Hjelp til oppgradering av hjemmekino,

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til oppgradering av hjemmekino,

Tilstanden i dag:
    Denon AVR-1907 med pre-out til en NAD C275BEE som driver ett par Dali Concept 6.
    Billig Patos center/surround. XTZ W12.16 sub matt.
    Kilden til musikk/film er en HTPC med lyd direkte ut via optisk og bilde rett til en tv/Benq W5000 projektor.

Tanken var en evt. oppgradering av reciever og bytte ut alle 5 høytalerne, men beholde suben.
    Liker ikke helt hvor skarpe Dali høres ut i toppen.
    Kikket på XTZ W12.16s L/R + 99.26 MKII/99.36 MKII/99.38 MKII, Klipsch RF82 MKII, Definitive Technologies BP7004/2, Swans Diva. Center og surround blir da noe passende av samme merke.
    Mye spennende der ute, og brukt er også interessant. Heller litt mot å handle XTZ fra fyndborsen.se og hente det rett over grensa.

Denne pakken så ut til å gi mye for pengene:
    Onkyo TX-NR709B m/XTZ 99 + 93-pakke 5.2 5.2 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Prisrammen er vel rundt 20 lapper, men gjerne under da resterende kan brukes på andre sårt trengte oppgraderinger :P

Veldig usikker på hva jeg skal gå for, så noen anbefalinger hadde vært supert!

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom noen av hifi butikkene rundt omkring og test ut litt div. aktuelle høytalere. Alle har forskjellig smak, også når det kommer til lyd, så uansett hvor mange forslag vi kommer med her, er ikke det noen garanti for at nettopp du kommer til å være fornøyd...

Mulig du vil trives med B&W, kjenner en som vurderte en av de mindre Dali modellene, men hun ble ikke helt venn med lydbildet i de. (Hun endte opp med et par BW).

Hva angår pakken du vurderer. Onkyo 709 virker som en god forsterker i den prisklassen, men jeg har null peiling på høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle prøve å låne med meg ett par BW DM683 hjem, og høre hvordan de høres ut her.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slackerjack
    Tenkte jeg skulle prøve å låne med meg ett par BW DM683 hjem, og høre hvordan de høres ut her.
    Bra! Har hørt mye godt om den modellen uten å ha hørt den selv desverre. Testing er halve morroa, kos deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slackerjack
    Hatt disse selv, og var meget fornøyd.
    Jeg vurderte disse mot Concept 8 når jeg endte med å kjøpe dem.
    Og det er vel egentlig rått parti å sammenlikne de. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •