Nettop kjøpt klipsch rf-63 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 127
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

:)

Det er som sagt ikkje på så mange sanger eg høyre det. Men når det forekommer i stor grad på noken sanger så er det irriterende. Som sagt så har eg prøvd å flytte dei 60cm frå bakvegg, og det hjald lite. Så då flytta eg dei tilbake til ca 30cm frå bakvegg, for det er då dei spela best i mitt rom (17-18kvm). Ja eg høyre veldig høgt eg då, og er veldig kritisk og legg merke til alt. Høgtalara skal formidle lyden videre og ikkje produsere egenlyd. Det var en av grunnene til at eg solgte patos, for mykje egenlyd av kabinettet. Men aldri blåselyd. Det er ikkje noke spesielt med dette eksemplaret av rf-63. Dei er i perfekt tilstand. Ka skulle vere annderleis med konstruksjonen på mine liksom. Men eg trur vi berre lar det her ligge, for det er nok ikkje noke løysning på det. Men hadde vore interessant om en eller annen i Bergens området som har rf-63 kunne komt og høyrt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Kjøp kvalitetshøgtalarar neste gong, slik som f.eks Bowers & Wilkins, so slepp du slike blæselydar.
    Nuvel. Forrige generasjon 803D har litt blåselyder på høyt volum.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maser fælt! Vil at det skal bli perfekt.

Sitter og lytter til musikk og syns sjølv med emotiva xpa-2 og yamaha 1067 som pre at det er litt skarpt og ekkelt i toppen på endel musikk. F.eks disturbed. Men som eg har sagt tidligere så trur eg ikkje dei er innspillt skikkelig enda. Men vil den bli litt mildere i toppen etterkvart? Eller bør eg kjøpe en annen receiver som pre? Eller f.eks en emotiva preamp imellom receiver og xpa-2?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Måtte prøve dette selv, da jeg har hatt mine RF-63 i over 1 år nå, men aldri hørt blåselyder ifra dem. Men jeg opplever det samme som deg, og vil tro at ganske mye av grunnen er at den sangen(Never ever land - Infected Mushroom) har ganske mye dype toner (lave frekvenser). Satt anlegget tilbake til "normalt", dvs bruke min SVS på det under 80hz, og ska si huset begynnte å riste og skrangle etc. Hørte til og med litt blåselyder ifra den.. Så vil tro at bra skyv i dype toner er grunnen til at det kommer litt blåselyder. Tipper dette er noe som alle "normale" HT vil oppleve i dette tilfellet.

Ang lyse toner i toppen, så vil nok litt innspilling virke inn, men mest av alt lyddemping i rommet. Har pr nå tatt ut alt av gardiner, tepper etc ifra god-rommet, og merker at toppen er mer skrikende nå enn før.

Håper du får like mye glede ut av dine som jeg har fått ifra mine

mvh Aknot

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Hei.
    Måtte prøve dette selv, da jeg har hatt mine RF-63 i over 1 år nå, men aldri hørt blåselyder ifra dem. Men jeg opplever det samme som deg, og vil tro at ganske mye av grunnen er at den sangen(Never ever land - Infected Mushroom) har ganske mye dype toner (lave frekvenser). Satt anlegget tilbake til "normalt", dvs bruke min SVS på det under 80hz, og ska si huset begynnte å riste og skrangle etc. Hørte til og med litt blåselyder ifra den.. Så vil tro at bra skyv i dype toner er grunnen til at det kommer litt blåselyder. Tipper dette er noe som alle "normale" HT vil oppleve i dette tilfellet.

Ang lyse toner i toppen, så vil nok litt innspilling virke inn, men mest av alt lyddemping i rommet. Har pr nå tatt ut alt av gardiner, tepper etc ifra god-rommet, og merker at toppen er mer skrikende nå enn før.

Håper du får like mye glede ut av dine som jeg har fått ifra mine

mvh Aknot
    Takk for svar. Ja det med blåselyder overser eg rett og slett. Lyddemping har eg bra med. Har scenemolton stoff i heile taket, pluss teppe på gålvet og en stoff sofa fremst. Men lure på ko mykje innspilling har å sei? Eller ko mykje forforsterker har å seie som eg skreiv i sist inlegg? Prøver å finne ei løysning på at det er skarpt i toppen(xpa-2 var første steg). Om det kun er innspilling kan eg leve med det. Derfor eg maser

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skarp i toppen

Har du noe demping av bakvegg eller på framvegg?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

demping

Ja har gardiner som henger framfor og dekker inngangsdøren til rommet. Det er ca halvparten av bakveggen. Men har ingenting på veggen bak høgtalarane. Men tapet er ikkje det verste vel. Tapet mot gips. Ka dempings tiltak burde eg foreta då? Det er kun diskanten som er ubehagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Sitter og lytter til musikk og syns sjølv med emotiva xpa-2 og yamaha 1067 som pre at det er litt skarpt og ekkelt i toppen på endel musikk. F.eks disturbed. Men som eg har sagt tidligere så trur eg ikkje dei er innspillt skikkelig enda. Men vil den bli litt mildere i toppen etterkvart? Eller bør eg kjøpe en annen receiver som pre? Eller f.eks en emotiva preamp imellom receiver og xpa-2?
    Jeg har Onkyo og Emotiva, synes ikke diskanten er skarp i hele tatt
    Jeg har RF-83 da :P

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Ja har høyrt at onkyo og klipsch skal vere bra. Dei på musikmagazinet i Bergen seie at onkyo på klipsch er bedre enn yamaha på klipsch. Kanskje eg må konvertere til onkyo:/ Eg digger jo yamaha egentlig. Men så er jo det med å ha en forforsterker mellom receiver og effekt en mulighet. Men hvilken skal det vere? Lure på emotiva sin egen upa, men er i tvil. Sikkert mange som sitter med ei meining på det området her. Berre å snakke ut, hehe:smile:

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har gardiner som henger framfor og dekker inngangsdøren til rommet. Det er ca halvparten av bakveggen. Men har ingenting på veggen bak høgtalarane. Men tapet er ikkje det verste vel. Tapet mot gips. Ka dempings tiltak burde eg foreta då? Det er kun diskanten som er ubehagelig.
    Førsterefleksjon på sidevegg kan hjelpe om du ikke har noe damping der. sitter du tett på bakvegg og gardin ikke er bak lyttepossisjon kan det hjelpe på med demping rett bak der du sitter. Horn er ganske rettningsbestemt så kan være refleksjoner fra bakvegg.
    Nå er ikke jeg veldig sterk på akustik tiltak i rom, har snappet opp litt gjennom åren gjennom andre hifi intresserte og testing selv. Har du harde flater i 1 refleksjon resulterer ofte dette i at det låter lyst. Få en du kjenner til og holde en speile mot veg som han flytter til du ser høyttaler. Dette er da førsterefleksjon, så prøv og demp der.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Førsterefleksjon på sidevegg kan hjelpe om du ikke har noe damping der. sitter du tett på bakvegg og gardin ikke er bak lyttepossisjon kan det hjelpe på med demping rett bak der du sitter. Horn er ganske rettningsbestemt så kan være refleksjoner fra bakvegg.
    Nå er ikke jeg veldig sterk på akustik tiltak i rom, har snappet opp litt gjennom åren gjennom andre hifi intresserte og testing selv. Har du harde flater i 1 refleksjon resulterer ofte dette i at det låter lyst. Få en du kjenner til og holde en speile mot veg som han flytter til du ser høyttaler. Dette er da førsterefleksjon, så prøv og demp der.
    Takk for svar. Ja siden horn er så retningsbestemt er det då greitt å ikkje vinkle høgtaler inn mot lytteposisjon? Mine er vinklet godt inn mot sweetspot. Skal ta å få sjekket det med første refleksjon. Sofaen er ikkje innmot bakvegg. Men bak stoffsofaen er det en skinnsofa som er hevet opp fra gulvet. Den har høge stolrygger. Kanskje det ville vert en ide og lagt eit teppe over den ved musikklytting Det har eg ikkje ntenkt på før:/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har høyrt begge delar. At yamaha er betre enn Onkyo på Klipsch, og omvendt. Så kan ikkje sei noko om Onkyo er betre. Har Onkyo på mine, og er nøgd med det. Men det var faktisk "rundare" lyd i dei med den gamle Koda forsterkaren min.

Når det gjeld innspeling, så syns eg det tok veldig lang tid. Blei betre og betre i bortimot halvt års tid vil eg tippa. No veit eg ikkje om lyden forandra seg, eller om øyrene mine vente seg til det. Men for meg, så vart det betre. Fortsatt er det littegrann lyst i toppen, men ikkje sånn at det er ubehagleg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har høyrt begge delar. At yamaha er betre enn Onkyo på Klipsch, og omvendt. Så kan ikkje sei noko om Onkyo er betre. Har Onkyo på mine, og er nøgd med det. Men det var faktisk "rundare" lyd i dei med den gamle Koda forsterkaren min.

Når det gjeld innspeling, så syns eg det tok veldig lang tid. Blei betre og betre i bortimot halvt års tid vil eg tippa. No veit eg ikkje om lyden forandra seg, eller om øyrene mine vente seg til det. Men for meg, så vart det betre. Fortsatt er det littegrann lyst i toppen, men ikkje sånn at det er ubehagleg.
    Takk for svar

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer litt på meir effekt

Hei, klipsch rf-63 kan jo spele grisehøgt på det meste. Derfor blei leg itt skuffa når eg skulle høyre på musikk og høgtalarane pluttselig vrengte på eit volum som er langt ifrå like høgt som eg har spelt tidlegare. Men akkurat den sangen hadde eg aldri høyrt før, og den hadde litt krevande bass. Då blir eg litt besatt av tanken på at høgtalarane kunne sikkert spelt endel høgre før dei vrengte med f.eks emotiva xpa-1 på kvar høgtalar istaden for xpa-2 på begge.
    Er klar over at dei er veldig lettdrevne. Men på heftig lytting med veldig høgt volum må det vel vere noke å hente med meir effekt, sånn at det skal litt meir til før dei vrenger. Eller er det totalt unødvendig og vil ikkje vere forskjell i det heile?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har behov for å spille så høyt til denne "sangen" bør du kanskje anskaffe sub for å avslaste forsterker... gå over til bedre forsterker, eller undersøke om det er noe annet galt som skjer før forsterker.

Hvilken "sang"?
    Hvor langt unna høytallere er sweetspot?
    Hvor mange dBspl spiller du på i sweetspot?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, klipsch rf-63 kan jo spele grisehøgt på det meste. Derfor blei leg itt skuffa når eg skulle høyre på musikk og høgtalarane pluttselig vrengte på eit volum som er langt ifrå like høgt som eg har spelt tidlegare. Men akkurat den sangen hadde eg aldri høyrt før, og den hadde litt krevande bass. Då blir eg litt besatt av tanken på at høgtalarane kunne sikkert spelt endel høgre før dei vrengte med f.eks emotiva xpa-1 på kvar høgtalar istaden for xpa-2 på begge.
    Er klar over at dei er veldig lettdrevne. Men på heftig lytting med veldig høgt volum må det vel vere noke å hente med meir effekt, sånn at det skal litt meir til før dei vrenger. Eller er det totalt unødvendig og vil ikkje vere forskjell i det heile?
    Det er unødvendig, du blir ikke å høre forskjell. Det kan spille 3 db høyere hvis høytaleren i seg selv ikke har nådd sin begrensing.

Kjøp heller en gedigen sub eller to så slipper høyttaler å ta de værste frekvensene.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv noe annet enn Emotiva er mitt tips.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Prøv noe annet enn Emotiva er mitt tips.
    +1

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar Har hatt midgard oberon 6.1 en kort periode. Det vart for skarpt. Ja det eg lurer på om høgtalaren har nådd si begrensing uansett.
    Då er det lite vits å bruke mykje pengar på en heftigare forsterkar.
    Har svs-pc 13 ultra. Men har generelt aldri likt å bruke sub på musikk.
    Køyre receiveren(yamaha 2010) i pure direct modus. Blir mest riktig lydbilde. Men det irriterer meg endel at dei vrengte på den sangen, når volumet var sånn at eg gjerne kunne skrudd opp 4-5db til:/
    Hittil er det 2 sanger dei ikkje har klart å levere på. Det irriterer. Nesten så eg skulle ha lånt en kraftigare forsterker for å prøve. For eg kjøper ikkje om det er bortkasta. Men syns emotiva er knall på høgtalarane for det meste. Til dei som seie at eg bør velge noke anna, ka skal det vere?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du høytalerene i stereo eller hjemmekino oppsett?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •