Subwoofer-problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer-problem

Hei,

jeg ser at dette har vært oppe et par ganger før - spes i denne tråden: http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...-receiver.html

Jeg har akkurat samme problem, uten å finne en fornuftig løsning på det.

Receiveren er en Kenwood krf-v 7300, subwoofer er en Scansonic S8 (kjøpt på lørdag).

På søndag fungerte subwooferen helt fint i to timer. På mandag var den på 3 min i slengen før den koblet ut. På tirsdag var det ikke liv i den i det hele tatt, lyste kun rødt.

For å feilsøke litt har jeg gjort følgende: Koblet min andre subwoofer, Canton, til Kenwooden - fungerer uten problem. Tatt Scansonicen og plugget den i min andre receiver, Onkyo 609 - subben lyser kun rødt. Koblet Canton tilbake til Onkyo - fungerer uten problem.

Fra Kenwood bruker jeg subwoofer pre out og kabel til Scansonic på IN-linjen. Lyden er satt til full styrke på subwoofer. På Kenwood er Subwoofer ON - høyttalere satt til LARGE - sub-remix er ON - crossover stilt til ca 40 dB. Det hjelper heller ikke å stille høyttalerne til NORMAL.

Det er nå heller ingen lyd fra subwoofer ved bruk av testtone.

Noen som har vært borti dette før?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om forsterkeren i suben din er ødelagt på et eller annet vis. Ville tatt den med tilbake dit den var kjøpt og foralt historien, og sagt at du har prøvd en annen subwoofer og en annen receiver, og at det er helt klart at det er suben det er noe feil med. I utgangspunktet ville jeg stått litt hardt på at jeg ville hatt ny, siden denne var så godt som DOA, evt. gått med på reparasjon om du får en lånesub i mellomtiden.
    Om den er kjøpt på nett så ta kontakt med de som har solgt den og prøv å finn en fornuftig løsning.

Håper det ordner seg for deg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel det jeg fryktet, at jeg må tilbake til butikken. Subwooferen er 5 dager gammel, så bør vel få ny...

Noen som vet om det finnes firmware for Kenwood receivere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •