Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 20 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 400
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hmm.. blir diskanten noe bedre om du spiller lavere? Eller er det slik uans volum?
    Lyden er bedre når jeg ikke spiller høyt ja. Men synes ikke lyden på lave nivåer er så overbevisende den heller. Er ikke den varme lyden jeg hadde håpet på.
    Men har bare spilt inn høyttalerne 40-50 timer, vil innspilling gjøre store forskjeller, diskanten blir vel ikke så mye innspilt?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Lyden er bedre når jeg ikke spiller høyt ja. Men synes ikke lyden på lave nivåer er så overbevisende den heller. Er ikke den varme lyden jeg hadde håpet på.
    Men har bare spilt inn høyttalerne 40-50 timer, vil innspilling gjøre store forskjeller, diskanten blir vel ikke så mye innspilt?
    Høres jo helt rart ut, MA skal matche Klipsch som hånd i handske, hva slags musikk hører du på da?¨

Diskant har ikke innspilling nei, det gjelder kun bass og mellomtonen/mellombassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Høres jo helt rart ut, MA skal matche Klipsch som hånd i handske, hva slags musikk hører du på da?¨

Diskant har ikke innspilling nei, det gjelder kun bass og mellomtonen/mellombassen.
    At diskanten/hornet ikke har innspilling er bare vas!

Det er jo kanskje akkurat der det skjer mest med nye kontra innspilte klipsch!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med feil type rør så kan MA og hvilken som helst annen rørforsterker også låte skarpt. Innspilling vil hjelpe, men du bør også jobbe endel med plassering. Da snakker jeg om både avstand mellom høyttalerne og toe in. Min erfaring er at feil avstand/toe kan gjøre at det låter skarpt uansett forsterker.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av magb
    Med feil type rør så kan MA og hvilken som helst annen rørforsterker også låte skarpt. Innspilling vil hjelpe, men du bør også jobbe endel med plassering. Da snakker jeg om både avstand mellom høyttalerne og toe in. Min erfaring er at feil avstand/toe kan gjøre at det låter skarpt uansett forsterker.
    Takk for alle tips fra dere! Håper det stemmer at diskanten innspilles, men kan godt være det er en dårlig kombo med smårør.

Når det gjelder plasseringen er den meget bra spør du meg. Avstanden mellom høyttalerne er like lang som avstanden fra høyttalerne til sweetspot, altså en likesidet trekant. Det er også toe-in siktet inn mot sweetspot.
    Har problemer med å forstå hvorfor jeg har dårligere lyd med et anlegg til 12000 kr enn Cerwin Vega anlegget jeg hadde. Hva er galt?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tips fra dere! Håper det stemmer at diskanten innspilles, men kan godt være det er en dårlig kombo med smårør.

Når det gjelder plasseringen er den meget bra spør du meg. Avstanden mellom høyttalerne er like lang som avstanden fra høyttalerne til sweetspot, altså en likesidet trekant. Det er også toe-in siktet inn mot sweetspot.
    Har problemer med å forstå hvorfor jeg har dårligere lyd med et anlegg til 12000 kr enn Cerwin Vega anlegget jeg hadde. Hva er galt?
    Hvis jeg har mine høyttalere pekende rett på sitteposisjon låter det skarpt her også, det hjelper også å dempe førsterefleksjon fra sidevegg.
    Det er ikke en fasit på hvordan høyttalere skal stå, det varierer med forskjellige høyttalere i forskjellige rom på forskjellig elektronikk.
    Prøv deg fram med posisjonering, prøv først med mindre toe-in..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hvis jeg har mine høyttalere pekende rett på sitteposisjon låter det skarpt her også, det hjelper også å dempe førsterefleksjon fra sidevegg.
    Det er ikke en fasit på hvordan høyttalere skal stå, det varierer med forskjellige høyttalere i forskjellige rom på forskjellig elektronikk.
    Prøv deg fram med posisjonering, prøv først med mindre toe-in..
    Skal prøve litt forskjellige plasseringer.
    Men vi kan da gå utifra av at dette kan være feilkildene:
    -Smårør
    -Plassering
    -Innspilling

Eller?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntest det du opplever er veldig rart. Leser på andre forum, Å der er det omvendte opplevelser vs dine.

Kan du ta ett bilde av hvordan opsettet og rommet ditt er? Her er det noe som ikke stemmer. Akustiske tiltak, eller rørbytte er det jeg ser for meg.

Lag en anonse her eller på hifisentralen å skriv att du er inter i kt88 rør, vet det skal finnes folk her inne med skuffer fulle av forskjellig stash.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Jeg syntest det du opplever er veldig rart. Leser på andre forum, Å der er det omvendte opplevelser vs dine.

Kan du ta ett bilde av hvordan opsettet og rommet ditt er? Her er det noe som ikke stemmer. Akustiske tiltak, eller rørbytte er det jeg ser for meg.

Lag en anonse her eller på hifisentralen å skriv att du er inter i kt88 rør, vet det skal finnes folk her inne med skuffer fulle av forskjellig stash.
    Kan godt være det er akustikken i rommet som er vanskelig.
    KT-88, er ikke det effektrørene? Er vel smårørene jeg må bytte isåfall?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    At diskanten/hornet ikke har innspilling er bare vas!

Det er jo kanskje akkurat der det skjer mest med nye kontra innspilte klipsch!
    Hmmm, det er det motsatte av hva jeg har lært. Leste i Hjemmekino og her inne at grunnen til innspilling er at basselementet og mellomtoneelementet er såpass stivt at det krever lenger innspilling.

Hvordan kan en diskant trenge innspilling??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke at noe er galt i det hele tatt. Jeg foreslår at du senker skuldrene og lener deg tilbake og nyter musikken din. La forumet hvile noen uker. Etter en periode med tro og tvil, komponentbytter, tusen spørsmål og enda flere svar tror jeg tiden kan være inne for å stoppe opp litt. Jeg er villig til å sette en tier på at hvis du gir deg selv tid til tilvenning og positiv lytting så kommer lydbildet til å sette seg, og du vil oppdage at det egentlig låter helt ok, kanskje til og med ganske bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det er det motsatte av hva jeg har lært. Leste i Hjemmekino og her inne at grunnen til innspilling er at basselementet og mellomtoneelementet er såpass stivt at det krever lenger innspilling.

Hvordan kan en diskant trenge innspilling??
    Da burde du lytte øre til nye og innspilte klipsch.

Selvfølgelig, jeg skal være enig i at mekanisk, så er bassene de som jobber seg mot innspilling og trenger BEVEGELSE for å løsne.

Derimot krever hornet kanskje enda mere innspilling for å ikke låte hardt kaldt og spisst.
    Rognlien i Fidelity sier ca 1kwh. DVS 1000 watt i en time, eller 100 watt i 10 osv. . eller 1 watt i 1000 timer.
    Siden klipsch er så følsomme kreves det LANG tid for å oppnå noen effekt av wattene, har man f. eks 1 watt på rf7 vil det si at man spiller 102 db... Det er HØYT og man vil da kanskje bruke 2 watt ( 105 db) og da er det bare å gange opp antall timer...

Byttet selv driver i diskanten på en center for litt sida, etter å nettopp ha spilt de inn, like DRITKJEDELIG hver gang..

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være det er akustikken i rommet som er vanskelig.
    KT-88, er ikke det effektrørene? Er vel smårørene jeg må bytte isåfall?

Haha.
    Beklager, litt feiltengt av meg. Du har helt rett..

Det står 2 stk 12au7 og 2 stk ECC85/6n1
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Da burde du lytte øre til nye og innspilte klipsch.

Selvfølgelig, jeg skal være enig i at mekanisk, så er bassene de som jobber seg mot innspilling og trenger BEVEGELSE for å løsne.

Derimot krever hornet kanskje enda mere innspilling for å ikke låte hardt kaldt og spisst.
    Rognlien i Fidelity sier ca 1kwh. DVS 1000 watt i en time, eller 100 watt i 10 osv. . eller 1 watt i 1000 timer.
    Siden klipsch er så følsomme kreves det LANG tid for å oppnå noen effekt av wattene, har man f. eks 1 watt på rf7 vil det si at man spiller 102 db... Det er HØYT og man vil da kanskje bruke 2 watt ( 105 db) og da er det bare å gange opp antall timer...

Byttet selv driver i diskanten på en center for litt sida, etter å nettopp ha spilt de inn, like DRITKJEDELIG hver gang..

Tror det da har å si med hva slags diskant det er, jeg har ikke så god greie på horn annet enn at jeg synes det låter interessant. Selv har jeg XTZ med bånd diskant, etter min erfaring så trenger ikke bånd og dome diskant innspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det da har å si med hva slags diskant det er, jeg har ikke så god greie på horn annet enn at jeg synes det låter interessant. Selv har jeg XTZ med bånd diskant, etter min erfaring så trenger ikke bånd og dome diskant innspilling.
    Det er riktig. Dome og hybrid løsninger har også godt av innspilling, men forskjellene er mindre der

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt forskjellige plasseringer idag, syntes ikke forskjellen var noe stor.
    Er nye smårør det som må til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo verdt ett forsøk, hvilke smårør sitter i fra før? Hvis det sitter i nye standard kinarør så har du uansett litt lydkvalitet å hente på et slikt bytte, velger du varsomt skal det kunne hjelpe på skarpheten også.

Men husker jeg rett i at de kun er brukt i 50+ timer? Isåfall vil nok videre innspilling hjelpe på også, jo høyere volum jo bedre!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt forskjellige plasseringer idag, syntes ikke forskjellen var noe stor.
    Er nye smårør det som må til?
    Hei dine høytalere er ikke i nærheten innspilt og du vil aldrig få utnyttet høytalerne 100% med den forsterkeren

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei dine høytalere er ikke i nærheten innspilt og du vil aldrig få utnyttet høytalerne 100% med den forsterkeren
    Hva vil du foreslå av forsterkere til rundt 5-7000 kr da?
    Tror også det blir en stor forskjell når elementene får et par 100 timer på seg!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du foreslå av forsterkere til rundt 5-7000 kr da?
    Tror også det blir en stor forskjell når elementene får et par 100 timer på seg!
    ein Yamaha -AS1000 Black skulle få utrolig liv i di klipsch rf62 , men da må du ut med 9000kr men er verdt det , den veier over 20kg så det er kraft og hente i den...ellers har du yamaha -as700 til 3899,-kr på elkjøp 2x160 watt i 8ohm , det er også ein forsterker som er ganske brukbar...

Side 14 av 20 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •