Nettop kjøpt klipsch rf-63 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 127
    Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Dra høytallerene litt utpå gulvet ? . mc 275 har ikke den tørreste bassen nei. Men det har ikke noe med at det er 75 W, har mer med designet. Skal sies at jeg fikk tørr bass med rørbytter, men da forsvant annen magi. Vil ikke si den er siderumpa heller, finnes mange rørforsterkere og transistorforsterkere som er "tregere" i bassen, men veldig mye mellomtone med mc 275, og det er det som gjør den så bra på disse høytallerene. Eldre EC synes jeg f.eks er tregere i bassen.

Parasound har heller ikke den tørreste bassen, og skulle ikke tro det er så veldig stor forskjell på det. Men har ikke hørt akkuratt din effekt. Hegel f.eks har veldig tørr og kjapp bass, uten at det er noe god match til Klipsch dog.

Hadde jo vært fint for deg å fått lånt deg en en dag om mulig, er jo endel penger det er snakk om .
    Rommet mitt tilater ikke å dra de lenger frem fra gulvet desverre-har helt klart begrensninger for og få ut maks potensiale.
    Ordla meg kanskje litt feil da para ikke akkurat er kjent for tør bass- dog, har litt følelsen av det her hjemme(men ikke hegel style).

Så om jeg har forstått dette rett; med en mc vil jeg få roligere diskant, mer mellomtone og slappere bass?
    Syns dette viker veldig fra den "in your face" stilen som klipsch er kjent for. Vil vi dette, er det ikke da bedre med andre ht?

Prøver bare å få frem synspunkter her pga nyskjerrighet på mc og da spesielt 275 da det er vel den eneste som er i mitt budskjett(brukt).
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Rommet mitt tilater ikke å dra de lenger frem fra gulvet desverre-har helt klart begrensninger for og få ut maks potensiale.
    Ordla meg kanskje litt feil da para ikke akkurat er kjent for tør bass- dog, har litt følelsen av det her hjemme(men ikke hegel style).

Så om jeg har forstått dette rett; med en mc vil jeg få roligere diskant, mer mellomtone og slappere bass?
    Syns dette viker veldig fra den "in your face" stilen som klipsch er kjent for. Vil vi dette, er det ikke da bedre med andre ht?

Prøver bare å få frem synspunkter her pga nyskjerrighet på mc og da spesielt 275 da det er vel den eneste som er i mitt budskjett(brukt).
    Nja mere slik : mildere/mer utklingende diskant ( typisk rør diskant ), du vil nok få mer mellombass( den du kjenner i brystet ) da mye ligger i mellomtonen så litt mer in your face faktisk. Kanskje bittelitt mindre dypbass da mc275 kanskje ikke graver like dypt nedi frekvensene, dette kan dog ha med at den er litt mer fremhevet i mellombassen, noe alle Mcintosher jeg har hørt er.

Har aldri hørt Rammstein riff bedre enn RF-7 + mc275. Så ikke avskriv den er alt jeg sier

Som referanse har jeg hatt mc 275r på RF-5 ( som er forige modell av 63 ), RF 83 og Tannoy Glenair 15. Så jeg kjenner denne forsterkeren ganske godt. Samtidig har jeg også hatt EC effekt + Hegel h200 og en kompis har Parasound på RF-7.

mc275r rocker på Klipsch

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noe sant jeg ville høre så den virker interessant imo
    At den trivers godt på rammstein så bør jo den vær bra til metal, progrock osv?
    Den er ikke avskrevet på noen måte, men de hadde den ikke sist jeg var innom lydhagen :P

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Var noe sant jeg ville høre så den virker interessant imo
    At den trivers godt på rammstein så bør jo den vær bra til metal, progrock osv?
    Den er ikke avskrevet på noen måte, men de hadde den ikke sist jeg var innom lydhagen :P
    Den spiller bra på alt av musikk på Klipsch, er ikke noen svakheter, derfor det er en sånn glimmrende kombinasjon. Den utfyller "manglene" til Klipsch og undergraver "skavankene" om du forstår. Men jeg anbefaler jo selvsagt å prøve først, man vet jo aldri med tanke på rom osv. Men det er ikke komboen det er noe galt med isåfall .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Musical fidelity vil kunne gi litt av begge verdener. Kjapp tørr bass, og luftig lettflytende mellomtone/diskant.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt Emotiva xpa-2

Nå har eg kjøpt xpa-2 og solgt mine oberon blokker. Det er meir bassdriv i emotiva og littgran meir behagelige i toppen. Men virker som midgard hadde endel meir overskudd på høgt volum. Det blir litt rotete på høgt volum med xpa-2. Men det spiller generelt bra. Passer nok bedre til Klipsch. Men Midgard er nok en bedre forsterker. Ser at det er mulig å brokople emotiva xpa-2, det var eg ikkje klar over før eg fikk den. Då kan eg jo kjøpe en til seinere og ha en brokoplet på kvar høgtaler. Men er det noken som vet ko mykje den yter brokoplet?
    Så til eit lite problem. Når eg skifter mellom lydformat på receiveren eller skrur receiveren av og på så kommer det eit lite puff i ene høgtaleren. Er emotiva følsom for sånnt? Var ikkje noke sånn med midgard.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe slikt med min Emotiva XPA-3.

Gratulerer med ny effekt forresten

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Takk Sitter her og hører på Infected Mushroom. Masse godlyd
    Men er en sang som det var ekstremt med blåselyder ved bassportene på rf-63. Sangen heite "Pink Nightmares", på begynnelsen.
    Har til gode og høyrt høgtalara med blåselyder. Kun dårlige sub`r. Er dette en svakhet rf-63 har? Dei står 20cm frå bakvegg. Er det nok?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Men er en sang som det var ekstremt med blåselyder ved bassportene på rf-63. Sangen heite "Pink Nightmares", på begynnelsen.
    Har til gode og høyrt høgtalara med blåselyder. Kun dårlige sub`r. Er dette en svakhet rf-63 har? Dei står 20cm frå bakvegg. Er det nok?
    Har ikke hatt blåselyder på nevnt sang hos meg med HØYT volum. På en annen side så syns jeg det generelt kommer veldig lite luft ut av bassportene mine forhold til andre høytalere jeg har eid

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei 20cm er alt for nærme. De burde stå minimum 60cm fra side/bakvegg.(frontbaffel)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei 20cm er alt for nærme. De burde stå minimum 60cm fra side/bakvegg.(frontbaffel)
    60 cm fra bakvegg:0 Dei står ca 60cm frå sidevegg. Kan kanskje klare 30cm frå bakvegg. Då er det nok det som gjer til at det blir blåselyder då eller?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

offoff

Nei no har eg testa alle muligheter med plassering nært og langt ifrå bakvegg. Like mykje blåselyder uansett om dei står langt ifrå bakvegg. Det hørest skikkelig godt frå sweet spot. Når eg går bort til høgtalarane så er det skikkelig masse blåselyder. Det er selfølgelig verst når det er litt høgt, men det begynner på relativt lavt lydnivå:/ Men syns ikkje at så dyre høgtalara skal ha blåselyd. Ellers så er det veldig masse trykk og fin lyd. Men det der er skikkelig irriterande

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei no har eg testa alle muligheter med plassering nært og langt ifrå bakvegg. Like mykje blåselyder uansett om dei står langt ifrå bakvegg. Det hørest skikkelig godt frå sweet spot. Når eg går bort til høgtalarane så er det skikkelig masse blåselyder. Det er selfølgelig verst når det er litt høgt, men det begynner på relativt lavt lydnivå:/ Men syns ikkje at så dyre høgtalara skal ha blåselyd. Ellers så er det veldig masse trykk og fin lyd. Men det der er skikkelig irriterande

Ta å sjekk at alle skruer er teitet til. Det kan være at det siver litt luft ut mellom plastfronten og den "skikkelige" fronten som ligger bakom.

Ved høyttspilling får du litt blåselyder fra portene på RF serien, men dette skal først skje ved ganske så kraftig nivå.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei , gi opp og selg skiten billig til meg :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hører blåselydene så godt som du sier, så burde du prøve å lokalisere hvor det kommer i fra. kan jo være så enkelt som løse skruer, men i værste fall en sperkk i treverk.

Har aldri hørt blåselyder fra mine, de står ce 35 cm fra bakvegg, og det hender jeg stresser de ganske reelt

Men har vel også det samme inntrykk som st.peter, at det ikke er mye luft som flyttes ut og inn i disse portene bak "men det trykker som fy forran "

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

Tilstanden til høgtalarane er perfekt. Har tydligvis ikkje vore tydelig nok på det eg har skreve. Blåselyden kjem frå bassportene bak. Kan høyre det frå lytteposisjon, og når eg går bort og bøyer hode bak høgtalaren då er det veldig mykje. Lyste inn i høgtalaren og sjekka om portane var jevne og fine. Alt såg bra ut. Det er akkurat like mykje blåselyder frå begge høgtalara. Så det virker som det berre er sånn rett og slett. Det er jo ikkje på all musikk, men på musikk med pumpende bass. Når det kun er pumpende bass uten så mange andre lyder så er det veldig irriterende. F.eks "Never ever land-Infected Mushroom" ca. 1.08 ut i sangen. Virker for meg som at portane skulle vore enda større eller gått litt lengre inn i kassa. Man hører at det begynner i det små på mellom høgt volum, så når eg skrur opp så blir det masse.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilstanden til høgtalarane er perfekt. Har tydligvis ikkje vore tydelig nok på det eg har skreve. Blåselyden kjem frå bassportene bak. Kan høyre det frå lytteposisjon, og når eg går bort og bøyer hode bak høgtalaren då er det veldig mykje. Lyste inn i høgtalaren og sjekka om portane var jevne og fine. Alt såg bra ut. Det er akkurat like mykje blåselyder frå begge høgtalara. Så det virker som det berre er sånn rett og slett. Det er jo ikkje på all musikk, men på musikk med pumpende bass. Når det kun er pumpende bass uten så mange andre lyder så er det veldig irriterende. F.eks "Never ever land-Infected Mushroom" ca. 1.08 ut i sangen. Virker for meg som at portane skulle vore enda større eller gått litt lengre inn i kassa. Man hører at det begynner i det små på mellom høgt volum, så når eg skrur opp så blir det masse.
    Kjøp kvalitetshøgtalarar neste gong, slik som f.eks Bowers & Wilkins, so slepp du slike blæselydar.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

Ja eg hadde ikkje trudd at det skulle vere blåselyder av en så dyr høgtalar. Mine Patos Basic 510mk3 hadde ikkje blåselyder i det heile. Det er fleire som meina at det ikkje kjem så mykje luft ut av portane på rf-63. Då må det enten vere lavt volum, feil sanger eller for lite effekt. For mine pumper ut luft som berre det. Menmen får berre godta det.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg hadde ikkje trudd at det skulle vere blåselyder av en så dyr høgtalar. Mine Patos Basic 510mk3 hadde ikkje blåselyder i det heile. Det er fleire som meina at det ikkje kjem så mykje luft ut av portane på rf-63. Då må det enten vere lavt volum, feil sanger eller for lite effekt. For mine pumper ut luft som berre det. Menmen får berre godta det.
    Mye av problemet liggetid altfor dårlig plass. De trenger ideelt mye mer avstand til bakvegg! Minimum 40 (konservativt) men gjerne en del mer også.har selv rf83 pr i dag på soverommet og opplever blåselyder selv,noe jeg aldri har vært plaget med før av disse. Problemet ligger i at de står for nærme bakvegg, og basstunge sanger og høyt volum vil forsterke problemet..

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt nevneverdige blåselyder på disse. Hverken på lavt eller grisehøyt. Låter helt merkelig. Må være noe helt spesielt med ditt eksemplar eller noen helt andre naturlover hjemme hos deg...? Jeg forstår det ihvertfall ikke.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •