Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 20 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 400
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    HAHA! Litt av en tankeleser du! Må bli den eller VAN DEN HUL Clearwater.

Men hva er forskjellene mellom XTZ 8 og 10? Jeg er opptatt av at det ikke skal bli overkill på det lille rommet mitt, men at bassen skal låte pent, med punch og uten grøt, vil XTZ 8 være nok, eller er de for små for rommet og holder ikke følge med Klipsch'ene? Har lest at den gir seg litt fort, hva legger man i den påstanden?
    Jeg har XTZ 12", jeg tror 12 blir for stort for et lite rom, men jeg ville nok gått for 10 pga forsterkerkraft og ekstra bass.

8 vil vel ikke spille noe særlig mer enn høytalerne dine...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å droppe sub, klarer meg bra uten når de er ferdig innspilt vil jeg tro! Fant en ganske god bulk på et av elementene og en av føttene var defekt, helt løs, så den dårlige magefølelsen jeg hadde etter utpakking var nok ikke uten grunn, forklarer jo også de få ripene jeg så, så
    etter en kort samtale med LEFDAL får jeg et nytt par!

Jeg får da et nytt par som skal bli behandlet PERFEKT fra dag en, så er planen og sette disse parene i motfase under en dyne og la de stå å spille 24/7 til jeg har rundet 200 timer, hver dag skal jeg øke volumet litt og litt til jeg når et godt innspillingsvolum (vanlig lytting).
    Så skal jeg gå til innkjøp av nye kabler som det har vært snakk om en god stund, men tror det må bli supra, Van den hul eller inakustik.

Men viktigst av alt; Jeg har lyst på en rørforsterker som er sterk nok til å drive RF'ene optimalt og som matcher de godt så jeg får maks utbytte av den ekte "hifi"lyden som bor i disse flotte høyttalerne.
    Spørsmålet er; Er det mulig å få tak i en god forsterker til disse for prisen jeg får for NAD'en brukt (ca 2500-3000 kr) og en tusen lapp eller to, eller kan jeg like godt beholde NAD'en da?

Håper på noen gode svar nå! På forhånd takk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sagde jo du hadde kjøpt kabler....
    Noen ganger dukker Music Angel opp på bruktbørsen, du kan jo søke litt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du sagde jo du hadde kjøpt kabler....
    Noen ganger dukker Music Angel opp på bruktbørsen, du kan jo søke litt.
    Fikk avlyst bestillingen

Er dette noe bra: Music Angel "XDSE XD-800MKIII KT88 Tube" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com ?

Hva kommer sluttsummen på med frakt og toll?

Er denne sterkere enn NAD'en, og er det trygt og kjøpe herfra med tanke på garantier osv. Er ikke NAD'en mer kurant? Er det denne forsterkeren en optimal match for KLIPSCH?

Kunne jo også bestille kabler herfra, hva tror du om disse? :ARROW Cable - Audiophile Hi-End Speaker Cable Pair

Hvor er music angel på hip hop og annen musikk med krevende bass? Er det en bedre allrounder enn NAD'en?

Takk for svar!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vill nokk sitte m haka i gulvet med denne på Klipschene i forhold til NAD.
    Denne selges i Norge for 6000kr m garanti osv. Søk på finn.no, skal ligge en annonse fra forhandler der. Vurderer selv å bestille en om di kan lodde på HT bypass m garanti

En kabel er en kabel, om den koster 10 eller 100kr pr/m. Så lenge det ikke er lampetledning så er det samme ketchupen. Eneste man oppnår m en dyrere kabel er att den kan tåle litt mere vridning å vending, å bedre skjerming.
    Bruk pengene på forsterker, å minst mulig på dyr kabelsalat.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å droppe sub, klarer meg bra uten når de er ferdig innspilt vil jeg tro! Fant en ganske god bulk på et av elementene og en av føttene var defekt, helt løs, så den dårlige magefølelsen jeg hadde etter utpakking var nok ikke uten grunn, forklarer jo også de få ripene jeg så, så
    etter en kort samtale med LEFDAL får jeg et nytt par!

Jeg får da et nytt par som skal bli behandlet PERFEKT fra dag en, så er planen og sette disse parene i motfase under en dyne og la de stå å spille 24/7 til jeg har rundet 200 timer, hver dag skal jeg øke volumet litt og litt til jeg når et godt innspillingsvolum (vanlig lytting).
    Så skal jeg gå til innkjøp av nye kabler som det har vært snakk om en god stund, men tror det må bli supra, Van den hul eller inakustik.

Men viktigst av alt; Jeg har lyst på en rørforsterker som er sterk nok til å drive RF'ene optimalt og som matcher de godt så jeg får maks utbytte av den ekte "hifi"lyden som bor i disse flotte høyttalerne.
    Spørsmålet er; Er det mulig å få tak i en god forsterker til disse for prisen jeg får for NAD'en brukt (ca 2500-3000 kr) og en tusen lapp eller to, eller kan jeg like godt beholde NAD'en da?

Håper på noen gode svar nå! På forhånd takk
    Hei skal ha skikkelig trøkk ut av klipsch så må du ha transe eller en jævla dyr rør fordterker

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei skal ha skikkelig trøkk ut av klipsch så må du ha transe eller en jævla dyr rør fordterker
    "Transe".. hahahaha. Nå så jeg for meg noe sinnsykt her Får skylde på mr vodka russchian.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere tror at den er bedre enn NAD'en? Hva tror dere sluttsummen blir med toll også
    ? Er denne optimal på KLIPSCH'ene, vil den drive de optimalt, og hvor mye bass er det (med tanke på at det ikke er bassjustering)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere tror at den er bedre enn NAD'en? Hva tror dere sluttsummen blir med toll også
    ? Er denne optimal på KLIPSCH'ene, vil den drive de optimalt, og hvor mye bass er det (med tanke på at det ikke er bassjustering)
    engelen vil ikke klare og drive klipschene gult ut.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    engelen vil ikke klare og drive klipschene gult ut.
    Så NAD'en er sterkere? Vekten på 26 kg tilsier jo noe annet, mange som driver RF-62 med den?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk avlyst bestillingen

Er dette noe bra: Music Angel "XDSE XD-800MKIII KT88 Tube" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com ?

Hva kommer sluttsummen på med frakt og toll?

Er denne sterkere enn NAD'en, og er det trygt og kjøpe herfra med tanke på garantier osv. Er ikke NAD'en mer kurant? Er det denne forsterkeren en optimal match for KLIPSCH?

Kunne jo også bestille kabler herfra, hva tror du om disse? :ARROW Cable - Audiophile Hi-End Speaker Cable Pair

Hvor er music angel på hip hop og annen musikk med krevende bass? Er det en bedre allrounder enn NAD'en?

Takk for svar!
    Du får Music Angel rimelig nok fra dette norske firmaet. Stereo - Mala Audio

Da har du ekte norsk garanti noe som er veldig viktig skulle jeg tro. Music Angel har høstet veldig mye lovord på denne siden og er nok det rimelige med best kvalitet som du får for overkant av 5000kr.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Du får Music Angel rimelig nok fra dette norske firmaet. Stereo - Mala Audio

Da har du ekte norsk garanti noe som er veldig viktig skulle jeg tro. Music Angel har høstet veldig mye lovord på denne siden og er nok det rimelige med best kvalitet som du får for overkant av 5000kr.
    Men er denne sterkere enn NAD'en og vil den drive KLIPSCH'ene optimalt effektmessig? Er dette den beste matchen jeg kan få for RF-62?
    Hvordan er levetiden på disse forsterkerne, hører at rørene må byttes etterhvert og slikt, og krever det mye å av en nybegynner å ha en rørforsterker, tenker på biasmålinger osv.
    Hvordan er støy fra denne, vrenger den mye ved maks volum?'
    Er opptatt av at den vil dra KLIPSCH'ene optimalt, slik at jeg kan spille så høyt som de kan spilles, og at jeg får ut "GODLYDEN" av de.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få godlyden Klipsch produserer med en slik forsterker. Om den kan hente ut 100% av potensialet tror jeg ikke. Bias å alt slikt skal du la være å tenke på med mindre du skal drive med rørbytte å alt det der, å for alt man vet så har den autobias, å da trenger du ikke justere ved bytte. Rør forsterkeren må stå på å varme opp rørene i 10-20 min før det er vits i å høre på noe musikk.
    Noe vannskeligere enn det er det ikke!

Om man kan få bedre? Det er en enkel tenking å svaret er JA! Men, dette er noe av det beste du kan få til den prisen av en rørforsterker! Om det er riktig match har jeg god tro på, men om den passer dine ører er en annen sak, å det må du faktisk selv finne ut av

Levetiden er jeg usikker på, å du kan garantert kose deg veldig lenge før evt rørbytte. nye rør får man over alt om man titter over dammen til en billig penge.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldrig opplevd en forsterker der ikke vrenger ved maks volum, normalt vrenger det lenge før maks volum.
    Se igjennom trådene her og du får all den info du trenger.
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...orsterker.html
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...h-klubben.html
    http://avforum.no/forum/brukerguider...rste-gang.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ngel-kt88.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...emper-ror.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...sic-angel.html
    Kjøp en og se, det er ikke farligt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du vil få godlyden Klipsch produserer med en slik forsterker. Om den kan hente ut 100% av potensialet tror jeg ikke. Bias å alt slikt skal du la være å tenke på med mindre du skal drive med rørbytte å alt det der, å for alt man vet så har den autobias, å da trenger du ikke justere ved bytte. Rør forsterkeren må stå på å varme opp rørene i 10-20 min før det er vits i å høre på noe musikk.
    Noe vannskeligere enn det er det ikke!

Om man kan få bedre? Det er en enkel tenking å svaret er JA! Men, dette er noe av det beste du kan få til den prisen av en rørforsterker! Om det er riktig match har jeg god tro på, men om den passer dine ører er en annen sak, å det må du faktisk selv finne ut av

Levetiden er jeg usikker på, å du kan garantert kose deg veldig lenge før evt rørbytte. nye rør får man over alt om man titter over dammen til en billig penge.
    Så jeg vil altså ikke drive de optimalt med den? Driver jeg de optimalt med NAD'en da, eller MUSIC ANGEL bedre? Er vel det beste jeg kan få for under 10000 kr, eller er YAMAHA eller pioneer bedre? MUSIC ANGEL'en blir jo omtalt som å låte som en forsterker til 50000 kr. Kan jeg ikke høre på musikk før de har varmet seg i 20 minutter?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg vil altså ikke drive de optimalt med den? Driver jeg de optimalt med NAD'en da, eller MUSIC ANGEL bedre? Er vel det beste jeg kan få for under 10000 kr, eller er YAMAHA eller pioneer bedre? MUSIC ANGEL'en blir jo omtalt som å låte som en forsterker til 50000 kr. Kan jeg ikke høre på musikk før de har varmet seg i 20 minutter?
    Vell, normalt sett så kan en dobble effekten på en rør forsterker om man sammenligner med transistorwatt som f.eks NAD'en din. Har personlig aldrig hørt Music Angel på Klipsch modeller, så om den kan drive di optimalt vil jeg ikke svare på

Pioneer må du for all del styre langveis unna, men det er min personlige mening! Yamaha er en god match, men kan oppleves som kjedelig til musikk.

Du kan høre på musikk før di er varme, men det er ikke noe vits. Godsakene kommer når rørene er varme

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Vell, normalt sett så kan en dobble effekten på en rør forsterker om man sammenligner med transistorwatt som f.eks NAD'en din. Har personlig aldrig hørt Music Angel på Klipsch modeller, så om den kan drive di optimalt vil jeg ikke svare på

Pioneer må du for all del styre langveis unna, men det er min personlige mening! Yamaha er en god match, men kan oppleves som kjedelig til musikk.

Du kan høre på musikk før di er varme, men det er ikke noe vits. Godsakene kommer når rørene er varme
    Så utgangseffekten på 2x65 watt er igrunnen 2x130 transistorwatt?
    Da er den ikke like sterk som NAD'en hvis man tenker på NAD's dynamiske effekt? Men driver NAD'en KLIPSCH'ene optimalt da?
    Jeg personlig liker heller ikke Pioneer, men tenkte det kunne være en mulighet, Yamaha er vel litt tamt for min smak, liker litt fylde og trykk.¨
    Music Angel blir jo anbefalt til KLIPSCH, men vi får se, leser jo nå at jeg kan bli kvitt den skarpe og skrikete mellomtonen og diskant ved å endre lytteposisjon og plassering fremfor forsterkerbytte.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den ikke like sterk som NAD'en hvis man tenker på NAD's dynamiske effekt? Men driver NAD'en KLIPSCH'ene optimalt da?
    Jeg personlig liker heller ikke Pioneer, men tenkte det kunne være en mulighet, Yamaha er vel litt tamt for min smak, liker litt fylde og trykk.¨
    Music Angel blir jo anbefalt til KLIPSCH, men vi får se, leser jo nå at jeg kan bli kvitt den skarpe og skrikete mellomtonen og diskant ved å endre lytteposisjon og plassering fremfor forsterkerbytte.
    Det er vel ikke dynamisk effekt som er oppgitt som 2x65W, sammenlign med hva NADen er oppgitt til å levere kontinuerlig du, altså 2X80W.
    Det ligger en Music Angel på hifisentralen nå.

Og nei, du får ikke noen forsterker i den prisklassen som spiller "optimalt" på noe som helst, men du får en som spiller jævlig bra.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Det er vel ikke dynamisk effekt som er oppgitt som 2x65W, sammenlign med hva NADen er oppgitt til å levere kontinuerlig du, altså 2X80W.
    Det ligger en Music Angel på hifisentralen nå.

Og nei, du får ikke noen forsterker i den prisklassen som spiller "optimalt" på noe som helst, men du får en som spiller jævlig bra.
    Takk for svar! Så du vil tro den er sterkere enn NAD'en?
    Tenkte bare at NAD'en hadde litt mer på lager om det skulle bli nødvendig.

Snakket med selger av MUSIC ANGEL'en du linket til, den er 2010 modell, 220 V og Kinaimportert.
    Planen var egentlig å kjøpe fra MALAAudio slik at jeg fikk garanti og en modell tilpasset 230 V. Koster 2000 kr mer, hva er lurest?
    Selgeren sa også at den ikke egnet seg til å spille høyt med, er det riktig?
    Spiller den ikke like høyt som NAD'en jeg driver de med idag?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting er veldig sikkert, når man har en forsterker som allerede er for skarp i toppen, å ikke passer til høyttaleren så kan du vri å vrenge oppsettet så mye du vil uten att det vil hjelpe veldig mye. Det beste du kan gjøre er jo å gjøre akustiske tilltak, som f.eks kan dempe toppen å mellomtonen.

Uans, siden det er så mye usikkerhet rundt dette. Så vil jeg faktisk annbefale deg å gå til innkjøp av 2ch effekt og pre istedenfor. Emotiva Upa-2 og en Emotiva Pre tror jeg heller vil passe midt i blinken for deg. Det er ikke noe rør forsterkeri, men du kommer til å bli godt fornøyd uans mtkp hva du har idag.

men igjenn, så ser jeg Emotiva er fri for Upa-2 så da er jo neste alternativ 2stk Upa-1.

Emotiva Upa-1

Emotiva Usp-1

Her havner du på 10k for ett oppset som driver det fult ut å enda mere!

Mvh
    Svein S

Side 9 av 20 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •