Høyttalere og forsterker til 12k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere og forsterker til 12k

Hei,

Som emnet beskriver er jeg på utkikk etter to fronthøyttaler, en BR-spiller, samt en reciever til ca 12k.

Jeg var innnom HiFi-klubben og fikk anbefalt et par Dali Zenzor 5, en Denon DBP1611UD BR-spiller og en Denon AVR1912 AV reciever.

I tillegg har jeg fått anbefalt Klipsh Reference RF-62 Mk2 med en Yamaha V1067 eller Pioneer VSX-920 reciever, selv om jeg da vil gå litt over budsjettet.

Hva er den beste løsningen av disse to alternativene? Har noen andre forslag til alternative pakker til ca. 12k?

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg setter stor pris på all hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noen av oppsettene spesifikt, men jeg synes hvertfall de recieverne du fikk anbefalt virker litt små til alternativene sine.
    Jeg tenker stativ/bokhyllehøyttalere max til de recieverne.
    Nå definerer vi jo alle lyd likt, og det kan hende du blir mer en godt nok fornøyd med begge oppsettene, men hadde jeg vært deg og skulle brukt 12 lapper, ville jeg absolutt kjøpt brukt! :-)

Stort rom skal alt dette stå i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg har ikke hørt noen av oppsettene spesifikt, men jeg synes hvertfall de recieverne du fikk anbefalt virker litt små til alternativene sine.
    Jeg tenker stativ/bokhyllehøyttalere max til de recieverne.
    Nå definerer vi jo alle lyd likt, og det kan hende du blir mer en godt nok fornøyd med begge oppsettene, men hadde jeg vært deg og skulle brukt 12 lapper, ville jeg absolutt kjøpt brukt! :-)

Stort rom skal alt dette stå i ?
    Rommet er ca 50m2 stort.

Problemet er prisen mtp. større reciever. Jeg regner med at man må relativt mye opp i pris da.

Jeg vet ikke om dette er som å banne i kirken; men hva med å gå for en ferdigoppsatt 5:1-pakke til rundt 9k med atskillig mindre høytalere/bokhøytalere og en reciever, i stedet for det som står beskrevet over? Kan man få OK lyd ved å gjøre det slik?

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange gode pakkeløsninger på surround.no

Onkyo TX-NR709 M/ Dynavoice M-65 EX Black 5.0 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Onkyo-TX-NR709 En mye bedre receiver enn Denon AVR1912.
    Dali Zenzor 5 er en bedre høytaler enn Dynavoice M-65 EX.
    Men det er ikke et dårlig alternativ, Dynavoice leverer mye lyd for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J_E_J
    Rommet er ca 50m2 stort.

Problemet er prisen mtp. større reciever. Jeg regner med at man må relativt mye opp i pris da.

Jeg vet ikke om dette er som å banne i kirken; men hva med å gå for en ferdigoppsatt 5:1-pakke til rundt 9k med atskillig mindre høytalere/bokhøytalere og en reciever, i stedet for det som står beskrevet over? Kan man få OK lyd ved å gjøre det slik?
    50m2 var jo relativt stort også for å si det mildt... :-)

Men en pakke med mindre høyttalere med sub, er i mine ører like bra (eller bedre) når man har en "liten" reciever.

Det er veldig bra med lyd i mindre høyttalere også!

Men hva føler du om brukt ? Vil du gjerne at det skal være nytt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    50m2 var jo relativt stort også for å si det mildt... :-)

Men en pakke med mindre høyttalere med sub, er i mine ører like bra (eller bedre) når man har en "liten" reciever.

Det er veldig bra med lyd i mindre høyttalere også!

Men hva føler du om brukt ? Vil du gjerne at det skal være nytt ?
    Jeg vil helst ha nytt. Dette skal være plassert i stuen, derav romstørrelsen

Nå begynner jeg å få mange alternativer - takk for gode innspill. Jeg har også fått anbefalt en hjemmekinopakke av typen Harman/Kardon BDS870 Blu-ray anlegg.

Hvilket alternativ er å foretrekke (sett at høytalerpakkene blir kombinert med en BR-spiller til ca 3k)?

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale www.suround.no, xtz produktene er velidg bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michelangelo
    Det finnes mange gode pakkeløsninger på surround.no

Onkyo TX-NR709 M/ Dynavoice M-65 EX Black 5.0 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Onkyo-TX-NR709 En mye bedre receiver enn Denon AVR1912.
    Dali Zenzor 5 er en bedre høytaler enn Dynavoice M-65 EX.
    Men det er ikke et dårlig alternativ, Dynavoice leverer mye lyd for pengene.
    +1

Med Onkyo TX-NR709 får du og 7.2 preout som er en fordel for eventuelle fremtidige oppgraderinger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok alternativene fra Surround er blant de beste man finner.
    Men Soundgarden og HiFI-Klubben har også noen interessante alternativer:
    1. Dali Stile/Fazon + Reciever.
    2. JBL Studio 180 + Reciever
    3. System Audio Saxo + Reciever.

(Reciever: F.eks. nevnte Onkyo/Denon 2312/Yamaha RX-A810 (1000 lapp mer, men kanskje verdt det?)/Pioneer VSX-2021

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    +1

Med Onkyo TX-NR709 får du og 7.2 preout som er en fordel for eventuelle fremtidige oppgraderinger
    Dersom løsningene er kompatible med hverandre tror jeg at jeg lander på Onkyo TX-NR709B recieveren + Dali Zensor 5 fronthøyttalere.

Hva tror dere om det?

Er det noen som vet at de er kompatible med hverandre (føler på meg at dette er et dumt spørsmål)?

I tillegg tror jeg at jeg kjøper en Denon DBP-1611UD Blu-ray spiller. Får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kompatibelt ja, men tror du vil få mer ut av et oppsett med små høyttalere og sub, enn med gulvstående fronter. 5" med den forsterkeren tror jeg ikke vil trykke all verden på de laveste frekvensene.

Hvis du skal begynne med 2 høyttalere, ville jeg heller anbefale to små høyttalere (som du senere kan bruke som bakhøyttalere evt.) og en sub. :-)

F.eks:
    Dali Lektor 2
    XTZ 99 W10.16 (Sinnsyk byggekvalitet for pengene.)

Newcomer Snikkeren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ihvertfall hørt på Zensor'ene før jeg kjøpte de. Ser at det var en som mente de var bedre enn M65, men det kommer an på øret som lytter. Da jeg skulle bytte ut M65'ene mine nylig hadde jeg meg en lytterunde og hørte på litt forskjellig.
    Hvis valget sto mellom M65 og Zensor 5, så hadde jeg gått for M65.

Kan legge til at jeg endte til slutt opp med System Audio Saxo serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snikkeren
    Jeg ville ihvertfall hørt på Zensor'ene før jeg kjøpte de. Ser at det var en som mente de var bedre enn M65, men det kommer an på øret som lytter. Da jeg skulle bytte ut M65'ene mine nylig hadde jeg meg en lytterunde og hørte på litt forskjellig.
    Hvis valget sto mellom M65 og Zensor 5, så hadde jeg gått for M65.

Kan legge til at jeg endte til slutt opp med System Audio Saxo serien.
    Jeg lyttet på de (Zensor 5) når jeg var innom HiFi-klubben og ble positivt overrasket. I tillegg er de mindre enn M65-ene og penere (i mine øyne), noe som også er positivt

Er en Deno-recieveren bedre egnet til Dali-høytaleren, eller burde jeg gå for NR709'en dersom jeg skal utvide etter hvert? Jeg tenker å begynne med fronthøytalerene og supplere med sub og bakhøytalere etter hvert.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mamma har Zensor 5 på NAD 356, tydelig at disse vil ha kraft! Så tror nok den Denon 1912 blir for snau desverre....

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta turen innom Soundgarden og høre på SA Saxo 30 også. De er meget fine høyttalere, og i ca samme prisklasse som Zensor 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mamma har Zensor 5 på NAD 356, tydelig at disse vil ha kraft! Så tror nok den Denon 1912 blir for snau desverre....
    Jeg vurdere Zensor 5 (evt. 7) eller System Audio Saxo 30. Hvilke av disse to er å foretrekke/har noen preferanser på dette?

Hvilken forsterker burde jeg skaffe meg om jeg kjøper Deli- eller SAS30-høyttalere? DENON AVR-2312 Hjemmekinoreceiver eller Onkyo TX-NR709? Spiller noen av disse bedre enn det andre til de nevnte høytaleren?

Mange spørsmål ser jeg. Takk for all hjelp.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lese om prosessen jeg hadde, og mine inntrykk av forskjellige høyttalere her: http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...-tx-nr609.html

Dette blir jo selvfølgelig subjektivt, og det kan være du har andre preferanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lese om prosessen jeg hadde, og mine inntrykk av forskjellige høyttalere her: http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...-tx-nr609.html

Dette blir jo selvfølgelig subjektivt, og det kan være du har andre preferanser.

SAS30 er meget pene. Er du fornøyd med lydsystem og er det problemfritt å kjøpe de resterende høyttalerne etter hvert? De er pene og smale, noe madamen også vil sette pris på.

Passer de bra til Onkyo-forsterkeren, eller vil Denon-recieveren passe bedre?

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å kjøpe litt etter litt ja.

Jeg er meget fornøyd med oppsettet jeg har i dag. Jeg har jo Onkyo TX-NR609, som er modellen under 709. De er så og si lik effektmessig, men 709'en har bedre romkorreksjon, og pre-out. Det er jo en stor fordel.

Jeg hadde Denon før sammen med Dynavoice M65, før jeg gikk over til Onkyo. Det er litt forskjellig lyd i Denon i forhold til Onkyo. Synes Denon var kaldere i lyden.
    Jeg tror etter min smak at Onkyo passer bedre til Saxo'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å kjøpe litt etter litt ja.

Jeg er meget fornøyd med oppsettet jeg har i dag. Jeg har jo Onkyo TX-NR609, som er modellen under 709. De er så og si lik effektmessig, men 709'en har bedre romkorreksjon, og pre-out. Det er jo en stor fordel.

Jeg hadde Denon før sammen med Dynavoice M65, før jeg gikk over til Onkyo. Det er litt forskjellig lyd i Denon i forhold til Onkyo. Synes Denon var kaldere i lyden.
    Jeg tror etter min smak at Onkyo passer bedre til Saxo'ene.
    Takk for svaret. Da skal jeg ta meg en tur ut å høre på disse, før jeg bestemmer meg.

Lurer på en ting til; Jeg ser at på nettsidene til soundgarden at høytalerpakken som inkluderer Saxo-30-høytalerne er et 5.0-system. Vil det si at man ikke behøver sub til denne pakken, eller burde man kjøpe sub av en annen type/i en annen serie også?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •