Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 400
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    XTZ 10 tommer er i hus så fort jeg har penger , men tror uansett jeg venter til de er ferdig innspilt er jo allerede mye bass og det blir vel bare bedre!
    Fikk forresten bekreftet av lefdal at høyttalerne var nye og hadde ikke blitt returnert fra kunde å utlevert til meg. Men er en del riper og hakk ved nærmere syn så vet ikke riktig....
    Di selger jo pakker med f,eks 2x 12 subber for en billig peng fra xtz. Man får mye for lite merkelig att det skulle være merker å hakk.
    Ta bilder av di å send til Lefdal, hadde faktisk ikke akseptert det :s nytt skal være nytt!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    2g 80 NAD watt er ganske mye ja, kan jo hende du uheldigvis klarer å sprenge de, men jeg tviler. 2 g 80 NAD watt er egentlig jvlig mye. Kanskje det meste du kan ordne med budgett, Klipsch derimot er lettdrivne, så det skal ikke så mye watter til for å drive de, med NAD watt er du sikret.
    Så du mener at 2x80 ekte watt er det meste jeg kan få for 5000 kr?
    Men det er vel mer enn nok til å drive KLIPSCH'ene optimalt, altså nok til å få maksimalt utbytte av høyttalerne?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at 2x80 ekte watt er det meste jeg kan få for 5000 kr?
    Men det er vel mer enn nok til å drive KLIPSCH'ene optimalt, altså nok til å få maksimalt utbytte av høyttalerne?
    2X80 nad watt er nok ja, men du kan jo altids oppgradere til enda høyere senere. Men vit at da må du langt over Nads 80watt, for vanlige watter er langt mindre. NADs 80 watt betyr vel omtrent underkant av 200watt vanlig regnet.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2X80 nad watt er nok ja, men du kan jo altids oppgradere til enda høyere senere. Men vit at da må du langt over Nads 80watt, for vanlige watter er langt mindre. NADs 80 watt betyr vel omtrent underkant av 200watt vanlig regnet.
    Watt er watt:wink:

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt sikkert nok watt, men som sagt så er ikke Nad fantastisk til klipsch(egenerfart).

Ser det blir nevnt 5000 på forge side, hvertfall mye annet jeg heller skulle kjøpt for den prisen til rf62!
    Eks: De retro stereo forsterkerene til yamaha er jo supre, noe fra Denon eller en Music angel
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Watt er watt:wink:

Hehe alt full? Watt er IKKE watt! Basta!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    strømselskapet tar betalt per kilowatt-time. ikke kvaliteten av den
    forsterkere har riktignok ulik grad av forvrengning, men det er et annet tema...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke full enda.
    Synes bare at trådstarter virker mer opptatt av watt enn lydkvalitet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Ikke full enda.
    Synes bare at trådstarter virker mer opptatt av watt enn lydkvalitet.
    Trådstarter har nye høytalere, la ham nyte høytalerne, og så kan han forstå watt og lydkvalitet senere....

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter har nye høytalere, la ham nyte høytalerne, og så kan han forstå watt og lydkvalitet senere....
    Ja, la han få nyte, han har hatt mange bekymringer

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, for å komme med et svar til alle av dere! Forsterker: Er ganske fornøyd med lyden nå faktisk, kanskje litt lys i toppen men med justering av diskant så blir det helt OK. NAD'en vant årets budsjettforsterker ifjor så har lyst å beholde den. Og at jeg prioriterer watt fremfor lydkvalitet er feil, men er opptatt av at høyttalerne drives optimalt, for da kan jeg få det maksimale utbytte av de, jeg kan spille høyere og jeg får tightere bass. NAD'en er vel ganske bra: Lydkvalitet er super, men den har likevel massevis av krefter.
    Og til riper og hakk på høyttalerne: Har snakket med LEFDAL - Får enten nye, eller kan beholde de jeg har og heller få et prisavslag. MEN, sa følgende til han: Hvis jeg kan få et nytt par RF-62 koster det dere 6000 kr, samme pris som RF-82, kan jeg derfor bytte de jeg har til RF-82 isteden?
    Venter på tilbakemelding imorgen.
    Spørsmålet er: Rommet er 8,9 kvm med skråtak, vil RF-62 være bedre enn RF-82 der eller er det omvendt? Tror jeg vil trenge en sub hvis jeg skal ha RF-62, men vil jeg trenge sub til RF-82 eller har den mer bass og går dypt nok?
    Og tilslutt: Vil NAD'en drive RF-82 optimalt?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke optimalt.

Tror det muligens vil bli dyrere for deg å bytte til RF82, da du kommer til å tenke, tenke, tenke på kraftigere forsterker.

Jeg ville heller ha vurdert en XTZ sub som du har nevnt tidligere.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, for å komme med et svar til alle av dere! Forsterker: Er ganske fornøyd med lyden nå faktisk, kanskje litt lys i toppen men med justering av diskant så blir det helt OK. NAD'en vant årets budsjettforsterker ifjor så har lyst å beholde den. Og at jeg prioriterer watt fremfor lydkvalitet er feil, men er opptatt av at høyttalerne drives optimalt, for da kan jeg få det maksimale utbytte av de, jeg kan spille høyere og jeg får tightere bass. NAD'en er vel ganske bra: Lydkvalitet er super, men den har likevel massevis av krefter.
    Og til riper og hakk på høyttalerne: Har snakket med LEFDAL - Får enten nye, eller kan beholde de jeg har og heller få et prisavslag. MEN, sa følgende til han: Hvis jeg kan få et nytt par RF-62 koster det dere 6000 kr, samme pris som RF-82, kan jeg derfor bytte de jeg har til RF-82 isteden?
    Venter på tilbakemelding imorgen.
    Spørsmålet er: Rommet er 8,9 kvm med skråtak, vil RF-62 være bedre enn RF-82 der eller er det omvendt? Tror jeg vil trenge en sub hvis jeg skal ha RF-62, men vil jeg trenge sub til RF-82 eller har den mer bass og går dypt nok?
    NAD vil drive optimalt, men du kan jo alltid finne bedre enten rørlyd eller annet, men da må du betydelig opp i cash.

Nad drar de høytalerne helt greit.

Subwoofer ville jeg spart til, de er geniale å ha på film.
    '
    Men tror ikke det er noe must, de høytalerne du har (Klipsch) Er veldig "greie nok".

Synes du skal kose deg med godlyden og føle deg frem deretter. Nå er du iallefall sikret. Vit at rør er best for Klipsch, så dersom du vil bytte framover så kan jeg jo be deg sikte etter Music Angel KT88. (ganske rimelig) men krever litt kunnskap.....

nyt lyden...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som sagt, hvis jeg får tilbud om RF-82, vil det passe bedre eller dårligere på rommet enn RF-62, vil jeg drive det optimalt med NAD'en, vil RF-82 spille høyere, og RF-82 har vel mer bass enn RF-62 så da slipper jeg vel også å kjøpe sub?
    Ser aldri på film, så blir et musikkanlegg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som sagt, hvis jeg får tilbud om RF-82, vil det passe bedre eller dårligere på rommet enn RF-62, vil jeg drive det optimalt med NAD'en, vil RF-82 spille høyere, og RF-82 har vel mer bass enn RF-62 så da slipper jeg vel også å kjøpe sub?
    82 er alltid bedre. Jeg mener at du trenger Subwoofer uansett, men det er personlig valg. Så lenge du er fornøyd så er det det viktigste.

Nad vil drive begge to veldig greit.....'

(Har du gutterom så er det alltid bedre med mindre høytalere. Jo mer rom jo større høytalere, har du mindre rom kan du klare deg med mindre.)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF52mkll eller 62mkll under tvil til et så lite rom. Skal ikke være noe behov for sub.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    82 er alltid bedre. Jeg mener at du trenger Subwoofer uansett, men det er personlig valg. Så lenge du er fornøyd så er det det viktigste.

Nad vil drive begge to veldig greit.....'

(Har du gutterom så er det alltid bedre med mindre høytalere. Jo mer rom jo større høytalere, har du mindre rom kan du klare deg med mindre.)
    Har du behov for sub til RF serien så har du feil forsterker!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF52mkll eller 62mkll under tvil til et så lite rom. Skal ikke være noe behov for sub.
    +1 Enig med Eddie.....

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 82 spiller vel greit ned mot 30 Hz så om du ikke er totalt bass kåt vil disse gi deg mer en nok bass. Det er uanset viktig at utstyr spiller godt sammen. Jeg har ikke hørt koboen NAD Klipsch så kan ikke si noe om hvordan dette låter. Men om denne komboen blir lys i toppen for deg, burde du vurdere om du skal bytte ut NAD med et annet merke. Men ikke la deg påvirke av andres synspunkter på hvordan dette vil låte, gjør deg opp din egen mening. Og husk at Klipsch krever lang innspillingstid, så gi de god tid før du lager deg en mening om de blir for lyse i toppen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm da får jeg bare vente på svar fra LEFDAL. Blir nok RF-82 om de sier at det går greit. XTZ sub må jeg spare litt til, er XTZ 10.16 nok til å holde følge med 82 eller må jeg ha 12? Har lest at 10 tommeren er bedre på musikk.
    Hvordan er H/K 980 på RF-82?
    Men synes dere RF-82 er for mye på mitt rom? Synes at RF-62 ga seg litt fort på sanger med mye bass i, spesielt punchbass.

Side 5 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •