Klipsch RF-83 vs JBL LS 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-83 vs JBL LS 80

tiden er inne for oppgradering og står vel mere eller mindre mellom disse høyttalerne.

Har fra før Klipsch RF-82 og er strålende fornøyd med dem, men mye vil ha mer.

blir vel brukt like mye på film som til musikk. Hører egentlig på det meste av musikk, men går mest i techno og trance.

SÅ, noen som har byttet fra RF-83 til LS80 eller omvendt og kan fortelle meg litt om forskjellene?

noen andre som har hatt en av dem og fortelle om sine erfaringer?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt RF83, men er veldig fornøyd med LS80.
    Jeg ville ikke byttet med en kompis som har Systen Audio Explorer Master, til 20K mer, da jeg synes mine spiller mer engasjerende, men det er selvfølgelig smak og behag, og sier ikke noe om hvordan de spiller i forhold til RF83.
    LS80 spiller, i mine ører, like bra om det er Pantera, Dream Theater, Michael Jackson eller Pink Floyd, hvordan de er til techno og trance har jeg ikke tenkt til å finne ut, men regner med at de klarer seg fint der også.

Det koker vel ned til hva du foretrekker og hva som passer sammen med resten av oppsettet ditt, men du må vel gjerne ut og høre selv.
    Mine låt bedre på Hegel H200 enn de gjør på mitt nåværende oppsett, gleder meg til å få Hegel i hus igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun vært på demo med RF83 og LS60. Også hørt RF82.
    RF83 ble brukt i et altfor lite rom, men de spilte hvertfall HØØØYTT.
    LS60 var en artig høyttaler. Fordommer mot horn ble knust der, for de spilte meget behagelig og mot det mørke.
    Testet på all slags musikk og likte godt midbassen, men mest av alt "scenelyden" som gav lyden en bred scene og konsertfølelse. Dette var ikke for finlytting av vokal og detaljer, men mer ren moro som låter bra.
    Kunne virkelig tenkt meg å høre LS80 under gode forhold.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •