Noen bilder - XTZ 99.26/25 ut - Dali Ikon in

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen bilder - XTZ 99.26/25 ut - Dali Ikon in

Da var prosjekt med lytterom og tv stue kommet et godt skritt videre. 99.26 og Densen er nå permanent i loftstuen, og Ikon på plass i tv stuen.

Da er det fullt Ikon 6 5.1 med vokal2 som senter og on-wall som bakhøytalere (hvite), frontrekka er som dere ser sorte. Benken er også byttet ut og heter Norstone, en enkel svesiet sak med glasshyller, som tåler bøttevis med vekt

Subben er fortsatt Xtz sin 8", som gjør jobben med bravur, men kan fort se seg utkonkurert av storebror på 12"

Driver dette med gode gamle Nad'en T754 som gjør en flott jobb, T 535 og C 542 leverer bilde og lyd. Blåstråle hopper jeg bukk over og går vel over til nettbasert løsning når jeg føler behov for det. Har fiber i veggen og får mer og mer HD levert den veien, syns det fungerer greit pt.

Tar meg samtidig tid til å takke dere som har handlet med meg i denne perioden, både kjøpere og selgere, har kun gode opplevelser fra det

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Blåstråle hopper jeg bukk over ....javel....da blir det jo bare som du utnytter 60 % av anlegget ditt.....
    Mye skandinavisk på høyttalerfronten......:-)
    Og helt klint inntil veggen....

Og nettbasert HD lyd og bilde vil det alltid være begrensninger med....mener jeg....men lykke til....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg var hjemme hos broderen å så litt på Apple-tv løsningen han har satt opp, og de fungerte veldig bra, dvd får gå frem til det. Hvis det er like godt eller bedre, ser jeg Blu-ray som noe som blir til overs for meg. Stikke og kjøpe enda flere plastskiver frister lite, men det er mine 2 cents om det.

Ja høytalerne er satt opp mot veggen, samtlige har bassporten i front, vet de bør ha litt luft rund seg, men dette låter bra så det får stå slik en stund nå. Verre er det hvis alle eksosrør er bak, da må du ut et godt stykke for å få temmet bassen. Hadde det før. Dette sparer litt gulvplass.

Livet er fullt av begrensninger, men det jeg får fra altibox (HD) fungerer fint, det er vel ikke blu-ray kvalitet enda, men de kommer. De fyller hvert fall på med nye HD kanaler med jevne mellomrom. Når vi fikk fiber, var det kun 2, nå har vi 10, og det kommer mer. Det er litt av poenget med fiberen, det står på kanalleverandørene, men de kommer sagte men sikkert, det ser vi.

Xtz'ene er rå bra med den forsterker pakken jeg kjører på de Densen 200w pr kanal – bi-amp, låter sykt bra, men høytalerne må ut en halvmeter fra veggen for å få fin bass.

Det bel mye skandinavisk, til og med forsterkeren fra Densene er dansk

Takk for kommentar, synd du ikke gave your sela of approval :cry:

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Ja jeg var hjemme hos broderen å så litt på appeltv løsningen ha ha sat opp, og de fungerte meldig bra, dvd får gå frem til det. Hvis det er like godt eller bedre, ser jeg Blueray som noe blit til overs for meg. Stikke å løpe å kjøpe end mere plastskiver frister lite, men det er mine 2 cents om det.

Ja høytalerne er satt opp mit veggen, samltlige har bassporten i front, vet de bør ha litt luft rund sreg, men dette låter bra så det får stå slik en stund nå. Verre er det hvis alle eksosrør er bak, da må du ut et godt stykke for å få temmet bassen. Hade det før. Dette sparer litt gulvplass.

Livet er fullt av begrensninger, men det jeg får fra altibox (HD) fungerer fint, det er vel ikke blueray kvalitet enda, men de kommer. De fyller hvertfall på med nye HD kanaler med jevne mellomrom. Når vi fikk fiber, var det kun 2, nå har vi 10, og det kommer mer. Det er litt av poenget med fiberen, det står på kanalleverandørene, men de kommer sagte men sikkert, det ser vi.

Xtz'ene er råbra med den forsterker pakken jeg kjører på de Densen 200w pr kanal - biamp, låter sykt bra, men høytalerne må ut en halvvmeter fra veggen for å få fin bassen.

Det belv mye skandinavisk, til og med forsterkeren fra Densene er dansk

Takk for kommentar, synd du ikie gave your sela of approval :cry:
    Joda, synes det så veldig fint ut.....mye mer ryddig enn mitt opplegg..hadde du sett bilder av det hadde du fått ltterkrampe..(men lyden er knall)...og vi må ikke glemme at rommet som alltid spiller en stor rolle...
    Så du får mitt seal...men du burde prøve å låne med deg en Blu-ray spiller og noen av dine yndlingsfilmer.....du må se og høre før du skjønner hvor bra det er...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett du har der, skjønner det er begrensninger med stuekino for har selv det. Opplevde at bare å få høyttalerne 10cm mer ut fra vegg og senteren jevnt med kanten på racket hjalp veldig på lyden. Blåstråle må du bare få prøvd, 1080p og DTS HD Master, Altibox kommer aldri til å være i nærheten
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da, jeg skal teste blu-ray

Men da må jeg bytte forsterkeren, eller? Den har ikke HD koding, heller ikke hdmi.

Beklager fryktelig dårlig skrevet post over, den er nå rette etter beste evne, var skikkelig trøtt når jeg skrev det

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dem litt vekk fra veggen, 15 cm, men det er noen rare bjelker og et pipeløp å forholde seg til.

Låter fint da, og det er viktigst

Sjekket litt rundt blu-ray, noen som ahr tips på en rimelig med HD-decoder on board (så slipper jeg å kjøpe ny receiver, som jeg er knall fornlyd med).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •