Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 20 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 400
    Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du ikke på død og liv skal spille så høyt at du plager naboen tror jeg dette kommer til å låte bra.
    RF62 har en følsomhet på 97db!
    Du trenger ikke mange watt for å få dem til å spille forholdsvis høyt, og siden ECI 2 leverer en anstendig mengde strøm (45 ampere) vil jeg tro den holder i massevis.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Hmm, var det jeg også tenkte, men har beklageligvis har jeg en mor og far som er lei av at jeg bytter/kjøper/selger hele tiden, så spørs om jeg får lov til noe mer nå!
    Men tror igrunnen jeg vil blir fornøyd, er 50 klasse A watt så lite da? Hvordan blir det sammenlignet med MA?
    For prisen jeg har betalt er det jo latterlig (DAC-gratis av min bror, RF-62-2000 KR etter prisavslag, EC ECI-2 - 2200 KR), tror dette kommer til å late bra sammenlignet med annet man kan få for denne latterlige prisen jeg har betalt for alt!
    Du har fått en billig stereo, det skal iaf være sikkert å vist. Men, har du solgt MA'en?. Om ikke så kan du jo selge den å legge av pengene for oppsparing av mere effekt etterhvert. Har du først fått smake dette skikkelig, så vil du nokk ha mere uans om du er fornøyd

Så i brukermanualen på ECI-2, den har en strømforsyning på rundt 550va så den leverer nokk ganske bra med krefter.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio

Du har fått en billig stereo, det skal iaf være sikkert å vist. Men, har du solgt MA'en?. Om ikke så kan du jo selge den å legge av pengene for oppsparing av mere effekt etterhvert. Har du først fått smake dette skikkelig, så vil du nokk ha mere uans om du er fornøyd

Så i brukermanualen på ECI-2, den har en strømforsyning på rundt 550va så den leverer nokk ganske bra med krefter.
    Men hva om jeg avslår salg på ECI-2, og heller kjøper pakken som ligger på avtorget til 7500 (PRE+AMP)? Dette burde vel vekke liv i KLIPSCH'ene?
    Hva bør jeg gjøre?

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva om jeg avslår salg på ECI-2, og heller kjøper pakken som ligger på avtorget til 7500 (PRE+AMP)? Dette burde vel vekke liv i KLIPSCH'ene?
    Hva bør jeg gjøre?
    Hvilken pakke tenker du på?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke hvilken pakke du mener, men ECI-2 er jo en god preamt til 2200,- skulle du ønske mer power, hvilket jeg ikke egentlig tror at du trenger.
    Du får uansett et anstendig effekttrinn til 5000,- hvis du skulle føle behovet for mer power senere.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, nå er jeg litt i tvil her, og trenger noen gode tips!

Jeg har funnet ut at jeg kan leve med MA'en, da den har bra med krefter, bassen har kommet seg etter innspilling, men det er dessverre ikke fjernkontroll og jeg må foreta rørbytter som koster rundt 1500 kr hvert år.

ECI-2 får jeg for en god pris (2200kr), vil tror den har greit med krefter, lydmessig bra, men er ikke fjernkontroll.
    Bør jeg beholde MA eller kjøpe ECI-2?

Siden begge ikke har fjernkontroll så er egentlig eneste spørsmålet hvem som har mest krefter? Tjener 2000 kr på å bytte til ECI-2, men hvis den er svakere enn MA'en blir det ikke aktuelt. Tenker også litt på at ECI-2'en kan clippe, mens MA'en bare vrenger og ikke clipper. Klarer jeg å klippe ECI-2'en?

Hva tror dere?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, nå er jeg litt i tvil her, og trenger noen gode tips!

Jeg har funnet ut at jeg kan leve med MA'en, da den har bra med krefter, bassen har kommet seg etter innspilling, men det er dessverre ikke fjernkontroll og jeg må foreta rørbytter som koster rundt 1500 kr hvert år.

ECI-2 får jeg for en god pris (2200kr), vil tror den har greit med krefter, lydmessig bra, men er ikke fjernkontroll.
    Bør jeg beholde MA eller kjøpe ECI-2?

Siden begge ikke har fjernkontroll så er egentlig eneste spørsmålet hvem som har mest krefter? Tjener 2000 kr på å bytte til ECI-2, men hvis den er svakere enn MA'en blir det ikke aktuelt. Tenker også litt på at ECI-2'en kan clippe, mens MA'en bare vrenger og ikke clipper. Klarer jeg å klippe ECI-2'en?

Hva tror dere?
    Ingen som har noe innspill?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe innspill?
    Litt vannskelig å annbefale deg noe som helst egentlig. Du er litt vannskelig
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk foresten tilbud av en kompis å kjøpe en ECI-2. Hadde vert morsomt å prøve som Pre i mitt oppsett. Eller putte inn på datarommet han har selv brukt den på ett parr Mission ett eller annet med godt hell iflg han en liten periode, har ikke hørt den komboen selv.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk foresten tilbud av en kompis å kjøpe en ECI-2. Hadde vert morsomt å prøve som Pre i mitt oppsett. Eller putte inn på datarommet han har selv brukt den på ett parr Mission ett eller annet med godt hell iflg han en liten periode, har ikke hørt den komboen selv.
    Hadde vært morro det, elsker gammelt EC!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere tror alle at den har nok krefter? Tror dere den vil ha samme kontrollen som MA? Og hvor stor forskjell blir det i lyden? MA'en er vel en god del bedre lydmessig?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har nå blitt litt mer forelsket i KLIPSCH'ene og MA'en!
    Fant noen skikkelige gode innspillinger med akustisk musikk på spotify, og ble trollbundet, var helt fantastisk så bra det låt! Hørte på Thomas Dybdahl med øynene lukket, og hørtes ut som han satt i rommet å spilte!
    MEN, synes det er for mye diskant, det smeller og skriker i ørene.
    Hva kommer dette av?
    Har også tenkt litt på sub, bør jeg gå for KLIPSCH eller XTZ?

Nå har jeg også 2 forsterkere i mitt eie; MA og Electrocompaniet.
    Har dog ikke hentet EC'en da eieren er i utlandet for øyeblikket.

Men hva bør jeg gjøre? Beholde MA, beholde EC? Kjøpe sub? Hvordan blir jeg bedre venner med diskanten?

Takk for svar!

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen skikkelige gode innspillinger med akustisk musikk på spotify, og ble trollbundet, var helt fantastisk så bra det låt! Hørte på Thomas Dybdahl med øynene lukket, og hørtes ut som han satt i rommet å spilte!
    Hva kommer dette av?

Men hva bør jeg gjøre? Beholde MA, beholde EC? Kjøpe sub? Hvordan blir jeg bedre venner med diskanten?

Takk for svar!
    Angående diskanten kan du prøve deg litt fram med vinkling av høyttalerene. Litt mer Toe-in kan ofte gi en litt mindre slitsom diskant. Det er også noen som legger en bit tørkepapir foran diskanten. Usikker på om det har noen virkning, men det er jo bare å prøve!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kommer dette av?

Takk for svar!
    Hvilken er du mest fornøyd med?

Xtz er gode og billige subber, passer godt til musikk. Skal du ha en skikkelig Klipsch sub så må du nokk langt opp i pris.

Diskanten kan være skarp pga rommet, det hadde vert veldig flott om du faktisk kunne tatt ett bilde av hvordan høyttalerene er plassert. Evt lage en skisse av rommet ditt, med plasseringer av alt som står der inne. Er enklere å hjelpe deg da. Akustiske tiltak/plassering er som regel det som er enklest.

Mener også å huske att du bruker Spotify, har du prøvd med en skikkelig Flac fil?

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er du mest fornøyd med?

Xtz er gode og billige subber, passer godt til musikk. Skal du ha en skikkelig Klipsch sub så må du nokk langt opp i pris.

Diskanten kan være skarp pga rommet, det hadde vert veldig flott om du faktisk kunne tatt ett bilde av hvordan høyttalerene er plassert. Evt lage en skisse av rommet ditt, med plasseringer av alt som står der inne. Er enklere å hjelpe deg da. Akustiske tiltak/plassering er som regel det som er enklest.

Mener også å huske att du bruker Spotify, har du prøvd med en skikkelig Flac fil?
    Skal ta bilde av rommet og lage en skisse med eksakte mål imorgen, skal også prøve med en god cd!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg en av de som selv sliter litt med den tidligere rf serien når det gjelder toppen. Den eneste rf høytaleren jeg har fått til i toppen av den gamle serien er rf63.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så du tror problemet ligger i høyttalerene? Da er det kanskje dumt å selge MA'en? På MA'en kan jeg jo finstille lyden med smårør, mens EC ikke kan justeres. Snakket med MALA her om dagen, og han mente at Amerikanske rør ville gjøre susen. Hva tror dere?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste rådet en kan gi er å kjøpe høyttalere som passer til rommet.
    Ser flere som har store Klipscher på knøttesmå soverom.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Beste rådet en kan gi er å kjøpe høyttalere som passer til rommet.
    Ser flere som har store Klipscher på knøttesmå soverom.
    Synes ikke de er "Store KLIPSCH", har jo tidligere hatt Cerwin Vega VE-12 der med godt resultat, så vil tro 4x6 tommere burde fungere greit.
    Er svært fornøyd med høyttalerne, DAC og kabler, men tror jeg gjør meg selv en tjeneste ved å selge MA'en og kjøpe en integrert stereoforsterker fra enten Abrahamsen eller Electrocompaniet. Er V2.0 fra Abrahamsen noe å satse på?
    Den har jo en god effekt, og det er fjernkontroll.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke de er "Store KLIPSCH", har jo tidligere hatt Cerwin Vega VE-12 der med godt resultat, så vil tro 4x6 tommere burde fungere greit.
    Er svært fornøyd med høyttalerne, DAC og kabler, men tror jeg gjør meg selv en tjeneste ved å selge MA'en og kjøpe en integrert stereoforsterker fra enten Abrahamsen eller Electrocompaniet. Er V2.0 fra Abrahamsen noe å satse på?
    Den har jo en god effekt, og det er fjernkontroll.
    V2.0 er absolutt noe å satse på! Men prøv den før du kjøper den denne gang. Så slipper du å måtte bytte igjen hvis du ikke blir fornøyd.. Elkjop har 30-dagers returrett, så det er jo bare å prøve en derfra

Side 18 av 20 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •