Valg av Gulvstående HT: DYNAVOICE DF-6 eller Klipsch RF-62? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 20 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 400
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    En ting er veldig sikkert, når man har en forsterker som allerede er for skarp i toppen, å ikke passer til høyttaleren så kan du vri å vrenge oppsettet så mye du vil uten att det vil hjelpe veldig mye. Det beste du kan gjøre er jo å gjøre akustiske tilltak, som f.eks kan dempe toppen å mellomtonen.

Uans, siden det er så mye usikkerhet rundt dette. Så vil jeg faktisk annbefale deg å gå til innkjøp av 2ch effekt og pre istedenfor. Emotiva Upa-2 og en Emotiva Pre tror jeg heller vil passe midt i blinken for deg. Det er ikke noe rør forsterkeri, men du kommer til å bli godt fornøyd uans mtkp hva du har idag.

men igjenn, så ser jeg Emotiva er fri for Upa-2 så da er jo neste alternativ 2stk Upa-1.

Emotiva Upa-1

Emotiva Usp-1

Her havner du på 10k for ett oppset som driver det fult ut å enda mere!
    Haha det var et godt tips, men jeg er bare 15 år, hvis jeg skal få råd til Emotiva til 10 lapper må jeg enten rane nærbutikken eller plukke jordbær til fingrene mine faller av Jeg vil tro MUSIC ANGEL er det beste jeg får for den prisen, og at den er bedre enn NAD'en også.

Men som jeg spurte om tidligere:

Snakket med selger av MUSIC ANGEL'en du linket til, den er 2010 modell, 220 V og Kinaimportert.
    Planen var egentlig å kjøpe fra MALAAudio slik at jeg fikk garanti og en modell tilpasset 230 V. Koster 2000 kr mer, hva er lurest?
    Selgeren sa også at den ikke egnet seg til å spille høyt med, er det riktig?
    Spiller den ikke like høyt som NAD'en jeg driver de med idag?
    Er den sterkere enn NAD'en?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å gjøre valget enda verre med flere forslag, men vil bare neve at kompis A med RF 82 nettopp kjøpte denne;
    Class A100 D3 Svart - XTZ | Sound in balance
    Kompis B fikk se og høre denne hos A i helgen, og han blir å gå for denne han også for sine RF 52.

Hadde jeg selv hatt bruk for en integret i denne prisklassen, hadde den vært alternativ nr 1. Imponert over byggekvaliteten på alle punkt, lyd, utseende og forøvrig fjernkontroll. 22kg som leverer over 60A med strøm, 2x50w klasse A, og 110w klasse AB. Løs nettkabel gir mulighet til å bruke noe bedre enn hva som følger med. Gode terminaler. Egen sub linjeutgang. Mange digitale innganger utenom de analoge.

På generell basis, kan noen av alternativene du vurderer prøves hjemme, GJØR DET. Alt annet er synsing, inkl mitt eget innlegg selvsagt.

mvh Kai

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Ikke meningen å gjøre valget enda verre med flere forslag, men vil bare neve at kompis A med RF 82 nettopp kjøpte denne;
    Kompis B fikk se og høre denne hos A i helgen, og han blir å gå for denne han også for sine RF 52.

Hadde jeg selv hatt bruk for en integret i denne prisklassen, hadde den vært alternativ nr 1. Imponert over byggekvaliteten på alle punkt, lyd, utseende og forøvrig fjernkontroll. 22kg som leverer over 60A med strøm, 2x50w klasse A, og 110w klasse AB. Løs nettkabel gir mulighet til å bruke noe bedre enn hva som følger med. Gode terminaler. Egen sub linjeutgang. Mange digitale innganger utenom de analoge.

På generell basis, kan noen av alternativene du vurderer prøves hjemme, GJØR DET. Alt annet er synsing, inkl mitt eget innlegg selvsagt.

mvh Kai
    Takk for godt forslag, det er tatt med i vurderingen!
    Er denne forsterkeren en god match med KLIPSCH?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Takk for godt forslag, det er tatt med i vurderingen!
    Er denne forsterkeren en god match med KLIPSCH?
    Har så langt kun hørt den på RF 82, som jo da er modellen over dine RF 62. Har RF 52 selv, men ikke prøvd XTZ'n på disse. Etterhvert vil jeg nok det, når kompis B får XTZ'n på sine RF 52. Selv bruker jeg RF 52 til fronter i en liten hjemmekino på 9.5kvm, på surr.forsterker.

Kan nevne at jeg har prøvd en Doxa 70 Signatur (rent effektrinn), og den spilte flott på RF 52, iallefall langt bedre enn surr.forsterkern jeg hadde da(H/K AVR 255, har en Yamaha idag). DOXA'n kosta ny ca 16k, men finnes på brukten mellom 4-6k.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så langt kun hørt den på RF 82, som jo da er modellen over dine RF 62. Har RF 52 selv, men ikke prøvd XTZ'n på disse. Etterhvert vil jeg nok det, når kompis B får XTZ'n på sine RF 52. Selv bruker jeg RF 52 til fronter i en liten hjemmekino på 9.5kvm, på surr.forsterker.

Kan nevne at jeg har prøvd en Doxa 70 Signatur (rent effektrinn), og den spilte flott på RF 52, iallefall langt bedre enn surr.forsterkern jeg hadde da(H/K AVR 255, har en Yamaha idag). DOXA'n kosta ny ca 16k, men finnes på brukten mellom 4-6k.
    Ser ut som XTZ blir for dyrt dessverre, har ikke mer enn 4-5000 kr å benytte på forsterker. Er også litt fristet til å prøve meg på en rørforsterker, leser at transistorforsterkere ikke får den samme lyden uansett hvor mye penger du legger i det!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha det var et godt tips, men jeg er bare 15 år, hvis jeg skal få råd til Emotiva til 10 lapper må jeg enten rane nærbutikken eller plukke jordbær til fingrene mine faller av Jeg vil tro MUSIC ANGEL er det beste jeg får for den prisen, og at den er bedre enn NAD'en også.

Men som jeg spurte om tidligere:

Snakket med selger av MUSIC ANGEL'en du linket til, den er 2010 modell, 220 V og Kinaimportert.
    Planen var egentlig å kjøpe fra MALAAudio slik at jeg fikk garanti og en modell tilpasset 230 V. Koster 2000 kr mer, hva er lurest?
    Selgeren sa også at den ikke egnet seg til å spille høyt med, er det riktig?
    Spiller den ikke like høyt som NAD'en jeg driver de med idag?
    Er den sterkere enn NAD'en?

Det lureste er jo å ha Norsk garanti osv. Å jeg linket faktisk til finn.no der Malaa audio har lakt ut link :P Husket bare ikke hva forhandleren het i farta.
    Altså, Klipsch er veldig lettdrevne høyttalere. Det er bare å se på følsomheten. Jeg er ganske sikker på att du klarer å drive RF-62 over det ørene dine tåler med en MA.

Edit:

Kom til å tenke på att jeg så denne på Avtorget.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...6575&cat=last7
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha det var et godt tips, men jeg er bare 15 år, hvis jeg skal få råd til Emotiva til 10 lapper må jeg enten rane nærbutikken eller plukke jordbær til fingrene mine faller av
    Jeg tror ikke du kan konkurrere med polakkene i jordbærplukking. De jobber billigere, og plukker 10 kurver før du er ferdig med dine 2 første. Og siden du er under den kriminelle lavalder så vil det sikkert lønne seg å rane en butikk. Siden saken mest sannsynlig blir henlagt. :wink:

Mitt forslag er å beholde naden og teste på Klipschene før du faktisk selger den. Kan hende du vil like det.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lureste er jo å ha Norsk garanti osv. Å jeg linket faktisk til finn.no der Malaa audio har lakt ut link :P Husket bare ikke hva forhandleren het i farta.
    Altså, Klipsch er veldig lettdrevne høyttalere. Det er bare å se på følsomheten. Jeg er ganske sikker på att du klarer å drive RF-62 over det ørene dine tåler med en MA.

Edit:

Kom til å tenke på att jeg så denne på Avtorget.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...6575&cat=last7
    Så du tror en Magic Angel spiller like høyt på Klipsch'ene som NAD'en?
    Spiller transistorforsterkere generelt høyere enn rørforsterkere?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne annet enn at en rørforsterker på 2x65W skulle kunne spille grisehøyt på RF62.
    Det burde jo være nok av sånne i omløp til at det skulle være mulig å få prøvd en?
    Er vel ikke bare jeg som villig vekk lar folk prøve mitt hvis de vurderer noe av det samme?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg tror ikke du kan konkurrere med polakkene i jordbærplukking. De jobber billigere, og plukker 10 kurver før du er ferdig med dine 2 første. Og siden du er under den kriminelle lavalder så vil det sikkert lønne seg å rane en butikk. Siden saken mest sannsynlig blir henlagt. :wink:

Mitt forslag er å beholde naden og teste på Klipschene før du faktisk selger den. Kan hende du vil like det.
    Ja, har allerede gjort det, de var dog bare innspilt i 40-50 timer, men var ganske skrikete på gitarsoloer og dominerende vokaler. Jeg har igrunnen troen på en MUSIC ANGEL KT-88, da dette utifra hva jeg har fått høre av andre både skal låte meget bra og spille bedre enn alt annet for pris, OG at det vil spille høyt men likevel beholde lydkvalitet!

BTW; Hva får jeg for en NAD C355 BEE som er 2 år gammel med kvittering og emballasje? 3000 kr? Nypris er 5000 kr

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er denne sterkere enn NAD'en og vil den drive KLIPSCH'ene optimalt effektmessig? Er dette den beste matchen jeg kan få for RF-62?
    Hvordan er levetiden på disse forsterkerne, hører at rørene må byttes etterhvert og slikt, og krever det mye å av en nybegynner å ha en rørforsterker, tenker på biasmålinger osv.
    Hvordan er støy fra denne, vrenger den mye ved maks volum?'
    Er opptatt av at den vil dra KLIPSCH'ene optimalt, slik at jeg kan spille så høyt som de kan spilles, og at jeg får ut "GODLYDEN" av de.
    Du har jo garanti på den. En rørforsterker trenger tilsyn med noen års mellomrom men det skulle jo gå på garanti eller reklamasjon som er perfekt i norske forhold i forhold til utenlandske som er elendige.

NAD har mye mer effekt enn rørforsterkeren men rør er mye bedre match for Klipsch.

Nå har jeg heller aldri brydd meg om å spille høyest mulig selv når jeg var ung. Skjønner ikke vitsen med å spille høyere enn det ørene tåler dvs mye over klokka 12 på volum, og det er det du gjør om du klarer å vrenge med en NAD med 80 nadwatt og de lettdrevne høytalerne. Men NAD er helt klart feil matching og MA vil gi en mye bedre lydkvalitet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Du har jo garanti på den. En rørforsterker trenger tilsyn med noen års mellomrom men det skulle jo gå på garanti eller reklamasjon som er perfekt i norske forhold i forhold til utenlandske som er elendige.

NAD har mye mer effekt enn rørforsterkeren men rør er mye bedre match for Klipsch.

Nå har jeg heller aldri brydd meg om å spille høyest mulig selv når jeg var ung. Skjønner ikke vitsen med å spille høyere enn det ørene tåler, og det er det du gjør om du klarer å vrenge med en NAD med 80 nadwatt og de lettdrevne høytalerne. Men NAD er helt klart feil matching og MA vil gi en mye bedre lydkvalitet.
    Men rørwatt sies jo å være dobbelt så mye som transistorwatt, det vil si at utgangseffekten på 2x65 watt rms vil bli litt over 100 transistor watt om vi tar det med en klype salt. Vekten er også en veldig god indikator på forsterkerens evne til å levere strøm, nå veier MUSIC ANGEL dobbelt så mye som NAD'en.
    Men som du sier, er ikke vits å spille høyere enn ørene klarer, tvert imot, men er alltid greit å ha et overskudd. Vil heller ha et anlegg som spiller grisehøyt som jeg benytter 60 % av på lyttevolum , en et anlegg som må spille konstant på maks for å oppnå et bra lydnivå, hvis du skjønner?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser egentlig heller ingen vits i å spille så mongolid høyt att ørene vrenger seg i pine du er 15år, å bør tenke på hørselen din!

Når man spiller høyt med en høyttaler som får det den trenger av krefter, så kan lyden oppleves som lav. Man merker ikke hvor høyt det egentlig spiller før man prøver å føre en sammtale med noen mens man faktisk roper

Har selv prøvd å prate med noen 1m unna meg med stereoen langveis under max volum. Å har overhode ikke hørt ett ord av hva han sa
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men rørwatt sies jo å være dobbelt så mye som transistorwatt, det vil si at utgangseffekten på 2x65 watt rms vil bli litt over 100 transistor watt om vi tar det med en klype salt. Vekten er også en veldig god indikator på forsterkerens evne til å levere strøm, nå veier MUSIC ANGEL dobbelt så mye som NAD'en.
    Men som du sier, er ikke vits å spille høyere enn ørene klarer, tvert imot, men er alltid greit å ha et overskudd. Vil heller ha et anlegg som spiller grisehøyt som jeg benytter 60 % av på lyttevolum , en et anlegg som må spille konstant på maks for å oppnå et bra lydnivå, hvis du skjønner?
    La meg prøve å si det sånn. Den MA har nok krefter i mine øyne til de Klipsch om du spiller med normalt vett.

NAD en har nok mer krefter til å spille grisehøyt enn det MA har. Men riktig at rørwatt regnes dobbelt.

Men det er ikke noen målsetning å spille så høyt at naboen ikke hører hva han sier.

Holder du volumen innen 12 til halv 3 så tror jeg MA er mer enn godt nok, skal du være gal i hodet og spille over klokka 3 så skjønner iallefall ikke jeg vitsen med det.

Jeg synes 12 er ganske høyt.. har aldri skjønt vitsen med å spille over kl 3 selvom jeg har effekt. Det er å presse høytalerne og anlegget såpass at man risikerer skade. Både skade på hørselen og skade på høytalere og anlegg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser egentlig heller ingen vits i å spille så mongolid høyt att ørene vrenger seg i pine du er 15år, å bør tenke på hørselen din!

Når man spiller høyt med en høyttaler som får det den trenger av krefter, så kan lyden oppleves som lav. Man merker ikke hvor høyt det egentlig spiller før man prøver å føre en sammtale med noen mens man faktisk roper

Har selv prøvd å prate med noen 1m unna meg med stereoen langveis under max volum. Å har overhode ikke hørt ett ord av hva han sa
    Haha har opplevd det et par ganger med KLIPSCH'ene. Er egentlig veldig høyt men man oppfatter det ikke. Men tror dere at NAD'en driver KLIPSCH'ene bedre enn MUSIC ANGELEN med tanke på effekt? Jeg trodde MUSIC ANGEL'en var litt sterkere?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, men uansett så tror dere alle at MUSIC ANGEL er det lureste jeg kan gjøre? Eller er det noen som mener at jeg bør kjøre med NAD?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, men uansett så tror dere alle at MUSIC ANGEL er det lureste jeg kan gjøre? Eller er det noen som mener at jeg bør kjøre med NAD?
    Nad passer jo ikke hornene i det hele tatt. MA er rør og rør er bra for horn. Tror du blir fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh Kai

Litt feil der, det er utklipp fra xtz hjemmeside: 2x180W i Klass-AB drift ...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Litt feil der, det er utklipp fra xtz hjemmeside: 2x180W i Klass-AB drift ...
    Ja da blir det nok trolig MA, må bare få solgt NAD'en.
    Kjøper av Cerwin Vega'ene kommer på mandag, så da får jeg 2500 kr, og hvis jeg får solgt NAD'en for 3000 kr nærmer jeg meg!

Side 10 av 20 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •