En god suroundforsterker til B&W CM8 ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En god suroundforsterker til B&W CM8 ???

Er det noen som kan tipse meg om en god surroundforsterker og en god sub til B&W CM8. Jeg har ikke noe problem med å kjøpe forsterker og sub brukt. CM8 tror jeg blir værre med da jeg ikke finner noe på bruktmarkedet. Og jeg kommer til å handle inn i løpet av 2-3 uker. Jeg kommer til å bruke anlegget ca 50/50 film musikk. Av og til har vi en liten fest, og vil derfor kunne dra på litt. Jeg vet det er en del begrensninger når det gjelder partyfaktor i disse høytalerne. Men jeg vil få så mye som mulig ut av dem.

Når det gjelder surondreciveren, ønsker jeg meg så ny teknologi som mulig, og nok HDMI innganger. Av HDMI produkter har jeg i dag en dreambox, canal digital HD dekoder, mediapc, PS3, og en Bluerayspiller. Jeg kommer også til å legge opp til SONOS.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnsim
    Er det noen som kan tipse meg om en god surroundforsterker og en god sub til B&W CM8. Jeg har ikke noe problem med å kjøpe forsterker og sub brukt. CM8 tror jeg blir værre med da jeg ikke finner noe på bruktmarkedet. Og jeg kommer til å handle inn i løpet av 2-3 uker. Jeg kommer til å bruke anlegget ca 50/50 film musikk. Av og til har vi en liten fest, og vil derfor kunne dra på litt. Jeg vet det er en del begrensninger når det gjelder partyfaktor i disse høytalerne. Men jeg vil få så mye som mulig ut av dem.

Når det gjelder surondreciveren, ønsker jeg meg så ny teknologi som mulig, og nok HDMI innganger. Av HDMI produkter har jeg i dag en dreambox, canal digital HD dekoder, mediapc, PS3, og en Bluerayspiller. Jeg kommer også til å legge opp til SONOS.
    Hvor mye penger vil du legge i receiver da?

Pioneer er god kombo med B&W - gjerne en LX 75/85 hvis du har råd,ellers LX 73/83 på brukten!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg

Denon, er ikke galt på B&W, det er jo ikke noe festhøytalere, men kan klare det greit. Alt kommer på volum-mannen det, og hvor mye bass å diskant som står på... Denon og H/K er 2 gode alternativer, samme med Pioneer og Marantz. Yamaha er litt sånn som Harman, de har begge god strømforsyning, og skal egentlig ikke gå tom for strøm da du drar på litt heller. Men det kommer jo også an på hvordan Yamaha og H/K det er snakk om. Jeg sender deg noen linker jeg

1- DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    2- Marantz SR5006 surroundreceiver - Sort
    3- Harman/Kardon AVR660 Surroundreceiver - Sort
    4- Pioneer SC-LX85 Surroundreceiver - Sort
    5- Yamaha 9.2 receiver RXA-3010 (sort) - Lefdal
    6- Onkyo TX-NR1009 Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Håper noe av dette var ideelt. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Denon, er ikke galt på B&W, det er jo ikke noe festhøytalere, men kan klare det greit. Alt kommer på volum-mannen det, og hvor mye bass å diskant som står på... Denon og H/K er 2 gode alternativer, samme med Pioneer og Marantz. Yamaha er litt sånn som Harman, de har begge god strømforsyning, og skal egentlig ikke gå tom for strøm da du drar på litt heller. Men det kommer jo også an på hvordan Yamaha og H/K det er snakk om. Jeg sender deg noen linker jeg

1- DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    2- Marantz SR5006 surroundreceiver - Sort
    3- Harman/Kardon AVR660 Surroundreceiver - Sort
    4- Pioneer SC-LX85 Surroundreceiver - Sort
    5- Yamaha 9.2 receiver RXA-3010 (sort) - Lefdal
    6- Onkyo TX-NR1009 Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Håper noe av dette var ideelt. Lykke til !

Takker og bukker for det. Etter å ha kikket litt på disse ser jeg prisene er nogenlunde like. Men effekten varierer voldsomt. Denon 9x140 W, Onkyo 9x180 W, Pioner 9x190 W og Yamaha 9x220 W. Er det viktig å henge seg veldig opp i akkurat det? Eller vil feks Yamaha med sine 9x220 W spille bedre en feks Denon med sine 9x140 W. Hva har disse forskjellene på Watt å si for høytalerne? Jeg vet ikke om det har noe å si for valget av forsterker, men iom jeg kun skal ha et 5.1 eller 5.2 oppsett så kan jeg bi-wire fronthøytalerne. Kan det påvirke valget av forsterker?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for det. Etter å ha kikket litt på disse ser jeg prisene er nogenlunde like. Men effekten varierer voldsomt. Denon 9x140 W, Onkyo 9x180 W, Pioner 9x190 W og Yamaha 9x220 W. Er det viktig å henge seg veldig opp i akkurat det? Eller vil feks Yamaha med sine 9x220 W spille bedre en feks Denon med sine 9x140 W. Hva har disse forskjellene på Watt å si for høytalerne? Jeg vet ikke om det har noe å si for valget av forsterker, men iom jeg kun skal ha et 5.1 eller 5.2 oppsett så kan jeg bi-wire fronthøytalerne. Kan det påvirke valget av forsterker?
    Biamping støtter vel alle vil jeg tro!

Ikke se så mye på disse oppgitte watt'ene! De er oppgitt med forskjellige kriterier,så i praksis så er ikke forskjellen særlig stor!

Pioneer har klasse-D forsterkere ,og dem er noe mer effektive enn vanlige klasse A/B forsterkere - så med alle kanaler i drift samtidig,så er vel Pio en av få som yter bortimot hva de lover!
    Men med to kanaler i drift er det nok mer "dødt løp" !

Uansett,så er det nok mer forskjell på utstyr,og spillestil,enn på rene krefter på de forskjellige kandidatene!

Lykke til i "jungelen"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kan varmt anbefale CM-serien sammen med Pioneer SCLX receiver.
    B&W CM-serie er ingen direkte PARTY høyttaler da de har noe begrenset bass synes jeg, men de er dog meget gode allround høyttalere som takler all type musikk godt, samt gjør seg bra i hjemmekino.
    Synes også at et kjøp av CM8 + subwoofer til 20-25.000,- er et mye bedre kjøp og vil gi deg mye mer for pengene, enn CM9 alene til 20.000,- kroner.

Var tidligere Denon-mann, og har hatt/og prøvd flere Denon modeller på mine CM9, bla. 3808A, 4310 og 4810, synes dog at Pioneer låter bedre på CM-serien, og oppleves også som mer kraftfull enn Denon.
    Pioneer reveiverne utvikler også betydelig mindre varme enn Denon pga. sin klasse D teknologi. Marantz receiverne er vel mye det samme som Denon.
    Onkyo og Yamaha kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har noe særlig erfaring med disse.

Et par av disse vil sikkert gjøre susen sammen med CM8,
    Link: SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Biamping støtter vel alle vil jeg tro!

Ikke se så mye på disse oppgitte watt'ene! De er oppgitt med forskjellige kriterier,så i praksis så er ikke forskjellen særlig stor!

Pioneer har klasse-D forsterkere ,og dem er noe mer effektive enn vanlige klasse A/B forsterkere - så med alle kanaler i drift samtidig,så er vel Pio en av få som yter bortimot hva de lover!
    Men med to kanaler i drift er det nok mer "dødt løp" !

Uansett,så er det nok mer forskjell på utstyr,og spillestil,enn på rene krefter på de forskjellige kandidatene!

Lykke til i "jungelen"
    Takker og bukker for det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Kan varmt anbefale CM-serien sammen med Pioneer SCLX receiver.
    B&W CM-serie er ingen direkte PARTY høyttaler da de har noe begrenset bass synes jeg, men de er dog meget gode allround høyttalere som takler all type musikk godt, samt gjør seg bra i hjemmekino.
    Synes også at et kjøp av CM8 + subwoofer til 20-25.000,- er et mye bedre kjøp og vil gi deg mye mer for pengene, enn CM9 alene til 20.000,- kroner.

Var tidligere Denon-mann, og har hatt/og prøvd flere Denon modeller på mine CM9, bla. 3808A, 4310 og 4810, synes dog at Pioneer låter bedre på CM-serien, og oppleves også som mer kraftfull enn Denon.
    Pioneer reveiverne utvikler også betydelig mindre varme enn Denon pga. sin klasse D teknologi. Marantz receiverne er vel mye det samme som Denon.
    Onkyo og Yamaha kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har noe særlig erfaring med disse.

Et par av disse vil sikkert gjøre susen sammen med CM8,
    Link: SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Lykke til med valget!
    Takker og bukker for det. Jeg ser du har jo akkurat de produktene jeg vil ha. Både CM8, LX 85 og SONOS. Du er ikke sugen på å bytte ut det du har da, og selge til meg.. hehe

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for det. Jeg ser du har jo akkurat de produktene jeg vil ha. Både CM8, LX 85 og SONOS. Du er ikke sugen på å bytte ut det du har da, og selge til meg.. hehe
    Hei

Siden du spør, har sendt deg en PM, salg kan være aktuelt hvis prisen er riktig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •