Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 400
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Vet du hva bass er så burde du vite at cv ikke spiller bass og klarer ikke Klipsch lage trykk i ditt lille krypinn så gå til øre lege.
    He he, la nå engasjerte sjeler kose seg Det er fullt mulig å bruke ørepropper hejmme :twisted:

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De lager absolutt mye trykk! Men på enkelte sanger hvor det er mye punch i bassen gir de seg litt tidlig og kan ikke spille like høyt. Men herregud, de spiller like høyt som Vega'ene om ikke høyere på sanger som ikke har så krevende bass!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Vet du hva bass er så burde du vite at cv ikke spiller bass og klarer ikke Klipsch lage trykk i ditt lille krypinn så gå til øre lege.

Litt hard på flaska i natt Eddie?

Er selv veldig basskåt, å jeg kan godt skjønne att han føler att det mangler noe. Att vega ikke spiller bass er det dommeste jeg har hørt. Om den er like pen å rafinert som på en skikkelig høytaler er en annen ting.

Han skulle nesten hørt om han fikk låne med seg en sub hjem, så han fikk høre hvordan det blir da
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev før at du må ha sub, der er en verden til forskjell.
    En subwoofer er laget for å spille dyb bass, med sin egen forsterker, og oppnå samme kvalitet på bass med bare forsterkere og høyttalere vil koste deg svimlende beløp.
    Med bare 80 watt og 6 1/2" enheter for din spillestil når du en grense veldig fort, helt naturligt da bass krever enormt med effekt. La subben ta den del av jobben, det blir så mye bedre.

Hva bruker du som kilde egentlig? Pc? Hvordan er den koblet til? Er det hodetelefonutgangen du bruker fra en pc vil jeg anbefale du får deg en dac eller et annet lydkort. Analog ut fra en vanlig pc er virkelig ikke god lyd.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    En subwoofer er laget for å spille dyb bass, med sin egen forsterker, og oppnå samme kvalitet på bass med bare forsterkere og høyttalere vil koste deg svimlende beløp.
    Med bare 80 watt og 6 1/2" enheter for din spillestil når du en grense veldig fort, helt naturligt da bass krever enormt med effekt. La subben ta den del av jobben, det blir så mye bedre.

Hva bruker du som kilde egentlig? Pc? Hvordan er den koblet til? Er det hodetelefonutgangen du bruker fra en pc vil jeg anbefale du får deg en dac eller et annet lydkort. Analog ut fra en vanlig pc er virkelig ikke god lyd.
    Synes du virkelig 80 watt rms er så lite da? Må spare til sub ja! Bruker DAC, M-AUDIO FASTRACK PRO

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Synes du virkelig 80 watt rms er så lite da? Må spare til sub ja! Bruker DAC, M-AUDIO FASTRACK PRO
    80 reele rms watt er for lite etter min mening. Emotiva Xpa-2 hadde passet mere enn ypperlig Bassrike sanger krever mye strøm. men, ville invistert i en sub først.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er Nad det er snakk om er det ikke. Isåfall har 80watt null å si for NADs reelle kraft er mye høyere enn 80watt.

Dessuten er det snakk om et gutterom her og ikke et hus. Subwoofer er morsomt til musikk og film, men ikke noe MÅ HA.

Det er det det spørres om her.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt NAD, f.eks. 7155 receiver og original 3020, en av verdens beste effektforsterkere til prisen. Man har ingen følelse av hvor mange watt man bruker før man får se det med f.eks. en forsterker med LED eller VU metre der viser spisseffekt, da blir man litt overrasket.
    Med Nad 3020 på et sett lettdrevne høyttalere vil 50 watt lampen blinke veldig fort og det spiller egentlig ikke høyt. Vedvarende effekt er kanskje ikke mer enn 5 watt. Det betyr at den veldig fort går tom for strøm, og vil klippe, samtidig vil enheterne på høyttalerne begynne å blafre fordi forsterkeren ikke har krefter til å stoppe elementene igjen. Dette vil i de fleste tilfelde starte rundt kl. 11-12.00 på volume kontrollen, avhengig av gain fra kilden.
    Jeg har brukt opp 350 watt på transmisjonlinjer og ønsket jeg hadde dobbelt så mye til rådighet, men da hadde jeg eget rom.
    Når vi vet at trådstarter hele tiden spør om DET VIL SPILLE HØYT og at han liker bass, da blir jeg litt betenkelig. Med musikken han spiller, og det nivå han spiller på, da vil en sub absolutt være en god investering, det vil gi et helt annet fundament i musikken, og man trenger egentlig ikke spille så høyt som før.
    Med forsterkere må man tenke på at når man oppgraderer vil en dobbelt så stor forsterker "bare" gi 3 db økning i max. lydtrykk.
    Men ja, innrømmet, jeg skjønner nesten ikke at han har plass til høyttalerne på 9 kvadrat, om han prøver de ut i stuen vil han sikkert få en helt annen opplevelse av kvaliteten på lyden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt NAD, f.eks. 7155 receiver og original 3020, en av verdens beste effektforsterkere til prisen. Man har ingen følelse av hvor mange watt man bruker før man får se det med f.eks. en forsterker med LED eller VU metre der viser spisseffekt, da blir man litt overrasket.
    Med Nad 3020 på et sett lettdrevne høyttalere vil 50 watt lampen blinke veldig fort og det spiller egentlig ikke høyt. Vedvarende effekt er kanskje ikke mer enn 5 watt. Det betyr at den veldig fort går tom for strøm, og vil klippe, samtidig vil enheterne på høyttalerne begynne å blafre fordi forsterkeren ikke har krefter til å stoppe elementene igjen. Dette vil i de fleste tilfelde starte rundt kl. 11-12.00 på volume kontrollen, avhengig av gain fra kilden.
    Jeg har brukt opp 350 watt på transmisjonlinjer og ønsket jeg hadde dobbelt så mye til rådighet, men da hadde jeg eget rom.
    Når vi vet at trådstarter hele tiden spør om DET VIL SPILLE HØYT og at han liker bass, da blir jeg litt betenkelig. Med musikken han spiller, og det nivå han spiller på, da vil en sub absolutt være en god investering, det vil gi et helt annet fundament i musikken, og man trenger egentlig ikke spille så høyt som før.
    Med forsterkere må man tenke på at når man oppgraderer vil en dobbelt så stor forsterker "bare" gi 3 db økning i max. lydtrykk.
    Men ja, innrømmet, jeg skjønner nesten ikke at han har plass til høyttalerne på 9 kvadrat, om han prøver de ut i stuen vil han sikkert få en helt annen opplevelse av kvaliteten på lyden.

Jeg er enig i at sub vil bli mer moro, og vil kunne hjelpe til med å spille overmye bass. Dersom han er basshodet. Jeg er ikke enig om det er nødvendig.

Vi snakker om lettdreven høytaler her og NAD 80watts. Jeg kan ikke fatte og begripe at du tror dette ikke vil dra høytalerne det er snakk om... Klipping? Det tviler jeg sterkt på når det er snakk om 80NAD watt til en lettdreven høytaler.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er lettdrevne høytalere, nja. til en viss grad.
    De kan spille høyt med lite effekt, men trodde impendansen er veldig lav i bassområdet, så de krever kraftig forsterker for å kunne ha full kontroll om du skal spille grisehøyt, som trådstarter vil.

Men jeg tror ikke det vil bli som natt og dag med en kraftigere forsterker, men litt forskjell merker du kansje..

Jeg ville derimot som mange andre her har foreslått, spare penger til sub.
    Da kan du skru ned bassen litt på høytalerene, for å avlaste forsterkeren, som da igjen vil drive mellomtone/diskant enda bedre ved høyt volum.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    At det er lettdrevne høytalere, nja. til en viss grad.
    De kan spille høyt med lite effekt, men trodde impendansen er veldig lav i bassområdet, så de krever kraftig forsterker for å kunne ha full kontroll om du skal spille grisehøyt, som trådstarter vil.

Men jeg tror ikke det vil bli som natt og dag med en kraftigere forsterker, men litt forskjell merker du kansje..

Jeg ville derimot som mange andre her har foreslått, spare penger til sub.
    Da kan du skru ned bassen litt på høytalerene, for å avlaste forsterkeren, som da igjen vil drive mellomtone/diskant enda bedre ved høyt volum.
    NAD 80 watt er en sterk forsterker. Vet ikke hvor mye relle watt det er snakk om tror det er 160watt om jeg husker riktig. Kanskje mer også...

Utklipp fra klubben

C356BEE leverer 145 watt når stortrommer og bassgitarer hamrer løs, og hvis høyttalerbelastningen skulle dukke helt ned på 2 ohm – hvilket fort kan skje i en del konstruksjoner – holder C356BEE følge og yter helt opp til 290 watt dynamisk! Hvis du prøver dette med en av klassens konkurrerende forsterkere kan du like gjerne ringe verkstedet på forhånd.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det blir sub, og det blir antakeligvis XTZ 10.16. Det er fordi den ikke koster så altfor mye, noe som er bra, for det er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i sub, og at den passer nok best til rommet og den holder fint følge med RF'ene. Tror også det blir for dyrt å finne en forsterker som koster mindre enn 5000 kr som er sterkere enn NAD'en. Jeg vil tørre å påstå at den driver KLIPSCH'ene oppimot optimalt. Den klarer å drive CERWIN VEGA XLS 15, VE-12 som jeg hadde, XLS 12 osv. Meget strømsterk, så tror jeg beholder den! Vant jo også årets beste forsterker for 5000 kr i VG og LYD og BILDE.

Har hørt endel på de idag og innrømme at jeg er litt skuffet! Bassen høres grusom ut, mellomtonen er bare ekkel og diskant er litt vel intens!
    Er dette pågrunn av forsterker eller er det at de ikke er ferdig innspilt? Har spilt på de i 15-16 timer nå. Synes ikke de spiller så høyt, men tror jeg blir lurt, for VE-12 som jeg hadde før spilte ikke spesielt høyt de heller, men de hadde endel forvrengning som jeg tror jeg ble litt lurt av, kan hende Klipsch'ene spiller like høyt, men med mindre forvrenging så det ikke låter like høyt!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velmente tips.

Eg synest du bør gå i butikker å lytte til div. høyttalere og oppsett.
    Og prøve å sette deg inn i temaet akustikk.
    Dersom du prøver anlegget ditt i stuen er eg sikker på at du får mye bedre lyd.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Eg synest du bør gå i butikker å lytte til div. høyttalere og oppsett.
    Og prøve å sette deg inn i temaet akustikk.
    Dersom du prøver anlegget ditt i stuen er eg sikker på at du får mye bedre lyd.
    +1. +1. +1.

Ellers får du kjøpe deg et par 215, og blir det ikke høyt nok, sper du på med en stroker eller to så veggene faller sammen, og vips.. stort rom - stor lyd!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordfiesta: Høyttalerne skal jo passe fint inn på rommet? Har jo tidliger hatt VE-12 der, gikk jo suverent det. Han jeg snakket med på bassbrothers sa at rommet var meget bra til høyttalerne, pluss at jeg har skråtak som skal gi litt bedre akustikk da stående lydbølger blir dempet. Eriko86: Har vokst fra CV tror jeg, hehe, hvertfall VE-12

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Eriko86: Har vokst fra CV tror jeg, hehe, hvertfall VE-12
    Jeg er 26, og tror det blir lenge til jeg vokser fra CV, om jeg noen gang gjør det.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Jeg er 26, og tror det blir lenge til jeg vokser fra CV, om jeg noen gang gjør det.
    CV er gøy men HI-End lyd er det ikke8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Jeg er 21 og har allerede vokst i fra CV!
    Klipsch er morro

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    CV er gøy men HI-End lyd er det ikke8)
    Hi-end, hvor er moroa i det? Jeg har CV nettopp fordi de engasjerer meg, enkelt og greit.

Tror heller ikke begrepet Hi-end har blitt nevnt i denne tråden.

cv-dan; Gratulerer. Jeg visste ikke at det var et kappløp for å vokse raskest fra et merke. Får se til å vokse fra meg jeg da

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er heller ikke high-end, men føler at Klipsch er en sammensetning av CV og dyrere HIFI, de trykker bra men likevel låter de pent, dog mine ikke gjør det -.-

Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •