Nettop kjøpt klipsch rf-63 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 127 av 127
    Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv Parasound P3 Halo og Oberon 6.1 på mitt oppsett, for det første er det ikke for skarpt i toppen(fått flyttet litt på høytalerene), for det andre er bassen her virkelig tilstede. Jeg har prøvd litt forskjellige forforsterkere mot Oberon og det er helt klart at forforsterkere gjør stort utslag på lyden sammen med disse.

Man kan gjerne bli litt bortskjemt med Oberon 6.1, finnes få forsterkere som har så god kontroll på elementer i full sving enn de for den prisen. Ulempen er at det fort ender med deformerte elementer, blir rett og slett for hardtslående og hurtig bass at det "rives" i stykker..

Jeg går i tankene om å bytte de ut med noe annet gjerne Parasound A21, men fy for en pris.

Når det gjelder brokobling anbefaler jeg ikke dette, forsterkeren takler da gjerne en lavere impedans dårligere og forsterkeren mister kontrollen fortere enn man kan oppfatte.

Tror du er litt som meg, RF-82ene jeg hadde spilte jeg med så det luktet svidd lang vei. RF-7ene mine har jeg vært langt unna det, jeg liker tanken med at man vet forsterkeren har fullstendig kontroll til enhver tid. Problemet er at man kan bli så ivrig på volumet var slik det skjedde med RF-82ene jeg hadde, skrudde opp og skrudde opp.

Min konklusjon med ditt gamle oppsett var at du muligens kunne løst det med annet valg av preamp.
    Jeg opplever heller ikke MA Oberon som bassfattig, jeg demper faktisk bassen på tonekontrollen titt og ofte.
    Når det gjelder blåselyder fra portene har jeg aldri hørt dette før, og har hørt mye forskjellig Klipsch på små rom med liten avstand fra bakvegg.. Mine RF-7 står i et rom på 11m2 med 25cm fra bakvegg.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    2x XPA-1 = ca 19.000,-
    sorry for å bringe så langt tilbake, men koster virkelig 2xXPA-1 så mye? trodde 1 XPA-2 kosta 6000 ny???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpa-1 er 20% dyrere enn xpa-2 før Mva og liknende, så da stemmer det vel ganske godt at xpa-2 = rundt 6000kr, xpa-1 = 8-9000kr, og da 2 xpa-1 = i nærheten av 19000kr da det blir mer mva, og kanskje frakt?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    sorry for å bringe så langt tilbake, men koster virkelig 2xXPA-1 så mye? trodde 1 XPA-2 kosta 6000 ny???
    Ja det stemmer. Det koster å være kar

Jeg kjøpte dem på juletilbud, da fikk jeg 100usd rabat i tilleg siden jeg kjøpte to. Det kom på 16.300 inkludert frakt og mva.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ja det stemmer. Det koster å være kar

Jeg kjøpte dem på juletilbud, da fikk jeg 100usd rabat i tilleg siden jeg kjøpte to. Det kom på 16.300 inkludert frakt og mva.
    Det var ikkje så gale nei

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med HCA forsterkeren du har på rf-63?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei

Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Har du prøvd med HCA forsterkeren du har på rf-63?
    Har ikkje det nei. Men den er jo ganske liten då. 125w 12kg. Emotivaen må jo drive dei bedre. Har tenkt på å teste det, men har ikkje giddet.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •