Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 400
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    ein Yamaha -AS1000 Black skulle få utrolig liv i di klipsch rf62 , men da må du ut med 9000kr men er verdt det , den veier over 20kg så det er kraft og hente i den...ellers har du yamaha -as700 til 3899,-kr på elkjøp 2x160 watt i 8ohm , det er også ein forsterker som er ganske brukbar...
    Er redd for att trådstarter er ute etter noe som kan få disse høyttalerne til å lukte gjødsel.

Emotiva Xpa-2 og Usp-1, finner du dette brukt så hvner du på 7-9k. Om ikke det er nokk så bør du faktisk bare finne deg en sub som klarer å spille huset av grundmuren
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Er redd for att trådstarter er ute etter noe som kan få disse høyttalerne til å lukte gjødsel.

Emotiva Xpa-2 og Usp-1, finner du dette brukt så hvner du på 7-9k. Om ikke det er nokk så bør du faktisk bare finne deg en sub som klarer å spille huset av grundmuren
    +1

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha, hva mener du?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du lage en signatur med ditt utstyr så vi kan følge med på hva du har? Mener å huske du bruker pc og dac som kilde, er det korrekt? Hvilke Music Angel er det du har kjøpt? KT88? bruker du den i triode modus eller?
    Jeg har sagt det før, men gjør det igjen. Bor du hjemme? Flytt da anlegget inn i stuen og prøv det der, du vil få en helt annen opplevelse av hva anlegget kan gjøre.
    Med hensyn til plasering, i et rom på 9 kvm er det ikke mange muligheter du har der, hjelper ikke mye uansett.
    Ja, som andre skriver, dine høyttalere trenger lang innspilling.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kan du lage en signatur med ditt utstyr så vi kan følge med på hva du har? Mener å huske du bruker pc og dac som kilde, er det korrekt? Hvilke Music Angel er det du har kjøpt? KT88? bruker du den i triode modus eller?
    Jeg har sagt det før, men gjør det igjen. Bor du hjemme? Flytt da anlegget inn i stuen og prøv det der, du vil få en helt annen opplevelse av hva anlegget kan gjøre.
    Med hensyn til plasering, i et rom på 9 kvm er det ikke mange muligheter du har der, hjelper ikke mye uansett.
    Ja, som andre skriver, dine høyttalere trenger lang innspilling.
    Er godt mulig det blir bedre lyd om jeg flytter det ned i stuen, men da får jeg bare brukt det når jeg er hjemme alene. Er bare 15 år, derfor har jeg det på rommet mitt, og det er der anlegget må stå om jeg skal få lov å bruke det.
    Skal skrive utstyrslisten i signaturen!

Men er nå fristet til å selge MA og kjøpe en kraftig Marantz eller lignende. Jeg tror dessverre dere har rett; Jeg er basskåt og er avhengig av å spille høyt.
    Tror dere jeg får 5000 kr for MA som knapt er brukt 1,5 uker?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg høyttalere som du kan plassere på rommet, f.eks stativhøyttalere.
    Eller System Audio sine gulvstående som kan stå nær veggen.
    Kansje Dali Ikon 5 er bra i små rom, den er liten og nett.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet, som jeg ser det, er at du hadde Cerwin Vega og Nad, som utallige andre ungdommer, og du får en ide om at du skal ha skikkelig hifi.
    Uten at jeg kan huske alt som er skrevet i denne tråden, da mener jeg at du kanskje ikke har gitt deg selv tid til å høre på utstyr før du kjøper og der er en stor risiko for at du blir skuffet da når du er 15 år og vant med Cerwin Vega.
    Det første du burde tenkt på, som jeg også har nevnt før, er en subwoofer, den vil gi anlegget en helt annen tyngde og kraft, ikke noen komponent er en større oppgradering enn det å kjøpe en subwoofer.
    Med hensyn til din forsterker, du var jo klar over den ikke hadde fjernkontroll og riaa (Phono) inngang, og mange andre er veldig fornøyde med MA og RF-62 så jeg tror bare du har bommet på hvilken lyd det egentlig er du vil ha.
    Jeg personligt ville aldrig kjøpe Klipsch dog men det er så det, jeg er jo rar.
    : Høyttalere » Klipsch

Det med å prøve anlegget i et større rom, høyttalerne satt opp godt ute fra bakvegg og sidevegg, lytteposisjonen langt fra bakveggen, eller helt opp mot bakveggen om høyttalerne står på langveggen i et rektangulært rom, det vil gi deg en referense for hvilken lyd der egentlig bor i anlegget og det inntrykket tar du med deg tilbake når du flytter det opp på rommet igjen. Da cet du at det ikke er anlegget sin feil, men rommet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Er godt mulig det blir bedre lyd om jeg flytter det ned i stuen, men da får jeg bare brukt det når jeg er hjemme alene. Er bare 15 år, derfor har jeg det på rommet mitt, og det er der anlegget må stå om jeg skal få lov å bruke det.
    Skal skrive utstyrslisten i signaturen!

Men er nå fristet til å selge MA og kjøpe en kraftig Marantz eller lignende. Jeg tror dessverre dere har rett; Jeg er basskåt og er avhengig av å spille høyt.
    Tror dere jeg får 5000 kr for MA som knapt er brukt 1,5 uker?
    Haha, dette er en gjenganger av meg selv når jeg var på din alder. Hadde AT-40 og AT-100 med en stroker 18" i ei campingvogn. Da var det ikke snakk i lydkvalitet, men kvantitet. Idag, så må jeg ha begge deler

Faktisk, så tror jeg du heller skal kjøpe ett Emotiva sett. Du får mere glede av ett slikt oppsett. Upa-2 er faktisk nokk til å drive di der. Og kjøper du ett slikt sett så trenger du ikke opgradere så mye neste gang du skal handle nye høyttalere. Emotiva taper seg heller ikke mye i pris, så dette kan du trygt kjøpe uten å tape mye penger.

Å skal du ha noe skikkelig fjortissbass så må du nokk handle en sub etterhvert
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg personligt ville aldrig kjøpe Klipsch dog men det er så det, jeg er jo rar.
    Hehehh, Ja du er rar

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips fra dere begge! Dere har meget rett, jeg måler anlegget opp mot lydtrykket jeg hadde med Cerwin Vega og da er det ingen tvil om hva som er best, men saken er; Jeg er forelsket i Klipsch, RF-62 spiller vanvittig bra, er bare det at jeg vet at det er MYE mer å hente fra høyttalerne. Music Angel er bra lydmessig, men siden jeg er avhengig av fjernkontroll og liker transistorforsterkere der rørbytte ikke er tema, har jeg lyst på en transistorforsterker som er SKIKKELIG kraftig og som har en lydsignatur som passer høyttalerne bra.

Må legge til at jeg kjøpte høyttalerne på tilbud for 4000 kr, og fikk 2000 kr i avslag på grunn av de kosmetiske feilene. Jeg har altså fått de for 2000 kr, som er en latterlig pris for disse! Så høyttalerne forblir, men en god transistorforsterker er altså å foretrekke. Vil tro jeg får 5000 kr for MA, så kan jeg sikkert legge til en lapp eller to på de 5000 kr jeg får, så har altså 6-7000 kr å handle for.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips fra dere begge! Dere har meget rett, jeg måler anlegget opp mot lydtrykket jeg hadde med Cerwin Vega og da er det ingen tvil om hva som er best, men saken er; Jeg er forelsket i Klipsch, RF-62 spiller vanvittig bra, er bare det at jeg vet at det er MYE mer å hente fra høyttalerne. Music Angel er bra lydmessig, men siden jeg er avhengig av fjernkontroll og liker transistorforsterkere der rørbytte ikke er tema, har jeg lyst på en transistorforsterker som er SKIKKELIG kraftig og som har en lydsignatur som passer høyttalerne bra.

Må legge til at jeg kjøpte høyttalerne på tilbud for 4000 kr, og fikk 2000 kr i avslag på grunn av de kosmetiske feilene. Jeg har altså fått de for 2000 kr, som er en latterlig pris for disse! Så høyttalerne forblir, men en god transistorforsterker er altså å foretrekke. Vil tro jeg får 5000 kr for MA, så kan jeg sikkert legge til en lapp eller to på de 5000 kr jeg får, så har altså 6-7000 kr å handle for.
    Etter en hyggelig telefonsamtale med bassbrothers ble jeg rådet til å kjøpe Marantz PM-7004 med 2x70 watt. Han sa at den ville drive de utrolig bra, og hadde en equalizer som gjorde at jeg slapp sub, fordi bassjusteringen økte bassen på 80 HZ og ikke 100 HZ som det vanligvis er på forsterkere.
    Hva tror dere? MA på avtorget og litt ukelønn= Marantz 7004?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp min rotel rb-990bx 2x200watt.....
    Da trenger du bare en Pre.amp med fj.kontroll..
    Blir konge..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er Emotiva, usp-1 og upa-2.

Rotel er ikke alltid en god match til Klipsch. Marantz er en god match etter hva jeg har lest, men har aldrig fått høre det selv.

PM 7004 er ikke kraftig på papiret, ikke står det oppgit hvor stor strømforsyning den har heller. Ville tatt det han sa med en klypse salt. Sikkert en bra forsterker, men du kan få mere futt å sprell for di pengene der om du handler brukt. Ikke så lenge siden jeg så en Emotiva Usp-1 til 2000kr på brukten.
    ]

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble frarådet Emotiva på Klipsch av Bassbrothers, han sa at Parasound var langt bedre.

Hvor mye skulle du eventuelt ha for Rotel'en din Sofasnoken?

Jeg tror igrunnen det beste hadde vært å gi MA en sjanse, noen ny rør og litt innspilling av høyttalerne vil sikkert gjøre meg litt klokere på hva som er lurt å gjøre. Men som Niels Nielsen har sagt flere ganger, må nok ha en sub ja..

Hva vil dere anbefale av sub til 2-3 lapper som har høy-nivå inngang (Kan brukes med MA)? XTZ?

Har forresten fått høre at bruk av høy-nivå inngang på en sub kan ødelegge plateforsterkeren? Stemmer dette?

Takker dere som holde ut med min uvitenhet for svar!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble frarådet Emotiva på Klipsch av Bassbrothers, han sa at Parasound var langt bedre.

Hvor mye skulle du eventuelt ha for Rotel'en din Sofasnoken?

Jeg tror igrunnen det beste hadde vært å gi MA en sjanse, noen ny rør og litt innspilling av høyttalerne vil sikkert gjøre meg litt klokere på hva som er lurt å gjøre. Men som Niels Nielsen har sagt flere ganger, må nok ha en sub ja..

Hva vil dere anbefale av sub til 2-3 lapper som har høy-nivå inngang (Kan brukes med MA)? XTZ?

Har forresten fått høre at bruk av høy-nivå inngang på en sub kan ødelegge plateforsterkeren? Stemmer dette?

Takker dere som holde ut med min uvitenhet for svar!
    Seff sier han det når han ikke selger det selv? Parasound er hakket bedre ja, men koster også det dobbelte. Kan parasound forsvare den prisen? Ikke etter min mening. Parasound Halo og dyrere produkter blir en annen sak.

Emotiva leverer gode produkter til prisen å være, man får ikke mere bang for the buck etter min mening.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff sier han det når han ikke selger det selv? Parasound er hakket bedre ja, men koster også det dobbelte. Kan parasound forsvare den prisen? Ikke etter min mening. Parasound Halo og dyrere produkter blir en annen sak.

Emotiva leverer gode produkter til prisen å være, man får ikke mere bang for the buck etter min mening.
    Har også hørt mye bra om Emotiva, så synes også det var litt rart at han sa det ikke var bra på Klipsch, men han mente at Parasound låt litt varmere.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil Emotiva drive de tilnærmet optimalt? Og hvordan blir lyden, har MA bedre lyd?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en hyggelig telefonsamtale med bassbrothers ble jeg rådet til å kjøpe Marantz PM-7004 med 2x70 watt. Han sa at den ville drive de utrolig bra, og hadde en equalizer som gjorde at jeg slapp sub, fordi bassjusteringen økte bassen på 80 HZ og ikke 100 HZ som det vanligvis er på forsterkere.
    Jeg blir nesten epileptisk her nå. Hva er det for noen "gode råd" du får?? Ikke stol på de da!
    Og denne tar hele bursdagskaken : "Har forresten fått høre at bruk av høy-nivå inngang på en sub kan ødelegge plateforsterkeren? Stemmer dette?"
    Beklager så mye min venn, men det er ikke 1st april lenger....det er indoktrinering og hjernevask, det er hva det er, ikke hør på de!

Mulig jeg må editere dette, har ikke fått med meg hvor du bor, men det må da være muligt å gå i noen butikker og få litt forskjellig input, se litt nytt, høre på litt musikk.

Angående rørbytte, det trenger du ikke. Om du vil kan du selvfølgelig, men ellers vent noen år. Jeg ville vel bli litt vant med forsterkeren, for den er virkelig god. Fjernkontroll kan du ikke få, men kanskje du kan sette volum på kanskje 40% på MA`en og da bruke volumekontrollen på pc`en om du kan fjernstyre den. Bare en tanke.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA vil ikke gi deg trykket og drivet du er ute etter! Emotiva er bra til prisen men finnes masse bra til den prisen brukt der ute som er bedre. Eldre Marantz er bra men 7004 er ganske strømsvak. Prøv og skaff deg en eldre sak fra Sansui, Onkyo, accuphase, Vincent eHøynivå på sub er intet problem!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    MA vil ikke gi deg trykket og drivet du er ute etter! Emotiva er bra til prisen men finnes masse bra til den prisen brukt der ute som er bedre. Eldre Marantz er bra men 7004 er ganske strømsvak. Prøv og skaff deg en eldre sak fra Sansui, Onkyo, accuphase, Vincent eHøynivå på sub er intet problem!
    +1

Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •