Nettop kjøpt klipsch rf-63 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 127
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

Bruker dei i heimekino oppsett. Men når eg først gidd å høyre på musikk så spela eg som regel veldig høgt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker kanskje heller som om det er høyttalerne du skulle byttet og ikke forsterker? RF-7 har 3dB høyere følsomhet, og tåler 1,5dB mer effekt...
    Evt. et sett til med både høyttalere og forsterkere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal prøve andre forsterkere ville jeg prøvd en Parasound NC2250. Den hadde stålkontroll på mine RF-82. Dette var vel og merke med Parasound NC 2100 som preamp. Når det er snakk om hjemmekino reciver som pre er jeg mer usikker på hva som funker på rf-63. Men effektmessig er jeg ikke redd for å anbefale Parasound. Jeg hørte iallefall en ny side av mine RF-82. Har også veldig god erfaring med Rotel RB1080 og RC1070 preamp. Dette er jo stereo saker, men effekten og kontrollen er det ingenting å utsette på.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klager uansett, så finn deg en skikkelig monsterforsterker så er du ferdig med det. Parasound JC1 er greie til disse. Emotivan kan du bruke som dregg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Du klager uansett, så finn deg en skikkelig monsterforsterker så er du ferdig med det. Parasound JC1 er greie til disse. Emotivan kan du bruke som dregg.
    Ja eg er ganske kresen egentlig:/ Så blir eg lett opphengt i ting som irritera. Ja trur nesten eg må prøve xpa-1. Men er sjeldent dei er på brukten.
    Ko mykje blir det å kjøpe dei rett frå emotiva.com? Noken som har bestilt derifrå? Eller så får eg berre godta at alle høgtalera har svakhetar:/

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Hvis du skal prøve andre forsterkere ville jeg prøvd en Parasound NC2250. Den hadde stålkontroll på mine RF-82. Dette var vel og merke med Parasound NC 2100 som preamp. Når det er snakk om hjemmekino reciver som pre er jeg mer usikker på hva som funker på rf-63. Men effektmessig er jeg ikke redd for å anbefale Parasound. Jeg hørte iallefall en ny side av mine RF-82. Har også veldig god erfaring med Rotel RB1080 og RC1070 preamp. Dette er jo stereo saker, men effekten og kontrollen er det ingenting å utsette på.
    Syns egentlig det er litt rart om parasound forsterkeren skal kunne drive dei bedre enn emotivaen. Emotivaen er tyngre og kraftigare. Men hadde vore kult å prøvd. Men ikkje så enkelt det:/

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Syns egentlig det er litt rart om parasound forsterkeren skal kunne drive dei bedre enn emotivaen. Emotivaen er tyngre og kraftigare. Men hadde vore kult å prøvd. Men ikkje så enkelt det:/

Det er ikke bare kraft (strøm) det kommer ann på

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv det, har du en lokal forhandler som selger parasound så får du lånt med deg en hjem. Da finner du fort ut om det blir rette valget

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er ikke bare kraft (strøm) det kommer ann på
    Klar over det Men tenker at vekt på forsterkaren har mykje å seie. Men selfølgelig om parasound effekten yter fleire ampere så vil jo den drive høgtalarane betre. Er vel ikkje noken som har en parasound nc-2250 i Bergens området som kan vere med på å teste litt?

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Midgard oberon 6.1 med yamaha pre. Syns at det er for tamt i bassen og for slitsomt i toppen. Ka skal eg gjere? Lure på å selge oberon og kjøpe Emotiva xpa-1. Vil det bli nedtur? Vil den klare å drive høgtalarane like bra?
    Hadde patos basic 510 mk3 før. Dei var ikkje slitsom i toppen og hadde mykje fylde i bassen. Men klarte ikkje å spille like høgt. Anbefalinger?
    Det er alltid tilvenning med nye høyttalere, jeg hadde patos basic 510 før og fikk B&W. Jeg har ikke hørt klipsch men jeg kan tenke meg det er mye energi i øvre mellomtone og diskant pga hornladning. Det vil neppe hjelpe med ny elektronikk... Prøv heller å skru ned Treble noen desibel, så øke ettervært.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er den en som selger NC-2250
    Bor et stykke unna deg og har satt litt høy brukt pris.
    hvis du får den for 6500,- så er mye gjort. Er iallefall ikke noe problem å selge igjen hvis du ikke skulle bli fornøyd.

Parasound nc2250 og nc2125. - Torget

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, klipsch rf-63 kan jo spele grisehøgt på det meste. Derfor blei leg itt skuffa når eg skulle høyre på musikk og høgtalarane pluttselig vrengte på eit volum som er langt ifrå like høgt som eg har spelt tidlegare. Men akkurat den sangen hadde eg aldri høyrt før, og den hadde litt krevande bass. Då blir eg litt besatt av tanken på at høgtalarane kunne sikkert spelt endel høgre før dei vrengte med f.eks emotiva xpa-1 på kvar høgtalar istaden for xpa-2 på begge.
    Er klar over at dei er veldig lettdrevne. Men på heftig lytting med veldig høgt volum må det vel vere noke å hente med meir effekt, sånn at det skal litt meir til før dei vrenger. Eller er det totalt unødvendig og vil ikkje vere forskjell i det heile?
    Det er fortsatt "kun" 3x6.5" i RF63, så er begrensa hva dem kan levere av bass...RF83 f.eks leverer et helt anna "register" når det kommer til SPL, da spesielt i bassen. Hadde ikke vært noe vits med RF83, om RF63 gjorde det samme :P.

Uansett, skulle jeg tro at forsterkern du har er "stor" nok, selv har jeg Parasound A21 på mine RF63, og det spiller iallefall høyt nok når man drar på .

MEN, du får ikke noe "CerwinVega" bass ut av dem nei.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er fortsatt "kun" 3x6.5" i RF63, så er begrensa hva dem kan levere av bass...RF83 f.eks leverer et helt anna "register" når det kommer til SPL, da spesielt i bassen. Hadde ikke vært noe vits med RF83, om RF63 gjorde det samme :P.

Uansett, skulle jeg tro at forsterkern du har er "stor" nok, selv har jeg Parasound A21 på mine RF63, og det spiller iallefall høyt nok når man drar på .

MEN, du får ikke noe "CerwinVega" bass ut av dem nei.
    Syns dei spela veldig bra bass. Dei spela dypt med skikkelig trøkk på det meste.
    Cerwin vega er ikkje noke for meg. Lika godt hurtigheten til små elementer.(Det er jo selfølgelig delte meininga om akkurat det.) Rf-83 hadde jo sikkert vore kult det, men sikkert litt for store for 18kvm.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over det Men tenker at vekt på forsterkaren har mykje å seie. Men selfølgelig om parasound effekten yter fleire ampere så vil jo den drive høgtalarane betre. Er vel ikkje noken som har en parasound nc-2250 i Bergens området som kan vere med på å teste litt?
    Langt bedre strømreserver i parasound og de vil drive dine klipsch på en helt annen måte enn emotiva! RF 63 skal spille helt vilt på 18m2 med en midtbass du aldrig får med cw og zet er faktisk midtbassen og ikke dypbassen du kjenner i brystet. Av eldre rf så er rf63 den klart beste etter min mening men krever mye luft rundt seg

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Langt bedre strømreserver i parasound og de vil drive dine klipsch på en helt annen måte enn emotiva! RF 63 skal spille helt vilt på 18m2 med en midtbass du aldrig får med cw og zet er faktisk midtbassen og ikke dypbassen du kjenner i brystet. Av eldre rf så er rf63 den klart beste etter min mening men krever mye luft rundt seg
    Ja men er litt dumt å kjøpe den om den ikkje blir så mykje bedre enn emotivaen. Skulle nesten ha prøvd det:P Men det går jo an å kjøpe, så selge igjen i verste tilfelle:/

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Sangen som det vrengte på heite forresten Bonfire av Knife Party.
    Testa på nytt idag, og det er jo veldig høgt før det vrenger, så skal egentlig ikkje klage så mykje. Men testa å brokople emotivaen på den eine høgtalaren for å sjå om eg kunne skru volumet på receiver lenger opp. Men då vart gainen endel høgre, og lyden meir grumsete, så det vart ikkje sammenlignbart.
    Når eg skrudde høgt så vart det nesten skurring, så det er klart at det er strømreserver emotivaen mangler. Eg er veldig var på forvrengning og skurring og hører lett om det er tendenser, så høgtalarane har det fint visst noken lure på det. Men nå har eg gjort meg opp ei meining om at eg kan bruke en meir strømsterk forsterker med høgre ampere peak. Det er litt unødvendig, men hadde vore kult når eg får eit "spille grisehøgt kick", hehe.
    Men kan ikkje tru at den Parasound New Classic 2250 kan ha meir strømreserver med sine 19kg. Men det er kanskje dumt å tenke på vekt?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sangen som det vrengte på heite forresten Bonfire av Knife Party.
    Testa på nytt idag, og det er jo veldig høgt før det vrenger, så skal egentlig ikkje klage så mykje. Men testa å brokople emotivaen på den eine høgtalaren for å sjå om eg kunne skru volumet på receiver lenger opp. Men då vart gainen endel høgre, og lyden meir grumsete, så det vart ikkje sammenlignbart.
    Når eg skrudde høgt så vart det nesten skurring, så det er klart at det er strømreserver emotivaen mangler. Eg er veldig var på forvrengning og skurring og hører lett om det er tendenser, så høgtalarane har det fint visst noken lure på det. Men nå har eg gjort meg opp ei meining om at eg kan bruke en meir strømsterk forsterker med høgre ampere peak. Det er litt unødvendig, men hadde vore kult når eg får eit "spille grisehøgt kick", hehe.
    Men kan ikkje tru at den Parasound New Classic 2250 kan ha meir strømreserver med sine 19kg. Men det er kanskje dumt å tenke på vekt?
    Det beste hadde vært hvis du kunne få lånt fra noen bekjente eller en forhandler. Det kan virke ut som du setter standaren høyt, og da må man desverre spytte i litt penger... men da er det greit å få hørt det først.

Har selv hatt NC2250 på RF-63 og spilte høyt på dette, men det spørs nå om ikke du liker å spille ennå høyere. Piper i øra mine ved tanken.

Tullet litt halveis med JC-1 blokker... har prøvd de og det er steinkontroll til de grader... skikkelig høyt men ikke antydning til stessete lyd... spørs nå om ikke du burde prøvd å sikte vesentlig høyere alt avhengig av prioriteringer. Ikke glem A21 heller, litt mer futt enn NC2250 hvis du liker en anelse mer fyldig bass og litt mer varm lyd.

Men prøv å få lånt noe med deg hjem først.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Det beste hadde vært hvis du kunne få lånt fra noen bekjente eller en forhandler. Det kan virke ut som du setter standaren høyt, og da må man desverre spytte i litt penger... men da er det greit å få hørt det først.

Har selv hatt NC2250 på RF-63 og spilte høyt på dette, men det spørs nå om ikke du liker å spille ennå høyere. Piper i øra mine ved tanken.

Tullet litt halveis med JC-1 blokker... har prøvd de og det er steinkontroll til de grader... skikkelig høyt men ikke antydning til stessete lyd... spørs nå om ikke du burde prøvd å sikte vesentlig høyere alt avhengig av prioriteringer. Ikke glem A21 heller, litt mer futt enn NC2250 hvis du liker en anelse mer fyldig bass og litt mer varm lyd.

Men prøv å få lånt noe med deg hjem først.
    Takk for bra svar

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hca-1000

Har forresten en HCA-1000 i brokobla modus som driver klipsch rc-64. Utrulig bra lyd der. Mørkare og rundare lydsignatur en emotiva. Så trur at en eldre hca-2200 eller 3500 kan vere en god kandidat. Får nok vere på utkikk etter dei

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten en HCA-1000 i brokobla modus som driver klipsch rc-64. Utrulig bra lyd der. Mørkare og rundare lydsignatur en emotiva. Så trur at en eldre hca-2200 eller 3500 kan vere en god kandidat. Får nok vere på utkikk etter dei
    Heller ikke dumme valg. HCA3500 er jo forløperen til A21, begge konstruert av John Curl... gjort noen småforandringer men ikke voldsomme.
    Veldig mange som prater positvt om disse.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •