Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 400
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, produkter der returneres selges jo igjen, noen ganger til reduserte priser.
    Du har vel hørt om de der har kjøpt ny mobil der var fylt med meldinger og bilder?
    De kan jo også ha blitt brukt som demomodeller.
    Haha, håper virkelig du tuller! Er jo ikke interessert i høyttalere som har vært brukt av noen andre. Demovare er det ihvertfall ikke!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Da skal det informeres, og i tillegg avslås på prisen om di er brukt som demo.
    Er jo bare å se nærmere på di, er det skavanker å slikt så må du jo kreve nytt.
    Så man blir altså informert om produktet man kjøper er et produkt som har blitt returnert med bytterett?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Så man blir altså informert om produktet man kjøper er et produkt som har blitt returnert med bytterett?
    De er pliktig til å informere om slikt. Men som det blir nevnt ovenfor, så lenge de er helt som nye er det vel ingenting å bruke energi på.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men om di har blitt brukt som demo.
    Å i tilleg så har di ikke lov å selge ett produkt som har skavanker uten att det informeres om det.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    De er pliktig til å informere om slikt. Men som det blir nevnt ovenfor, så lenge de er helt som nye er det vel ingenting å bruke energi på.
    Nei dere har rett! Jeg som blir paranoid og innbiller meg alt mulig rart! Har gått over begge høyttalerne, ingen merker/riper eller skader av noe slag, eneste er at en av føttene på høyttalerne sitter litt løst. Har kjent litt på elementene også, er vel normalt at det skraper litt når man dytter forsiktig ytterst på membranen, dytter jeg i senter (voicecoil) er et ikke skraping.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men om di har blitt brukt som demo.
    Å i tilleg så har di ikke lov å selge ett produkt som har skavanker uten att det informeres om det.
    Hmm nei, men om produktet har vært i en familie der ungene har slått og presset på elementer er det ikke så lett å se skade som er tatt av det.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dere har rett! Jeg som blir paranoid og innbiller meg alt mulig rart! Har gått over begge høyttalerne, ingen merker/riper eller skader av noe slag, eneste er at en av føttene på høyttalerne sitter litt løst. Har kjent litt på elementene også, er vel normalt at det skraper litt når man dytter forsiktig ytterst på membranen, dytter jeg i senter (voicecoil) er et ikke skraping.
    Hadde di vert sprengt så hadde du nokk hørt det når musikken ble skrudd på.
    Ville ikke presset så hardt på sidene, en kompis av meg gjorde det samme som du på ett par rf-82 å han bøyde kanten innover
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde di vert sprengt så hadde du nokk hørt det når musikken ble skrudd på.
    Ville ikke presset så hardt på sidene, en kompis av meg gjorde det samme som du på ett par rf-82 å han bøyde kanten innover
    Nei bør vel ikke gjøre det mer, bøyde han overgangen mellom membranen og omringet innover? :shock: Tar sjansen på at det ikke er et brukt produkt jeg har fått. Tviler på at det er så mange KLIPSCH som blir sendt i retur.
    At jeg har fått de billigere har vel heller ingenting å gjøre med at de har vært brukt tidligere, er vel nytt uansett pris. Lukter jo også "nytt" av dem, og den lukten pleier vel å forsvinne ganske fort, så om det hadde stått i et rom før så ville det vel ikke luktet av dem.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei bør vel ikke gjøre det mer, bøyde han overgangen mellom membranen og omringet innover? :shock: Tar sjansen på at det ikke er et brukt produkt jeg har fått. Tviler på at det er så mange KLIPSCH som blir sendt i retur.
    At jeg har fått de billigere har vel heller ingenting å gjøre med at de har vært brukt tidligere, er vel nytt uansett pris. Lukter jo også "nytt" av dem, og den lukten pleier vel å forsvinne ganske fort, så om det hadde stått i et rom før så ville det vel ikke luktet av dem.
    Ja, helt utpå kanten der overgangen er^^

Nyt musikken å ikke tenk mer på det

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell blir det etter innspilling? Spiller de høyere, får de mer bass? Hva er det egentlig som forandrer seg etter innspilling?
    Synes egentlig de virker ferdig innspilt...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell blir det etter innspilling? Spiller de høyere, får de mer bass? Hva er det egentlig som forandrer seg etter innspilling?
    Synes egentlig de virker ferdig innspilt...
    Det avhenger av høytaleren, men cluet er at elementet skal løsne opp. Du kan spille høyt fordet, det er ikke en motor som skal kjøres inn men en høytaler.

Cluet er at når du har hørt et par uker så begynner elementet å løsne seg opp, og du vil sannsyneligvis få litt bedre lyd.

Er dette en grei enkel måte å forklare på?

Uansett grattis med nye høytalere... 8)

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det avhenger av høytaleren, men cluet er at elementet skal løsne opp. Du kan spille høyt fordet, det er ikke en motor som skal kjøres inn men en høytaler.

Cluet er at når du har hørt et par uker så begynner elementet å løsne seg opp, og du vil sannsyneligvis få litt bedre lyd.

Er dette en grei enkel måte å forklare på?

Uansett grattis med nye høytalere... 8)
    Takk Takk! Det var en passende forklaring ja. Men ser at når jeg spiller høyt nå så kan jeg ikke spille til elementene slår sin maksimale slaglengde og etterhvert begynner å vrenge, dette vil vel ikke endre seg ikke innspilling?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men diskanten har riktignok ingen innspillingstid i likhet med de fleste andre kompresjonsdrivere...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk! Det var en passende forklaring ja. Men ser at når jeg spiller høyt nå så kan jeg ikke spille til elementene slår sin maksimale slaglengde og etterhvert begynner å vrenge, dette vil vel ikke endre seg ikke innspilling?
    Det er vel bass og mellomtone som blir innspilt, bare å kjøre på. Det jeg mener er at etter 2 til 4 uker så er elementene dine innspilt dersom du bruker høytalerne jevnlig og du vil sannsyneligvis få bedre lydkvalitet etter innspilling.

Uansett det er jvlig moro med nye høytalere, nyt kjøpet. ( Ingenting skal vrenges, vrenger du noe så har du får lite effekt. Tror ikke at du har vrengt noe, muligens har du bare spilt litt for høyt..)

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bass og mellomtone som blir innspilt, bare å kjøre på. Det jeg mener er at etter 2 til 4 uker så er elementene dine innspilt dersom du bruker høytalerne jevnlig og du vil sannsyneligvis få bedre lydkvalitet etter innspilling.

Uansett det er jvlig moro med nye høytalere, nyt kjøpet. ( Ingenting skal vrenges, vrenger du noe så har du får lite effekt. Tror ikke at du har vrengt noe, muligens har du bare spilt litt for høyt..)
    Nei altså, jeg har NAD C355 BEE, den har 2x80 watt rms/ 8 ohm, meget strømsterk, og opptil 200 watt dynamisk effekt, den burde vel drive de optimalt?
    Føler liksom at det er for mye bevegelse i elementene når jeg spiller på klokken tolv, føler at jeg krever litt for mye av dem

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei altså, jeg har NAD C355 BEE, den har 2x80 watt rms/ 8 ohm, meget strømsterk, og opptil 200 watt dynamisk effekt, den burde vel drive de optimalt?
    Føler liksom at det er for mye bevegelse i elementene når jeg spiller på klokken tolv, føler at jeg krever litt for mye av dem
    hehe du er morsom. NAD er mer enn nok til de høytalerne, NADS effekt vil nok gjøre at elementene flytter på seg ja. Bare å nyte musikken ingen fare.. hehehe...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe du er morsom. NAD er mer enn nok til de høytalerne, NADS effekt vil nok gjøre at elementene flytter på seg ja. Bare å nyte musikken ingen fare.. hehehe...
    haha mener du det? Så jeg klarer ikke å sprenge de på NAD'en uansett?
    Er vanligvis ikke redd for å makse høyttalere, på CERWIN-VEGA'ene spilte jeg så hardt at omringet holdt på å revne, tror jeg hadde en slaglengde på 6-7 på det verste . Men har nok litt mer omsorg for RF'ene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanligvis ikke redd for å makse høyttalere, på CERWIN-VEGA'ene spilte jeg så hardt at omringet holdt på å revne, tror jeg hadde en slaglengde på 6-7 på det verste . Men har nok litt mer omsorg for RF'ene.
    Du klarer nokk å sprenge di om du bare vill
    Disse har jo faktisk ikke like massivt basspotensiale som cv, men det tar di igjenn på utrolig pen lyd og med bass NOKK i massevis etter min mening.
    Ønsker du å spare di litt, eller om du føler att det ikke blir nokk bass så kan du jo spe på med en sub eller to etterhvert.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer nokk å sprenge di om du bare vill
    Disse har jo faktisk ikke like massivt basspotensiale som cv, men det tar di igjenn på utrolig pen lyd og med bass NOKK i massevis etter min mening.
    Ønsker du å spare di litt, eller om du føler att det ikke blir nokk bass så kan du jo spe på med en sub eller to etterhvert.
    XTZ 10 tommer er i hus så fort jeg har penger , men tror uansett jeg venter til de er ferdig innspilt er jo allerede mye bass og det blir vel bare bedre!
    Fikk forresten bekreftet av lefdal at høyttalerne var nye og hadde ikke blitt returnert fra kunde å utlevert til meg. Men er en del riper og hakk ved nærmere syn så vet ikke riktig....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2g 80 NAD watt er ganske mye ja, kan jo hende du uheldigvis klarer å sprenge de, men jeg tviler. 2 g 80 NAD watt er egentlig jvlig mye. Kanskje det meste du kan ordne med budgett, Klipsch derimot er lettdrivne, så det skal ikke så mye watter til for å drive de, med NAD watt er du sikret.

Side 4 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •