Bruke delefrekvens mellom Fronter og subb eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke delefrekvens mellom Fronter og subb eller ikke?

Hei

Sitter atter en gang å leker med innstillingene til reciever, da hovedsakleig delefrekvensene. Blir liksom aldrig helt fornøyd med de lavere frekvensene. jeg hører ofte på basstung musikk med vesentlige detaljer langt ned i frekvensene(Anatomist, trentemøller, R'n'B, House osv).

Problemet er at jeg mangler "punch" når jeg legger til subwoofer men mister dypbassen når jeg bare kjører frontene.

Recieveren har en funksjoin som heter Double Bass, da spiller frontene og subwoofer bass. Og da får jeg både punch og dypbass, ser ut som det beste fra begge altså. Problemet er bare at jeg leser meg fram til at dette er en dårlig løsning, og at double bass funksjonen på recievere er der får å tillfredstille egoet til personer som ikke godtar å sette frontene sine til "small" i recieverens meny:P

Dette ser da ut til å fungere, er det da en dårlig løsning?
    Finnes det noen annen måte å få både punch og dypbass?

System:
    Reciever: Onkyo Tx-NR1007(siste firmware)
    Romkoreksjon: Audyssey MultiEQ XT(kjørt fult ut etter AVSforum guiden)
    Subwoofer: 2x A7s-650(lukket konstruksjon med 2x12")
    Fronter: Klipsch RF-83
    Effektforsterker: Emotiva XPA

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er fornøyd, så er jo problemet løst Men høres ut som at det gjenstår noe kalibrering av systemet før det er helt perfekt. Hvordan kalibreringen skal skje får noen andre ta

Mvh Faller

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene eller pga plassering kan man mangle db på noen frekvenser. På disse frekvensene har kanskje frontene mer db. Jeg har i en del andre oppsett likt å gjøre det samme mest pga mer fyldighet og bedre sømløshet mellom front og sub.

Hva skjer hvis du deler på f.eks 40 hz da ?
    Kjører du med romkorreksjonen på når du spiller musikk ?
    Hos meg har romkorreksjonen fjernet en god del av midbassen til frontene og foretrekker ofte å spille med bare frontene i pure direct.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Subbene eller pga plassering kan man mangle db på noen frekvenser. På disse frekvensene har kanskje frontene mer db. Jeg har i en del andre oppsett likt å gjøre det samme mest pga mer fyldighet og bedre sømløshet mellom front og sub.

Hva skjer hvis du deler på f.eks 40 hz da ?
    Kjører du med romkorreksjonen på når du spiller musikk ?
    Hos meg har romkorreksjonen fjernet en god del av midbassen til frontene og foretrekker ofte å spille med bare frontene i pure direct.
    Jeg har prøv alle tilgjengelige delefrekvenser, fikk best resultat ved 60Hz. Med XO@40Hz så ble det meget lite bass uansett.
    Jeg foretrekker å ha romkoreksjonen på når jeg spiller musikk, men har den ofte av. Opplever det samme som deg, RK tar bort middbass.

Nå skal jeg begynn med litt lytting til snillere musikk, se om dette høres greit ut på rolig musikk og=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •