Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20
Viser resultater 381 til 400 av 400
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Da var Music Angel solgt for 4300 kr.
    Så har jeg kjøpt XTZ W99.10 og Abrahamsen V2.0, så dette tror jeg blir bra!
    Får morroa på mandag eller tirsdag!
    Abrahamsen fikk jeg for 3500 kr, og sub fikk jeg for 2000 kr, ikke gærent spør du meg! Noen tips til subwoofer kabel?
    De fleste er bra, er jo digitalt så er ikke så stor forskjell. Jeg foretrekker dog kabler som er solide og skjermet og som sitter godt.

Jeg bruker Monster, Qed og Argon her hjemme. Tror jeg har Argon i suben nå, var ikke så dyr, tror jeg gav 200 for 5 meter.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått subben i hus?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har du fått subben i hus?
    Ja nå er både sub og forsterker i hus!
    Første inntrykket er meget bra! God og fyldig bass fra subben, litt blåselyder når den pushes på dype frekvenser men det kan jeg leve med.
    Abrahamsen har jeg ikke rukket å teste enda, det tar jeg imorgen da minstemann i huset sover, kan ihvertfall si at det er en rålekker forsterker.
    Passer perfekt utseendemessig med høyttalere og sub!

Nå trenger jeg muligens litt hjelp med subkalibrering og akustikk/høyttalerplassering så har jeg antakeligvis funnet drømmeanlegget!

Bilder kommer!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble subben gjennom høyttalerterminalene, ikke subutgangen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testen anlegget en god del og det spiller vanvittig bra.
    Klar og ren lyd, men med skikkelig trykk og kraftfull bass!
    Men lurer på et par ting.
    Abrahamsen forsterkeren går fra 0-60 på volumet, det vil si 60 er maks.
    Kan jeg ligge på 60 i lengre perioder så lenge høyttalerne ikke vrenger/overbelastes, og hvordan er det med klipping, burde jeg bekymre meg for klipping?

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd Bare husk å sette volumet ut fra PC på maks. Rart hvis må ha både har den og Abrahamsen på fult volum..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikTøns
    Bra du er fornøyd Bare husk å sette volumet ut fra PC på maks. Rart hvis må ha både har den og Abrahamsen på fult volum..
    Har alt på fullt, Pc, DAC og forsterker

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har nå blitt bedre og bedre kjent med anlegget mitt, og er fornøyd, men det er alltid rom for forbedring, så da trenger jeg litt hjelp igjen!

Det jeg har å utsette er igrunnen diskanten som kan være litt slitsom til tider, veldig intens på enkelte sanger, og litt lite trykk i bunn.

Har derfor tenkt tanken om å smelle på med enda en XTZ 10.16, men er det en merkbar forbedring? Hvor mye mer trykk vil jeg få?

Jeg tror også jeg har funnet en bra plassering, da høyttalerne har samme avstand fra sidevegg, bakvegg og lytteposisjon, jeg har en likesidet trekant mellom høyttalerne og sweetspot, med litt toe-in. Subben tror jeg også har en ganske grei plassering.

I og med at plasseringen (fra mitt synspunkt) er ganske bra, vil jeg tro at eneste mulighet for å bli kvitt skarp diskant er å dempe rommet?
    Vil dere anbefale å lage DIY akustikkplater?

Takker for svar!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har et lite spørsmål angående forsterker så jeg velger å ta opp denne tråden igjen.

Har per dags dato Klipsch RF-62 mki, Abrahamsen V2.0, XTZ 10.16 og en M-audio dac

Problemet er at jeg føler at Klipsch'ene mister litt kontroll på lave frekvenser, synes slaglengden blir ganske lang og er redd elementet skal "bunne".
    Er dette fordi forsterkeren ikke klarer å opprettholde kontrollen på høye volum når bassen går dypt?

Synes også at forsterkeren blir litt vel varm, jeg kan fint holde hånden på den, men er på grensen til ubehagelig, er dette normalt?

Svært takknemlig for svar!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har et lite spørsmål angående forsterker så jeg velger å ta opp denne tråden igjen.

Har per dags dato Klipsch RF-62 mki, Abrahamsen V2.0, XTZ 10.16 og en M-audio dac

Problemet er at jeg føler at Klipsch'ene mister litt kontroll på lave frekvenser, synes slaglengden blir ganske lang og er redd elementet skal "bunne".
    Er dette fordi forsterkeren ikke klarer å opprettholde kontrollen på høye volum når bassen går dypt?

Synes også at forsterkeren blir litt vel varm, jeg kan fint holde hånden på den, men er på grensen til ubehagelig, er dette normalt?

Svært takknemlig for svar!
    Man vil alltid være tryggere på ett fast volum med en så strømsterk forsterker som lommebok tillater. Men de fleste normale høyttalere slik som RF 82, er ikke konstruert for de laveste frekvensene. Derav finnes det subwoofere for nettop dette.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Man vil alltid være tryggere på ett fast volum med en så strømsterk forsterker som lommebok tillater. Men de fleste normale høyttalere slik som RF 82, er ikke konstruert for de laveste frekvensene. Derav finnes det subwoofere for nettop dette.
    Jeg skjønner. Har subwoofer, sliter ikke med dypbass, har nok bass, men er bekymret fordi de får så lang slaglengde og blir bekymret for at de skal "bunne". Er altså ikke problem at de ikke har dypbass, men mer at elementene får så lange utslag på lave frekvenser. Er det normalt, eller er det fordi forsterkeren mister kontrollen?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at selv om du har sub, så spiller fortsatt Klipschene all dypbass også, og når 4 stk 6" forsøker å flytte mye luft, må de nødvendigvis få lang slaglengde. Ikke noe unormalt med det.
    Skulle du tatt steget videre ville aktiv deling mellom Klipschene og sub vært første pri, slik at du fikk avlastet de fra dypbassen. Deretter ville en sub til være det naturlige nestevalget.

Litt grovt regnet kan du si at EN 6" har sånn ca 120 cm2 membranareal mens EN 10" har ca 320 cm2.

De 4 basselementene i Klipschene dine har altså tilsammen ca 480 cm2, mens to 10" sub (som også har lenger slaglengde og kraftigere forsterker) vil ha 640 cm2.

Ren fysikk det der. :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Problemet er at selv om du har sub, så spiller fortsatt Klipschene all dypbass også, og når 4 stk 6" forsøker å flytte mye luft, må de nødvendigvis få lang slaglengde. Ikke noe unormalt med det.
    Skulle du tatt steget videre ville aktiv deling mellom Klipschene og sub vært første pri, slik at du fikk avlastet de fra dypbassen. Deretter ville en sub til være det naturlige nestevalget.

Litt grovt regnet kan du si at EN 6" har sånn ca 120 cm2 membranareal mens EN 10" har ca 320 cm2.

De 4 basselementene i Klipschene dine har altså tilsammen ca 480 cm2, mens to 10" sub (som også har lenger slaglengde og kraftigere forsterker) vil ha 640 cm2.

Ren fysikk det der. :-D
    Haha ja det har du helt rett i, ren fysikk! Så det er altså ikke forsterkeren som er for liten, rett og slett at de ikke klarer så mye volum (effekt) på lave frekvenser?
    Har kjøpt en Intono K12s, en 12 tommer fra komplett, denne har aktiv deling, men er usikker på om jeg skal selge den før jeg åpner den, da jeg er usikker på hvor bra denne er. Men jeg tenker slik at jo flere ledd lyden må gjennom desto dårligere låter det? Skal først ut av PC'en til DAC, så til forsterker og da videre til subbene også videre til Klipsch?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det harde og brutale svaret er; prøv noe strømsterkt..
    Dvs noe annet enn abrehamsen eller electrokompaniet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Det harde og brutale svaret er; prøv noe strømsterkt..
    Dvs noe annet enn abrehamsen eller electrokompaniet.
    Skjønner ikke at den skal være for liten til høyttalere med 96 db følsomhet.
    Den er jo sterk?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasser subben bak sweetspot, eller kjøp 12" versionen av xtz, om pengene strekker seg, kjøp 12.18 ice!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    plasser subben bak sweetspot, eller kjøp 12" versionen av xtz, om pengene strekker seg, kjøp 12.18 ice!
    Problemet er ikke at jeg ikke har bass, problemet er at jeg synes Klipsch'ene får så mye flex på lave frekvenser, nesten så de bunner

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at den skal være for liten til høyttalere med 96 db følsomhet.
    Den er jo sterk?
    Sitat; "å lage en forsterker som setter et element i bevegelse, er det letteste i verden. Men å det å stoppe det igjen, der ligger utfordringen... "

Watt er en ting, driftseffekt et annet... Men ampere, glemmes ofte.

Har selv RF 52, og med skikkelig krefter i ræva på de, trykker de som f.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Sitat; "å lage en forsterker som setter et element i bevegelse, er det letteste i verden. Men å det å stoppe det igjen, der ligger utfordringen... "

Watt er en ting, driftseffekt et annet... Men ampere, glemmes ofte.

Har selv RF 52, og med skikkelig krefter i ræva på de, trykker de som f.
    Ja, er klar over at dempingsfaktor og en god strømforsyning er viktig.
    Har masse trykk, tight og presis bass, men som sagt synes jeg det er så mye bevegelse på dypbassen. Er det fordi den mister kontrollen?

Har hatt NAD C355 på de også, synes de hadde en god del bevegelse der, og såvidt jeg husker på MA også.
    Er det normalt da?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0