Budsjett Høgtalarar til Stereo-anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett Høgtalarar til Stereo-anlegg

Hei folkens!

Driver å lurer på å invistere i eit høgtalarpar til mitt andre stereoanlegg, og har kommet fram til 3 alternativer. Ingen andre alternativ enn desse vil bli vurdert pga pris og utsjånad.

Følgendes utstyr vil bli brukt:
    Forsterker som vil bli brukt er Emotiva XPA-2
    Lydkort/dac: Komplett.no - Creative SB X-Fi Surround 5.1 PRO

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    XTZ 93.23 High Glossy XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Definition DF-5 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Hadde vert spennandes om det var nokon som hadde kjennskap til desse høgtalarane som er lista opp ovanfor her og gitt meg nokon vurderingar.

Når det gjelder musikk så går det i alle sjangere, men ønsker høgtalarar som kan spele feks AC/DC og Metallica og Pantera med litt trøkk og finast lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei..jeg har ikke hørt de andre en selv kjører jeg fullt emotiva oppsett med xtz 99,26.jeg syne det låter veldig bra.jeg bruker de til film,tv og musikk.av musikk hører jeg på alt fra rolig jazz til skrillex... hos meg er det ikke veldig mye trykk i bare de xtz 99,26 så jeg bruker også en 12" subb fra xtz.kan nok hende du pgså føler behov for det etter hvert.
    lykke til med valget

Sitat Opprinnelig postet av evhel83
    Hei folkens!

Driver å lurer på å invistere i eit høgtalarpar til mitt andre stereoanlegg, og har kommet fram til 3 alternativer. Ingen andre alternativ enn desse vil bli vurdert pga pris og utsjånad.

Følgendes utstyr vil bli brukt:
    Forsterker som vil bli brukt er Emotiva XPA-2
    Lydkort/dac: Komplett.no - Creative SB X-Fi Surround 5.1 PRO

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    XTZ 93.23 High Glossy XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Definition DF-5 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Hadde vert spennandes om det var nokon som hadde kjennskap til desse høgtalarane som er lista opp ovanfor her og gitt meg nokon vurderingar.

Når det gjelder musikk så går det i alle sjangere, men ønsker høgtalarar som kan spele feks AC/DC og Metallica og Pantera med litt trøkk og finast lydkvalitet.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva XPA-2 er jo ganske kraftig da, så hvis du vil ha trøkk syns jeg du burde gått for gulvhøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xito
    Emotiva XPA-2 er jo ganske kraftig da, så hvis du vil ha trøkk syns jeg du burde gått for gulvhøyttalere.
    Det er einaste eg har tilgjengelig, men fordelen med emotivaen må no vel vere at då kan eg vertfall få utnytta potensialet i høgtalarane.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg klager ikke på forsterkeren, den er mer en god nok til bortimot alle lavbudsjetthøyttalere, og mye watt skader ikke så lenge du ikke skrur opp for mye.
    Men tror du får bedre trøkk med gulvhøyttalere kontra stativ/bokhylle-høyttaler.

Så hvis jeg var i din situasjon ville jeg nok kjøpt Dynavoice Definition DF-5, så fremt du har plass da. På en annen side så er det dumt hvis du kjøper stativhøyttaler og ikke har noe stativ, da det kan vere dyre hvis du ikke har noen egnet plass å sette de.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp XTZ, tror du blir fornøyd. Hvordan høyttalere var det du kikket på Stereofil? Fikk bare opp linken til hjemmesiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Kjøp XTZ, tror du blir fornøyd. Hvordan høyttalere var det du kikket på Stereofil? Fikk bare opp linken til hjemmesiden.
    Det var Tannoy Mercury V1, pris 1995,-

"Røverkjøpet"

Tannoys nye, glimrende innstegsmodell setter ny standard i prisklassen under 2000 kroner...

Det skal da heller ikke mange taktene til for å begeistre testpanelet. Det første som slår oss er den fenomenale balansen mellom frekvensområdene. Her er det intet som stikker seg frem eller kommer i skyggen av noe annet, og dette er i det hele tatt ikke et lydbilde vi regnet med å få fra et par høyttalere til 2.000 kroner...

Tannoy Mercury V1 er de beste høyttalerne vi har hørt til under 2.000 kroner."
    Lyd & Bilde, februar 2012

http://stereofil.no/produkter/images...ry_v1_test.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy

Tannoy Mercury V1, pris 1995,-

"Røverkjøpet

Tannoys nye, glimrende innstegsmodell setter ny standard i prisklassen under 2000 kroner...

Det skal da heller ikke mange taktene til for å begeistre testpanelet. Det første som slår oss er den fenomenale balansen mellom frekvensområdene. Her er det intet som stikker seg frem eller kommer i skyggen av noe annet, og dette er i det hele tatt ikke et lydbilde vi regnet med å få fra et par høyttalere til 2.000 kroner...

Tannoy Mercury V1 er de beste høyttalerne vi har hørt til under 2.000 kroner." Lyd & Bilde, februar 2012

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nokk få mye for pengene om du velger df-5.

har hørt endel på xtz høyttalerne, men de overbeviste ikke mine ører ialfall.
    har hørt stativutgaven av dynavoice df, og de var meeget gode synes jeg ialfall.

tannoy kan jeg ikke uttale meg om, men regner med de låter meget engasjerende.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

dobbelpost. korleis sletter eg meldinger?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •