Nettop kjøpt klipsch rf-63 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 127
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

.

Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Takk for utfyllende svar Er klar over det med følsomheten. Men visste ikkje at det betydde så mykje. Men er ikkje enkelt å velge:/ Er så mange forskjellige meninger.
    Ja slik er det alltid .

Det kan forresten også være noe med rommet/plassering/rom-match av høytallerene som er litt problem hos deg, og da blir det jo aldri perfekt. For RF 63 er ikke "så" utilgivelig i toppen som de forrige modellene.

Men jeg tviler på at noen som har hørt Mc 275r på Klipsch er uenig for å si det slik . Den er litt dyr ny dog, men går ofte for rundt 15k på brukten.

Mvh Maddie

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar:)

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Mine erfaringer føles like som dine, på rf83.
    275r er den som spilte tøffest av alle hos meg.

Som Truls også sier, Eddie er omtrent eneste jeg har sett / hørt som har problem med emotiva- de spiller meget bra. Med importør og butikker ville disse ligget et sted mellom nc og Halo i pris i Norge (parasound) og hos meg spilte emotiva betydelig bedre enn parasound nc, og vel på høyde med Halo.

Primare følte jeg faktisk overgikk parasound på reference hos meg..
    Høres ut som eg bør velge enten emotiva eller halo a21. Men korleis er HCA serien til sammenligning. Er den mere som NewClassic? Altså en litt lavere klasse.
    Har jo en parasound hca-1000 brokopla på senter.
    Blir mykje mas, men skal ikkje vere enkelt:/
    Forresten, går det an å skru av lyset på emotiva?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å for å svare litt tilbake ang watt vs strømreserve:

Hvor mye har strømreserven å si sålenge du ikke får brukt den. Er lite vits med en forsterkermodul som kun klarer 2A og en trafo på 3000VA til å drive den.

En forsterker trenger sjeldent mer en halvparten så stor strømforsyning som det modulenes peak output, og ofte ikke mer en 1/4. men på de forsterkerne som vi viser til i denne tråden så har vi strømforsyninger som er tilsvarende 1:1 med modulenes peak output, noe som kun er nødvendig hvis du skal kjøre sinustoner eller bruke ampen som sveiseapparat.
    De har alle strømreserver i bøtter og spann=)

Og for å gi en illustrasjon vidre. Følsomheten til en høyttaler er ikke en statisk ting, den som impedansen er et estimat og er eller en dynamisk egenskap.

Hvis høyttaleren har en impedansedipp f.eks ved 60hz som er halvparten av nominel impedanse så vil den kreve dobbelt så masse strøm som resten av spektret. Og det er DA du trenger masse watt.

Moralen i historien er: Strømreserve er lite nyttig sålenge den ikke kan dyttes inn i høyttaleren både fort og brutalt hvis sitvasjonen skulle tilsi det.

BTW: Det ligger Emotiva UPA-1 på brukten nå. De er bare å løp og kjøp=)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Ja slik er det alltid .

Det kan forresten også være noe med rommet/plassering/rom-match av høytallerene som er litt problem hos deg, og da blir det jo aldri perfekt. For RF 63 er ikke "så" utilgivelig i toppen som de forrige modellene.

Men jeg tviler på at noen som har hørt Mc 275r på Klipsch er uenig for å si det slik . Den er litt dyr ny dog, men går ofte for rundt 15k på brukten.

Mvh Maddie
    Den 275 blir nok i dyreste laget. Veggane i rommet er gips. Taket er gips, med scenemolton montert for å få rommet mørkt og forhindre klang. Det er stoffsofa i sweetspot som demper endel, og teppe på gulvet. Så rommet er greitt det. Men er nok Midgard som skaper litt problem med i øverste delen av lydbildet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Å for å svare litt tilbake ang watt vs strømreserve:

Hvor mye har strømreserven å si sålenge du ikke får brukt den. Er lite vits med en forsterkermodul som kun klarer 2A og en trafo på 3000VA til å drive den.

En forsterker trenger sjeldent mer en halvparten så stor strømforsyning som det modulenes peak output, og ofte ikke mer en 1/4. men på de forsterkerne som vi viser til i denne tråden så har vi strømforsyninger som er tilsvarende 1:1 med modulenes peak output, noe som kun er nødvendig hvis du skal kjøre sinustoner eller bruke ampen som sveiseapparat.
    De har alle strømreserver i bøtter og spann=)

Og for å gi en illustrasjon vidre. Følsomheten til en høyttaler er ikke en statisk ting, den som impedansen er et estimat og er eller en dynamisk egenskap.

Hvis høyttaleren har en impedansedipp f.eks ved 60hz som er halvparten av nominel impedanse så vil den kreve dobbelt så masse strøm som resten av spektret. Og det er DA du trenger masse watt.

Moralen i historien er: Strømreserve er lite nyttig sålenge den ikke kan dyttes inn i høyttaleren både fort og brutalt hvis sitvasjonen skulle tilsi det.

BTW: Det ligger Emotiva UPA-1 på brukten nå. De er bare å løp og kjøp=)
    Hmm jeg som trodde følsomheten var konstant om forsterker alltid leverer det som trengs selv om impedansen forandrer seg hele veien. Men uansett, samme det . Lærte jeg isåfall noe nytt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hmm jeg som trodde følsomheten var konstant om forsterker alltid leverer det som trengs selv om impedansen forandrer seg hele veien. Men uansett, samme det . Lærte jeg isåfall noe nytt.
    Jeg tar forbehold for å ta feil altså. mener at følsomheten er ganske jevn hvis du måler et element for seg selv og innefor det frekvensspekter som det er konstruert for å jobbe i.

Såvidt jeg har forstått det så augmenterer både kassekonstruksjon og delefilter følsomheten på elementene. Vi ser jo tegn til det når vi ser responsmålinger av komplette høyttalerkonstruksjoner, det er jo en berg-og-dalbane mellom 20Hz og 20kHz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg tar forbehold for å ta feil altså. mener at følsomheten er ganske jevn hvis du måler et element for seg selv og innefor det frekvensspekter som det er konstruert for å jobbe i.

Såvidt jeg har forstått det så augmenterer både kassekonstruksjon og delefilter følsomheten på elementene. Vi ser jo tegn til det når vi ser responsmålinger av komplette høyttalerkonstruksjoner, det er jo en berg-og-dalbane mellom 20Hz og 20kHz.

Dere har begge rett.

Spenningsfølsomheten er konstant der frekvensresponsen er flat.

Effektfølsomheten vil variere med impedans.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvilke adcom eller parasound då? Koffor ikkje emotiva xpa-1 eller2?
    Har du hørt den komboen?
    Beklager at mange føler seg tråkket på tærne men 63 spiller etter min mening langt bedre enn prisklassen skulle tilsi og og Emotiva er ok til prisen men ikke verdig disse høytalerne. Det som er viktig å få frem er at det er min personlige mening

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Beklager at mange føler seg tråkket på tærne men 63 spiller etter min mening langt bedre enn prisklassen skulle tilsi og og Emotiva er ok til prisen men ikke verdig disse høytalerne. Det som er viktig å få frem er at det er min personlige mening
    Skjønner dettte. Men om man sammenligner emotiva mot midgard så må nå emotiva vere en bedre match.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er aksebtabelt at det er dine preferanser. Det jeg syns er litt negativt er at du "uoppmuntrer" kjøp av merket på det grunnlaget.

Som nevnte tidligere, vi må være klar for å anbefale enheter som vi selv ikke ville valgt, på det grunnlaget at folk har forskjellige behov, mengde interesse og budsjett.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig mening. Men da er ikke parasound heller disse verdig. Ettersom emotiva hos meg spilte bedre.

Du snakker ofte om at produktet er mye bedre (at produktet emotiva er elendig) ikke at du liker lydbildet til parasound bedre.

Men klarer uten problem å skjønne at noen liker lydbildet til parasound bedre og vica verca, uten at det etter at det andre produktet er av dårlig kvalitet av den grunn.

Slik er det sikkert med andre høytalere også, men kjedelig å kjøpe rf63 til 10 000 og må ha forsterkere til mange ganger prisen bare får å få de til å spille bra (som andre høytalere spiller det bedre med elektronikk tilkoblet, men det betyr ikke at det trenger å koste XXXXXX kroner for å spille bra)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ærlig mening. Men da er ikke parasound heller disse verdig. Ettersom emotiva hos meg spilte bedre.

Du snakker ofte om at produktet er mye bedre (at produktet emotiva er elendig) ikke at du liker lydbildet til parasound bedre.

Men klarer uten problem å skjønne at noen liker lydbildet til parasound bedre og vica verca, uten at det etter at det andre produktet er av dårlig kvalitet av den grunn.

Slik er det sikkert med andre høytalere også, men kjedelig å kjøpe rf63 til 10 000 og må ha forsterkere til mange ganger prisen bare får å få de til å spille bra (som andre høytalere spiller det bedre med elektronikk tilkoblet, men det betyr ikke at det trenger å koste XXXXXX kroner for å spille bra)
    Nå var det jeg som startet Emotiva tråden. RF63 vokser med elektronikken som jeg aldrig før har opplevd. Når jeg startet Emotiva tråden så fikk du jo disse forsterkerne nesten gratis inn til norge. Vi har forskjellig oppfatning da jeg både lydmessig og byggekvalitet synes Parasound er i en helt annen klasse...

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c-v, eddie: er det så idiotisk mye å hente på en McIntosh effekt?
    Man bør vel ha en dedikert stereo pre av høy klasse om man skal ha noe utbytte eller? Føler at reciverene folk flest bruker må jo begrense en del når man kommer til effektforsterkere til nærmere 40k. så da blir det sikkert 10k+ ekstra..

Blir vel ikke helt rett å sammenligne mot en emotiva til 7-8k?
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner dettte. Men om man sammenligner emotiva mot midgard så må nå emotiva vere en bedre match.
    Hei midgard er litt skummelt med tanke på bass elementene til klipsch,ødela selv flere elementer med disse effektene. Er et eller annet som skjer! Men lydmessig så kan det fungere men da må du ha en rør pre med en mørk lydsignatur, ville heller gått for Emotiva da! har du ikke mulighet til og få lånt deg en pre etc ?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Nei blir nok emotiva. Har surround, så gidd ikkje kjøpe preamp.
    Skummelt korleis? Har du sprengt element eller har det blitt ulyder med oberon på klipsch? Får vel heller passe meg litt. Kan jo hende at på grunn av den høge følsomheten, og siden oberon 6.1 er såppass kraftig så blir det for masse strøm for dei:/

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    c-v, eddie: er det så idiotisk mye å hente på en McIntosh effekt?
    Man bør vel ha en dedikert stereo pre av høy klasse om man skal ha noe utbytte eller? Føler at reciverene folk flest bruker må jo begrense en del når man kommer til effektforsterkere til nærmere 40k. så da blir det sikkert 10k+ ekstra..

Blir vel ikke helt rett å sammenligne mot en emotiva til 7-8k?
    Svar på ditt første spørsmål er ja. Syntes mc 275 utklasser parasound og mye annet på klipsch. Selv med Receiver pre ( bare husk å sette på "pure direct" funksjon ). Musikken flyter på en helt annen måte. Den er helt klart verdt det og RF 63 er en fantastisk høytaller med rett elektronikk .

Men å kjøpe den ny er litt dumt da den dukker opp på brukten med jevne mellomrom.

Til slutt kan jeg nevne at jeg har prøvd denne forsterkeren med andre høytallere uten at det var noe særlig bra, det er bare det at den passer så glimrende med Klipsch. Dette er med originalrør.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt redd for at jeg skal miste den "tørre/snappy" bassen med en slik da den har forholdsvis lite effekt samt htene står nært bakvegg.

Ble brått litt småsugen på å kjøpe en da det ikke akkurat er mangel på lovord om den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt redd for at jeg skal miste den "tørre/snappy" bassen med en slik da den har forholdsvis lite effekt samt htene står nært bakvegg.

Ble brått litt småsugen på å kjøpe en da det ikke akkurat er mangel på lovord om den...
    Tørr og snappy bass får du ikke med en MC275, men en meget god mellomtone og diskant.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Tørr og snappy bass får du ikke med en MC275, men en meget god mellomtone og diskant.
    Ante meg, så da forsvant oppgraderingsspøkelse en liten stund til :-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ante meg, så da forsvant oppgraderingsspøkelse en liten stund til :-D
    Dra høytallerene litt utpå gulvet ? . mc 275 har ikke den tørreste bassen nei. Men det har ikke noe med at det er 75 W, har mer med designet. Skal sies at jeg fikk tørr bass med rørbytter, men da forsvant annen magi. Vil ikke si den er siderumpa heller, finnes mange rørforsterkere og transistorforsterkere som er "tregere" i bassen, men veldig mye mellomtone med mc 275, og det er det som gjør den så bra på disse høytallerene. Eldre EC synes jeg f.eks er tregere i bassen.

Parasound har heller ikke den tørreste bassen, og skulle ikke tro det er så veldig stor forskjell på det. Men har ikke hørt akkuratt din effekt. Hegel f.eks har veldig tørr og kjapp bass, uten at det er noe god match til Klipsch dog.

Hadde jo vært fint for deg å fått lånt deg en en dag om mulig, er jo endel penger det er snakk om .

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •