Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 20 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 400
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Klipsch er heller ikke high-end, men føler at Klipsch er en sammensetning av CV og dyrere HIFI, de trykker bra men likevel låter de pent, dog mine ikke gjør det -.-

Tror det dels er rommet ditt som er litt lite og problemfylt iforhold til lite demping osv. Dels er det også at NAD er litt skarp i diskant og med horn så er det absolutt ikke det som er smartest. Jeg hørte Denon på CV horn når jeg hjalp kameraten min å kjøpe anlegg og det hørtes veldig bra ut. Kanskje du heller bør prøve en Denon om du finner en strømsterk forsterker til en grei pris.

Dette med rom. Når jeg flyttet inn her jeg bor nå så hadde jeg tv og høytalere sånn som de forrige som bodde her. Jeg satt feil iforhold til lydprinsippene og ikke rettet i avlang retning.

Når jeg kjøpte meg nye høytalere, den gang Dynavoice M65 så skjønte jeg fort at det var helt håpløs lyd pga rommet. Omøblering måtte til og jeg la an til høytalere stilt mot et avlangt rom og litt avstand fra veggene. Skal si det endret lyden totalt. Før hadde jeg nermest ekko i veggen og hørte nesten ikke ene høytaleren pga dårlig posisjon. Etter omøblering hørte jeg kjempeforskjell.

Men jeg hadde også NAD først, håpløs match med Dynavoice, alt for skarp diskant og i det hele tatt helt feil. Yamaha var mye bedre match men heller ikke så bra det kunne bli iforhold til musikk.

Ellers lærte jeg jo endel forskjellige matcher ved å prøve og feile litt. Dynavoice og Yamaha ikke helt bra på musikk men bra på film.

Dynavoice M65 og Cambridge helt feil altfor skarp.

Dynavoice F6 og Cambridge meget god lyd, anbefales. Dette var en utgått Cambridge, tror jeg kjøpte den for ca 2-3000 på salg. Cambridge hadde også veldig lys/skarp diskant og ikke noe særlig for M65.

Pioneer var derimot en knallmatch for Dynavoice M65.

Råder deg til å vurdere en annen forsterker med tiden, hør med folk her inne som har hatt Klipsch lenge. Synes det skulle gå an å få litt tips av Klipsch eiere bare de kunne meldt seg.

En rimelig sak som skulle være grei å prøve i din prisklasse er XTZ forsterker, rett og slett fordi den er veldig nøytral og ganske sterk iforhold til pris.

Nå har jeg selv XTZ effektforsterker, bruker Yamaha Rxv 1900 som forforsterker og har XTZ 99.26 høytalere til Musikk stereo i puredirect og på filmtitting med 5.1

Det er en match jeg er meget fornøyd med. Jeg kunne ønsket meg litt mer åpenhet og detalj. Men lyden er helt klart meget god. Dersom noen vet noe bedre match til XTZ enn XTZ sin egen forsterker så er selvfølgelig jeg også veldig interessert i å vite hva det er.

Dette ble kanskje litt langt innlegg, men det er jo greit å vite så mye som mulig om matcher.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Tror det dels er rommet ditt som er litt lite og problemfylt iforhold til lite demping osv. Dels er det også at NAD er litt skarp i diskant og med horn så er det absolutt ikke det som er smartest. Jeg hørte Denon på CV horn når jeg hjalp kameraten min å kjøpe anlegg og det hørtes veldig bra ut. Kanskje du heller bør prøve en Denon om du finner en strømsterk forsterker til en grei pris.

Dette med rom. Når jeg flyttet inn her jeg bor nå så hadde jeg tv og høytalere sånn som de forrige som bodde her. Jeg satt feil iforhold til lydprinsippene og ikke rettet i avlang retning.

Når jeg kjøpte meg nye høytalere, den gang Dynavoice M65 så skjønte jeg fort at det var helt håpløs lyd pga rommet. Omøblering måtte til og jeg la an til høytalere stilt mot et avlangt rom og litt avstand fra veggene. Skal si det endret lyden totalt. Før hadde jeg nermest ekko i veggen og hørte nesten ikke ene høytaleren pga dårlig posisjon. Etter omøblering hørte jeg kjempeforskjell.

Men jeg hadde også NAD først, håpløs match med Dynavoice, alt for skarp diskant og i det hele tatt helt feil. Yamaha var mye bedre match men heller ikke så bra det kunne bli iforhold til musikk.

Ellers lærte jeg jo endel forskjellige matcher ved å prøve og feile litt. Dynavoice og Yamaha ikke helt bra på musikk men bra på film.

Dynavoice M65 og Cambridge helt feil altfor skarp.

Dynavoice F6 og Cambridge meget god lyd, anbefales. Dette var en utgått Cambridge, tror jeg kjøpte den for ca 2-3000 på salg. Cambridge hadde også veldig lys/skarp diskant og ikke noe særlig for M65.

Pioneer var derimot en knallmatch for Dynavoice M65.

Råder deg til å vurdere en annen forsterker med tiden, hør med folk her inne som har hatt Klipsch lenge. Synes det skulle gå an å få litt tips av Klipsch eiere bare de kunne meldt seg.

En rimelig sak som skulle være grei å prøve i din prisklasse er XTZ forsterker, rett og slett fordi den er veldig nøytral og ganske sterk iforhold til pris.

Dette ble kanskje litt langt innlegg, men det er jo greit å vite så mye som mulig om matcher.
    stemmer bare i med at pioneer er bra mach med dynavoice!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er heller ikke high-end, men føler at Klipsch er en sammensetning av CV og dyrere HIFI, de trykker bra men likevel låter de pent, dog mine ikke gjør det -.-
    Ny forsterker å en sub, det er det du trenger.

Btw, har du prøvd å flytta litt på høytalerne? Endre avstand fra bakvegg å evt vinkling?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jeg er 21 og har allerede vokst i fra CV!
    Klipsch er morro
    Skjønner ikke hvordan man kan vokse ifra ett høyttalermerke. Cv har jo faktisk eldre modeller som overhode ikke er så aller værst.

Att Klipsch er morro er jeg helt enig i
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det blir sub, og det blir antakeligvis XTZ 10.16. Det er fordi den ikke koster så altfor mye, noe som er bra, for det er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i sub, og at den passer nok best til rommet og den holder fint følge med RF'ene. Tror også det blir for dyrt å finne en forsterker som koster mindre enn 5000 kr som er sterkere enn NAD'en. Jeg vil tørre å påstå at den driver KLIPSCH'ene oppimot optimalt. Den klarer å drive CERWIN VEGA XLS 15, VE-12 som jeg hadde, XLS 12 osv. Meget strømsterk, så tror jeg beholder den! Vant jo også årets beste forsterker for 5000 kr i VG og LYD og BILDE.

Har hørt endel på de idag og innrømme at jeg er litt skuffet! Bassen høres grusom ut, mellomtonen er bare ekkel og diskant er litt vel intens!
    Er dette pågrunn av forsterker eller er det at de ikke er ferdig innspilt? Har spilt på de i 15-16 timer nå. Synes ikke de spiller så høyt, men tror jeg blir lurt, for VE-12 som jeg hadde før spilte ikke spesielt høyt de heller, men de hadde endel forvrengning som jeg tror jeg ble litt lurt av, kan hende Klipsch'ene spiller like høyt, men med mindre forvrenging så det ikke låter like høyt!
    Naden er ikke bra match på klipsch.Denon som er nevnt her er ennå verre. Nå må du huske på at disse krever lang innspilling. Klipsch skal låte bedre enn cv på absolut alle måter. Har selv hatt flere cv modeller som guttunge og det flytter luft men finnes over hodet ingen lydkvaliteter.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-62 - FINN Torget

Var nok ikke så værst pris på de Klipschene..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QUOTE=Danke]Klipsch RF-62 - FINN Torget

Var nok ikke så værst pris på de Klipschene..[/QUOTE]

MKII eller MKII? Rart at han selger de så billig, er vel også bytterett om de er så nye?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QUOTE=Danke]Klipsch RF-62 - FINN Torget

Var nok ikke så værst pris på de Klipschene..
    MKII eller MKII? Rart at han selger de så billig, er vel også bytterett om de er så nye?[/QUOTE]

Det ser ut som det er MKI

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MKII eller MKII? Rart at han selger de så billig, er vel også bytterett om de er så nye?
    Det ser ut som det er MKI[/QUOTE]

Er jo avbildet mkII modell, men kan ikke se att det står skrevet mkII noen steder.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gi svar til spørsmålene deres:
    Høyttalerne står toe-in mot sweetspot med 24 cm fra veggen på den ene siden av høyttaleren og 19 cm på den siden som står nærmest veggen, rundt 1 meter avstand fra sidevegg, og 130 cm mellom høyttalerne.
    Merker at ting skjer nå, innspilling gjør undre, men Santana's gitarsoloer er fortsatt litt skrikete. Tror ikke budsjettet strekker til ny forsterker dessverre, blir jo fort over 5000 om jeg skal ha noe som er bedre enn NAD'en.
    Subwoofer er under vurdering, blir enten 8 eller 10 tommer XTZ sub.

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gi svar til spørsmålene deres:
    Høyttalerne står toe-in mot sweetspot med 24 cm fra veggen på den ene siden av høyttaleren og 19 cm på den siden som står nærmest veggen, rundt 1 meter avstand fra sidevegg, og 130 cm mellom høyttalerne.
    Merker at ting skjer nå, innspilling gjør undre, men Santana's gitarsoloer er fortsatt litt skrikete. Tror ikke budsjettet strekker til ny forsterker dessverre, blir jo fort over 5000 om jeg skal ha noe som er bedre enn NAD'en.
    Subwoofer er under vurdering, blir enten 8 eller 10 tommer XTZ sub.
    Legg ut et bilde av rommet, så får du sikkert noen gode tips når det gjelder akustikk

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey har gjort meg noen tanker de siste dagene og har kommet frem til følgende besluttning: Klipsch'ene låter fantastisk, og jeg vil tørre å påstå at de spiller FLETTA av alt annet til 3990 kr!!! Lyden blir bare bedre og bedre, den er fortsatt litt intens i de øvre områdene ved ADELE og gitarsoloer, men jeg vil tro det forbedrer seg med innspilling, dog det blir ikke helt optimalt uansett med tanke på NAD'en. Har kjøpt VAN DEN HUL D-352 og satser på at det er gode kabler, ser hvertfall bra ut! Matcher fargen på Klipsch'ene også!

Så vi kan stryke alt av bekymringer... unntatt en;

SUB? Eller ikke?

Setter pris på deres meninger og begrunn hvorfor!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey har gjort meg noen tanker de siste dagene og har kommet frem til følgende besluttning: Klipsch'ene låter fantastisk, og jeg vil tørre å påstå at de spiller FLETTA av alt annet til 3990 kr!!! Lyden blir bare bedre og bedre, den er fortsatt litt intens i de øvre områdene ved ADELE og gitarsoloer, men jeg vil tro det forbedrer seg med innspilling, dog det blir ikke helt optimalt uansett med tanke på NAD'en. Har kjøpt VAN DEN HUL D-352 og satser på at det er gode kabler, ser hvertfall bra ut! Matcher fargen på Klipsch'ene også!

Så vi kan stryke alt av bekymringer... unntatt en;

SUB? Eller ikke?

Setter pris på deres meninger og begrunn hvorfor!

Å bruke masse penger på kabler er ren svada. Claesohlson/biltema er godt nokk.

Om du trenger sub er egentlig helt opp til deg selv, Føler du behovet for mere bass så må du nokk ha en sub. Er du fornøyd så trenger du jo ikke det. Skjønner ikke hvorfor du må gå rundt salaten for å bestemme deg

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ganske dyrt ja, 800 KR, men kjøpt er kjøpt dessverre! Er usikker selv, om jeg justerer bassen høyere blir det bra men da kan jeg ikke spille like høyt, mens på andre sanger kan jeg kjøre bassen helt FLAT. Er jo 3000 kr, så må være sikker på at det er nødvendig!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ganske dyrt ja, 800 KR, men kjøpt er kjøpt dessverre! Er usikker selv, om jeg justerer bassen høyere blir det bra men da kan jeg ikke spille like høyt, mens på andre sanger kan jeg kjøre bassen helt FLAT. Er jo 3000 kr, så må være sikker på at det er nødvendig!
    Om du kjenner noen, eller kan låne en sub med hjem fra en forhandler så er det aller beste å faktisk bare teste det ut. Ta subben med hjem å prøv!
    Uans, føler du mangel på bass så er det ingenting å tenke på.

Ville prøvd både 10" og 12", personlig mener jeg 10" er alt for lite. Har 4x10" og en svs pb13 ultra i ett rom som er 3m bredt å 4m langt å det spiller helmax!
    Pent når jeg vil, å ufattelig brutalt når det trengs!

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Å bruke masse penger på kabler er ren svada. Claesohlson/biltema er godt nokk.

Om du trenger sub er egentlig helt opp til deg selv, Føler du behovet for mere bass så må du nokk ha en sub. Er du fornøyd så trenger du jo ikke det. Skjønner ikke hvorfor du må gå rundt salaten for å bestemme deg
    Claesohlson er greit, Biltema er en uting annet enn kanskje dårlige høytalerkabler.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om du kjenner noen, eller kan låne en sub med hjem fra en forhandler så er det aller beste å faktisk bare teste det ut. Ta subben med hjem å prøv!
    Uans, føler du mangel på bass så er det ingenting å tenke på.

Ville prøvd både 10" og 12", personlig mener jeg 10" er alt for lite. Har 4x10" og en svs pb13 ultra i ett rom som er 3m bredt å 4m langt å det spiller helmax!
    Pent når jeg vil, å ufattelig brutalt når det trengs!

Lurer på hvor mange ganger dette skal gjentas. Det er snakk om gutterom på seks kvadrat. Tror det holder veldig mye med 10 tom som også er endel rimeligere.

Heller 10 enn 8.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mange ganger dette skal gjentas. Det er snakk om gutterom på seks kvadrat. Tror det holder veldig mye med 10 tom som også er endel rimeligere.

Heller 10 enn 8.
    Det er 8,45 KVM, uten at det er noen fatal forskjell!
    Tror jeg går for Supra Classic kabler med 6 mm2 tverrsnitt.
    10 tommer er i hus så fort pengene strekker til!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra Classic 6 kvadrat til hva da?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Supra Classic 6 kvadrat til hva da?
    HAHA! Litt av en tankeleser du! Må bli den eller VAN DEN HUL Clearwater.

Men hva er forskjellene mellom XTZ 8 og 10? Jeg er opptatt av at det ikke skal bli overkill på det lille rommet mitt, men at bassen skal låte pent, med punch og uten grøt, vil XTZ 8 være nok, eller er de for små for rommet og holder ikke følge med Klipsch'ene? Har lest at den gir seg litt fort, hva legger man i den påstanden?

Side 8 av 20 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •