Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 400
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Mener du nei, det er ikke billig? Synes jo 4000 er en grei pris for noe som hadde en ny pris på 7995 kr?
    Helt grei pris. Nå ligger klipsch ganske høyt i bruktpris og en av grunnene er innspillingstiden. Jeg kjøper heller brukte klipsch så sparer jeg mnd med dårlig lyd

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Helt grei pris. Nå ligger klipsch ganske høyt i bruktpris og en av grunnene er innspillingstiden. Jeg kjøper heller brukte klipsch så sparer jeg mnd med dårlig lyd
    Skjønner, men liker å være den første som pakker ut produktet og vet at det har vært brukt perfekt fra dag en. Spiller RF-62 høyere enn CERWIN-VEGA VE-12?
    Dette er MKI, er den mer skrikende enn MKII? Og blir NAD+Klipsch totalt mislykket eller blir det bra?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gikk fra cv til klipsch jeg også og det er som natt og dag, er så man føler seg lurt av hiffiklubben.

blir stor forskjell uansett om det er nad eller annet, så har du jo mulighet selv nå til å teste frem og tilbake etter din smak

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF 62 jeg også, kjøpt for 3990,- paret ny hos Lefdal.
    Makan til morro og engasjerende høytaler skal du lete lenge etter.

Jeg gikk ifra Electrocompaniet PSF1 til 14.000,- til RF62 og angrer ikke et sekund. Kjøpe RF62 med returrett, mest bare fordi jeg var nysjerrig på klipsch, men jeg skjønte fort at disse ble stående i stua.

Jeg bruker forøvrig Primare elektronikk

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja, er glad for at jeg har kjøpt de! Problemet er at jeg må få solgt VE-12, noe som viste seg å ikke være så lett. Men om noen kommer å lytter kan jeg garantere at de ikke går tomhendt, med effektforsterker jeg kjøpte av DUPPI-DUPP spiller det så brutalt at det gjør vondt. Et ubeskrivelig trykk!
    Men er lei av høy lyd som skriker, vil ha høy lyd med HIFI-kvalitet som låter pent, og da er Klipsch best i mine øyne, spess for 3900 kr!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja, er glad for at jeg har kjøpt de! Problemet er at jeg må få solgt VE-12, noe som viste seg å ikke være så lett. Men om noen kommer å lytter kan jeg garantere at de ikke går tomhendt, med effektforsterker jeg kjøpte av DUPPI-DUPP spiller det så brutalt at det gjør vondt. Et ubeskrivelig trykk!
    Men er lei av høy lyd som skriker, vil ha høy lyd med HIFI-kvalitet som låter pent, og da er Klipsch best i mine øyne, spess for 3900 kr!
    Sikkert noen konfirmanter som er sugne på det..!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Sikkert noen konfirmanter som er sugne på det..!
    Hmm ja..

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Skal ha nytt anlegg, og har sett på Dynavoice DF-6 og RF-62.
    Skal muligens brukes sammen med en XTZ 10.16 sub.
    Forsterkeren som skal drive høyttalerne er en NAD C355 BEE med 2x80 watt rms/ohm, vil jeg kunne drive høyttalerne optimalt med denne?
    Rommet er ca. 9 kvm.
    Musikk er alt fra dubstep til blues til rock, litt av hvert :-D
    Vil kunne spille høyt men likevel beholde lydkvaliteten, hvilken av disse er best?

Takker for svar!
    2x80 NAD watt fordelt over 9 kvm På lett drevene saker må du ha sertfikat for å kjøre de greiene der

Morro med trøkk. Ett av mine første anlegg var CV DC12, NAD 1000 pre/2100 power (2x60w). Det kunne spille hvor høyt som helst, hysterisk morro var det. DC 12 låt ikke så aller verst heller de.

Trist å å bli så voksen at man skal sitte å hummre å le av "de gamle gode dagene". Men morro var det Det blir spessiellt når du kjenner det flaggrer i buksa av lydtrykket

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    2x80 NAD watt fordelt over 9 kvm På lett drevene saker må du ha sertfikat for å kjøre de greiene der

Morro med trøkk. Ett av mine første anlegg var CV DC12, NAD 1000 pre/2100 power (2x60w). Det kunne spille hvor høyt som helst, hysterisk morro var det. DC 12 låt ikke så aller verst heller de.

Trist å å bli så voksen at man skal sitte å hummre å le av "de gamle gode dagene". Men morro var det Det blir spessiellt når du kjenner det flaggrer i buksa av lydtrykket
    Ja må innrømme at jeg har lyst å beholde anlegget når du skriver det på den måten! Er noe med CERWIN-VEGA trøkket som er så spesielt! Og etter at jeg kjøpte pa-effekt ble det bare helt sinnsykt morro

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja må innrømme at jeg har lyst å beholde anlegget når du skriver det på den måten! Er noe med CERWIN-VEGA trøkket som er så spesielt! Og etter at jeg kjøpte pa-effekt ble det bare helt sinnsykt morro
    Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med Klipsch, di du har bestilt kan dog ikke sammenlignes med trøkket i bassen til CV, men Lydkvaliteten er som natt å dag! Har testet Nad på Klipsch, ble ikke fornøyd siden det ble for mye i toppen(uans dine ører som bestemmer)

Å få "vega" bass trenger ikke bli vannskelig, det fikser man med en subb eller to
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se da på pent brukte DC serie, dukker opp i bland. Noe helt annet en de de selger i dag (Mener DC var skrudd samme hos Dali i danmark, kun for HFK).

Får jeg større hus i fremtiden, og ingen naboer, så skal jeg gjøre det

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se da på pent brukte DC serie, dukker opp i bland. Noe helt annet en de de selger i dag (Mener DC var skudd samme hos Dali i danmark, kun for HFK).

Får jeg større hus i fremtiden, og ingen naboer, så skal jeg gjøre det
    Haha DC serien er konge, min drøm er AL1000!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC 1215 :twisted:

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC 1215 :twisted:
    +1. Vakre høyttalere.. Eller som en bruker her inne har laget, 1518.. helt sinnsvakt tøffe!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufff, kjøpte Klipsch'ene på Lefdal med COLLECT@STORE, som går ut på at man må hente produktet i butikken, men bestille på nettet.
    Nå viser det seg at frist for henting er 24 timer etter bestilling..
    så det var de høyttalerne

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufff, kjøpte Klipsch'ene på Lefdal med COLLECT@STORE, som går ut på at man må hente produktet i butikken, men bestille på nettet.
    Kan du ikke sende en unnskyldningsmail eller ringe dem i morgen tidlig da, få utsatt henting eller endre leveringsmåte?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel ringt og hørt om det ikke var for sent iallefall.

Klipsch har horn og NAD går for å ha litt skarp diskant, er dette folk mener at kanskje ikke passer helt bra. Men det kan jo passe deg bra fordet, finnes massevis av folk som spiller NAD og CV og CV pleier jo å ha horndiskant noen ganger de også...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Kan du ikke sende en unnskyldningsmail eller ringe dem i morgen tidlig da, få utsatt henting eller endre leveringsmåte?
    Prøvde å ringe til dem, men du kommer ikke til selve butikken, du kommer til kundeservice. Der ble jeg fortalt at jeg måtte fysisk dra innom butikken og betale et depositum. Men problemet er at ordren min blir slette før den tid, og at jeg ikke har mulighet for å komme meg til butikken.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror du det har vært et tilbud eller er det noe tull med prisene deres? Nå koster plutselig RF-82 og 62 det samme. Hvis prisen i utgangspunktet er 3900 kr trenger jeg ikke stresse med å få kjøpt de, men om det var et tilbud som er over nå så er det litt synd.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror du det har vært et tilbud eller er det noe tull med prisene deres? Nå koster plutselig RF-82 og 62 det samme. Hvis prisen i utgangspunktet er 3900 kr trenger jeg ikke stresse med å få kjøpt de, men om det var et tilbud som er over nå så er det litt synd.
    Jeg var inne å kikket på Lefdal nå, og der står det iallefall stk. pris på 2997,50,-. Som er den prisen de har operert med til vanlig på Elkjøp/Lefdal.

Var det et dagstilbud kanskje?

Side 2 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •