Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 400
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Hmm da får jeg bare vente på svar fra LEFDAL. Blir nok RF-82 om de sier at det går greit. XTZ sub må jeg spare litt til, er XTZ 10.16 nok til å holde følge med 82 eller må jeg ha 12? Har lest at 10 tommeren er bedre på musikk.
    Hvordan er H/K 980 på RF-82?
    Men synes dere RF-82 er for mye på mitt rom? Synes at RF-62 ga seg litt fort på sanger med mye bass i, spesielt punchbass.
    Har du et lite rom så hør på Eddie, han har peil og har Klipsch selv og erfaring med dette. Jeg har nå XTZ og Yamaha. Har tenkt på Klipsch selv men aldri blitt noe av det. Jeg tror du helt sikkert vil klare deg med 62 på et lite rom. Subwoofer tror jeg ikke du trenger til musikk nå, subwoofer kun til film om du ser det.

Hør på Eddie.. Lykke til, HK har jeg null peiling på, vet bare at jeg foretrekker NAD pga service.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode tips her! Får se imorgen hva Lefdal sier. Om jeg får prisavslag fordi jeg mottok vare med kosmetiske defekter eller om jeg får bytte de inn i nye RF-82. Tror RF-62 blir litt for lite trykk for meg, er avhengig av å kunne dra på uten at høyttalerne må spille på sitt ytterste. RF-82 spiller vel både høyere og med mer bass, men spørs om det blir litt mye på rommet ja...
    Følte hvertfall at RF-62 er en størrelse for lite for å kunne spille høyt nok.
    Tror ikke sub blir nødvendig egentlig, for bassen går dypt nok, og den er kraftig nok. Hva tror dere jeg får for en NAD C355 som er 1,5 år gammel?
    Kunne jo solgt den og kjøpt ny forsterker, men får vel tvilsomt mer enn 2500 kr...

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm da får jeg bare vente på svar fra LEFDAL. Blir nok RF-82 om de sier at det går greit. XTZ sub må jeg spare litt til, er XTZ 10.16 nok til å holde følge med 82 eller må jeg ha 12? Har lest at 10 tommeren er bedre på musikk.
    Hvordan er H/K 980 på RF-82?
    Men synes dere RF-82 er for mye på mitt rom? Synes at RF-62 ga seg litt fort på sanger med mye bass i, spesielt punchbass.
    HK 980 og 356 er bortimot identiske når det gjelder krefter. Personlig liker jeg HK, men aner ikke hvordan det låter med Klipsch.

Synes du skal ta til deg det Eddie og Danke sier her. Behold RF 62, passer absolutt best med rommet ditt.

Høres jo ut som du egentlig er fornøyd, og flere her har bekreftet at du har fått deg et par gode høyttalere.

Er du bassnarkoman, kjøp deg en HFA 18/21 senere. De er knall til musikk, og tar knekken på deg innenfra og ut

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode tips her! Får se imorgen hva Lefdal sier. Om jeg får prisavslag fordi jeg mottok vare med kosmetiske defekter eller om jeg får bytte de inn i nye RF-82. Tror RF-62 blir litt for lite trykk for meg, er avhengig av å kunne dra på uten at høyttalerne må spille på sitt ytterste. RF-82 spiller vel både høyere og med mer bass, men spørs om det blir litt mye på rommet ja...
    Følte hvertfall at RF-62 er en størrelse for lite for å kunne spille høyt nok.
    Tror ikke sub blir nødvendig egentlig, for bassen går dypt nok, og den er kraftig nok. Hva tror dere jeg får for en NAD C355 som er 1,5 år gammel?
    Kunne jo solgt den og kjøpt ny forsterker, men får vel tvilsomt mer enn 2500 kr...
    Bruk Naden så lenge da vel, det er ingen krise. Uansett anbefaler jeg Music Angel for rør senere, men la det vente til du har råd. Rør er best for Klipsch pga hornene, men du hører vel selv hva du liker mht NAD?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er:
    Hold deg til RF-62, RF-82 er for mye på rommet, og heller spare til forsterker?

Men jeg har inntrykk av at RF-82 vil spille høyere og med mer bass?
    Er jo ikke SÅ stor forskjell mellom 6 tommer og 8 tommer?
    Eller er det ikke så stor forskjell mellom 62 og 82?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Størst er best.

9kvm2 er ganske lite, hva med noen slike:
    Klipsch RB-61 II Black - Bass Brothers AS

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    9kvm2 er ganske lite, hva med noe slike:
    Klipsch RB-61 II Black - Bass Brothers AS
    Koster jo mer enn det jeg har betalt for RF-62, hvis jeg synes RF-62 blir i minste laget blir neppe de noe forbedring

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er:
    Hold deg til RF-62, RF-82 er for mye på rommet, og heller spare til forsterker?

Men jeg har inntrykk av at RF-82 vil spille høyere og med mer bass?
    Er jo ikke SÅ stor forskjell mellom 6 tommer og 8 tommer?
    Eller er det ikke så stor forskjell mellom 62 og 82?
    Vel, det vil jo også kreve mer kraft. Jeg ser ikke rommet ditt men jeg har vanskelig å tro for at du trenger mer enn RF62 i et lite rom. Jeg tror du har ungdoms spøkelset gående og at du er litt blind mht dette. Ikke noe vondt ment. Prøv å bli venn med 62 først, om det ikke funker gå for 82.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster jo mer enn det jeg har betalt for RF-62, hvis jeg synes RF-62 blir i minste laget blir neppe de noe forbedring
    Skal aldri undervurdere en god stativhøyttaler. Jeg har ofte blitt satt ut av hvor heftig en liten, men god høyttaler kan spille i de rette omgivelsene.

Vet ikke hva din konklusjon blir, men de fleste mener da at RF 62 holder i massevis på 9kvm.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skjønner hvor dere vil, virker som at alle er enige om at 62 spiller bedre enn 82 på mitt rom. Så da beholder jeg de nok. Men hva er det egentlig som gjøre RF-82 for stort for rommet? Blir lydkvaliteten dårlig, mer forvrenging, grøtete bass, skrikete lyd?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skjønner hvor dere vil, virker som at alle er enige om at 62 spiller bedre enn 82 på mitt rom. Så da beholder jeg de nok. Men hva er det egentlig som gjøre RF-82 for stort for rommet? Blir lydkvaliteten dårlig, mer forvrenging, grøtete bass, skrikete lyd?
    Jeg vet åssen det er å være ung og kreve bass uansett. hehe...

I et lite rom .... SMÅ HØYTALERE, det er null vits med store høytalere i små rom. Har du stor stue så kan du klemme til med større høytalere. Dette er alminnelig hifikunnskap som jeg er sikker på at de fleste her inne er enig med meg i.

Men gud det er jo morsomt å være ung og klemme til med alt man kan CV og Klipsch også da... hehehe, bare du tar inn essensen av det vi mener så...

Jegselv har feks stativhøytalere i front, og jeg har en relativt liten stor stue.. Perfekt for min del, men så er jeg heller ikke ung lenger.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner! Men hvis alle her mener at RF-62 vil spille bedre (som i mine ører er høyere og kraftigere med god bass) så kjører vi på med RF-62!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg kunne spille høyere hvis jeg har en XTZ sub som spiller med?
    Får vel bare gå for et prisavslag isteden for å få RF-82.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv hatt music angel på rf82, og passer neppe deg som vil spille høøøyt, det har den på ingen måte krefter til, men til vanlig lytting fungerer den.

jeg ville desidert gått for rf82 selv om rommet ditt er lite, du skal vell ikke bor der resten av livet? :-D så da har du knallgode høyttalere som spiller høyt og med bra trykk til å ta med deg videre.

OG det at naden er stor nok er jeg veldig uening i, prøv forsiktig med ep2500 på de, så får du se se hva jeg snakker om

du vil få mer bass med en sub og avlaste forsterker litt

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    har selv hatt music angel på rf82, og passer neppe deg som vil spille høøøyt, det har den på ingen måte krefter til, men til vanlig lytting fungerer den.

jeg ville desidert gått for rf82 selv om rommet ditt er lite, du skal vell ikke bor der resten av livet? :-D så da har du knallgode høyttalere som spiller høyt og med bra trykk til å ta med deg videre.

OG det at naden er stor nok er jeg veldig uening i, prøv forsiktig med ep2500 på de, så får du se se hva jeg snakker om

du vil få mer bass med en sub og avlaste forsterker litt
    Takk for tips! Får se det litt an, hvis lefdal gir meg et godt avslag på høyttalerne jeg har så blir det nok med det, men om jeg er nødt til å bytte så blir det vel RF-82. Vil tro de spiller ganske brutalt med EP'en ja!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven VegaVe12f

Her har du startet en tråd med "evig liv", nesten religiøst :-D

Men er du Happy-(Tom) VegaVe12f, det er nesten viktigere en allt?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Dæven VegaVe12f

Her har du startet en tråd med "evig liv", nesten religiøst :-D

Men er du Hay-(Tom) VegaVe12f, det er nesten viktigere en allt?
    Haha, utrolig hvor mye mine bekymringer og spørsmål kan engasjere andre!

Jeg er vel igrunn fornøyd, og for prisen er de jo konge, men tror det ble feil å gå fra VE-12 til disse, er jo forskjell på lydtrykket. Må jo også huske at de ikke er innspilt ennå!
    Men som de andre påpeker; jeg er nok litt basskåt og prioriterer å spille høyt med mye bass fremfor andre viktige kvaliteter.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er vel igrunn fornøyd, og for prisen er de jo konge, men tror det ble feil å gå fra VE-12 til disse, er jo forskjell på lydtrykket. Må jo også huske at de ikke er innspilt ennå!
    Men som de andre påpeker; jeg er nok litt basskåt og prioriterer å spille høyt med mye bass fremfor andre viktige kvaliteter.
    Gå for cv du! de flytter luft men kaller ikke dunke lyden i cv for bass men lyden av skrot som blir slått på av guttunger på skroten. Var der selv i en alder av 15-16 år! i et rom så lite som ditt så skal det ingenting til og få lyd men betyr ikke lydkvalitet noe som helst så gå for cv. Klipsch er for de som vil ha lydkvalitet.trykk.dynamikk og livefølelsen i en og samme pakke

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet du hva bass er så burde du vite at cv ikke spiller bass og klarer ikke Klipsch lage trykk i ditt lille krypinn så gå til øre lege.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Gå for cv du! de flytter luft men kaller ikke dunke lyden i cv for bass men lyden av skrot som blir slått på av guttunger på skroten. Var der selv i en alder av 15-16 år! i et rom så lite som ditt så skal det ingenting til og få lyd men betyr ikke lydkvalitet noe som helst så gå for cv. Klipsch er for de som vil ha lydkvalitet.trykk.dynamikk og livefølelsen i en og samme pakke
    Nei, blir KLIPSCH! Er dritt lei CV, er bare det at jeg savner litt trykk med klipschene! Men etter innspilling blir det nok bra, har jo uansett bytterett om jeg ikke skulle bli fornøyd!

Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •