rommet og musikk stil og kilde (spotify, flac).

For meg blir lyden veldig kald, livlös, utrolig skarp og litt glass-aktig. Til tider savner jeg også litt bass.

Jeg lurer på om noen kjenner til Dynaudio Focus 360? Kan dette väre en bedre höytaler for meg? Kommer til å kjöre samme elektronikk på disse.
    Personlig liker jeg SA Explorer og Dynaudio generelt, og kan egentlig anbefale begge. Men siden du ikke liker Explorer der du er nå er jo Dynaudio noe å vurdere. Mange vil nok si at H200 ikke er det optimale til noen av disse, men jeg tror det vil fungere veldig bra.

Andre favoritter i prisklassen er Audio Physic Scorpio25 og Dali Helicon 400, men disse er nok nærmere SA enn Dynaudio.

Geir Arne

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken musikk lytter du til? Føler kanskje Focus 360 er litt mer avslappet og kanskje enda litt mer åpen og luftig enn Explorer, den spiller også dypere! Har testet begge deler ganske mye

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •