Nettop kjøpt klipsch rf-63 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 127
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Korleis er lydbildet på Sherbourn? Hvilke erfaringer har du med Sherbourn på rf63?

Vant en Sherbourne PA 2-160 her på nyåret.

Har bare RF-62 til surround som den driver nå.

Testet opp mot Emotiva xpa-3 som driver fronter + center hos meg.

Og på de to høytalerne (swans diva 6.2f og klipsch rf62) jeg testet på pa 2-160 så har Sherbourne en mørkere klang med en tanke mere bass en emotiva.

Skal sies at det er litt forskjell på effekten de hadde da emotivaen er en del kraftigere.

Så om det skulle være en til rf-63 så er det Sherbourn PA 2-250 Ca 10.000 kr for den. 2*250 8ohm/ 2*500 4ohm.

- den er helt ny og ikke på markedet enda og jeg kan ikke finne noe videre info om hva den har og gå på av strøm.

Men lillebror 2-160 som jeg har, er det mer en nok strømkapasitet til og backe up de 2-160 den yter.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse bra svar her:-D Ser iallfall ut som eg må selge Midgard.
    Parasound, adcom og emotiva er altså en bra match til rf-63. Men lure på hvilke forsterker eg skal velge som klarer å drive høgtalerne til det lydnivået som midgard gjer? Må eg heilt opp i emotiva xpa-1, eller holder xpa-2? Eg elsker å høre drithøgt så lenge diskanten oppfører seg. Lurer og på kor mykje det vil koste meg å kjøpe 2stk xpa-1 sendt til norge?
    Kommer ann på pris! RF63 fortjener faktisk elektronik i "highend" klassen, da spiller de virkelig som en helt annen høytaler. Av de du nevner så ville jeg helt klart valgt Parasound eller adcom

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vant en Sherbourne PA 2-160 her på nyåret.

Har bare RF-62 til surround som den driver nå.

Testet opp mot Emotiva xpa-3 som driver fronter + center hos meg.

Og på de to høytalerne (swans diva 6.2f og klipsch rf62) jeg testet på pa 2-160 så har Sherbourne en mørkere klang med en tanke mere bass en emotiva.

Skal sies at det er litt forskjell på effekten de hadde da emotivaen er en del kraftigere.

Så om det skulle være en til rf-63 så er det Sherbourn PA 2-250 Ca 10.000 kr for den. 2*250 8ohm/ 2*500 4ohm.

- den er helt ny og ikke på markedet enda og jeg kan ikke finne noe videre info om hva den har og gå på av strøm.

Men lillebror 2-160 som jeg har, er det mer en nok strømkapasitet til og backe up de 2-160 den yter.
    Takk for svar Interessang lesning.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar:)

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Kommer ann på pris! RF63 fortjener faktisk elektronik i "highend" klassen, da spiller de virkelig som en helt annen høytaler. Av de du nevner så ville jeg helt klart valgt Parasound eller adcom
    Hvilke adcom eller parasound då? Koffor ikkje emotiva xpa-1 eller2?
    Har du hørt den komboen?

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

ser ikke at noen har nevnt plassering av høyttalerne noe særlig i tråden.

Hvordan står de i dag? Mine RF-35 står et stykke fra bakveggen, det gir best bass her. Står høyttalerne for nærme bakveggen blir det ullent og "seigt". Videre synes jeg det gjorde en forskjell å få de isolert fra gulvet med spikes og plater.

Videre: Har du prøvd romkorreksjon og eventuelt tonekontroll? Vippe diskant ned og gi litt mer bass?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-D Har faktisk sett en parasound hca3500 på finn, men den er i vestfold. Det er langt, og den er for tung til å fraktes:/

Vil eg klare å spille like høgt med en xpa-2 som med midgard uten forvrengninger? Det er det eg er skeptisk på. Eg vil at eg skal kunne spille til høgtalarane si grense og ikkje forsterker si grense
    Alle de nevnte forsterkerne vil være sterk nokk til å drive høyttalerne dine. Alle nevnte forstrekere i hele tråden mener jeg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Alle de nevnte forsterkerne vil være sterk nokk til å drive høyttalerne dine. Alle nevnte forstrekere i hele tråden mener jeg.
    Ok, men det er jo i så fall bra. Då er det jo unødvendig å kjøpe xpa-1 iallfall om xpa-2 klarer å drive høgtalerne like fint Tenke eg skal spille høgtalarane mest mulig inn med midgard. Så får eg sjå ka forsterker eg bytter til seinere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke adcom eller parasound då? Koffor ikkje emotiva xpa-1 eller2?
    Har du hørt den komboen?
    eddie vil nokk fraråde deg å kjøpe emotiva. han er den eneste personen jeg har sett som prater negativt om dette merket, tross for utrolig bra kritikk fra internasjonale forum og hifiblad. BTW: Sherbourn og emotiva er akurat samme forsterkerne.

Emotiva UPA-2:
    Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier

Sherbourne PA 2-160:
    Sherbourn PA 2-160 Effektforsterker - 2x160W - L-Sound AS

Edit: Tok bort bilder da de ble absurd store, men du ser tydelig på linkene at innmaten er den samme og de har like mye effekt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hei,

ser ikke at noen har nevnt plassering av høyttalerne noe særlig i tråden.

Hvordan står de i dag? Mine RF-35 står et stykke fra bakveggen, det gir best bass her. Står høyttalerne for nærme bakveggen blir det ullent og "seigt". Videre synes jeg det gjorde en forskjell å få de isolert fra gulvet med spikes og plater.

Videre: Har du prøvd romkorreksjon og eventuelt tonekontroll? Vippe diskant ned og gi litt mer bass?
    Høgtalarane står 20cm fra bakvegg og langt ifra sidevegg. Dei står på granittplater. Liker best å spille musikk i "pure direct" modus. Mulig romkorreksjonen ikkje er så allverden på yamaha 1067.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vertfall veldig fornøyd med mine RF 63 på Parasound Halo A21.
    Var en helt annen klasse enn med gammle forsterkeren jeg hadde

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Sitat Opprinnelig postet av Truls
    eddie vil nokk fraråde deg å kjøpe emotiva. han er den eneste personen jeg har sett som prater negativt om dette merket, tross for utrolig bra kritikk fra internasjonale forum og hifiblad. BTW: Sherbourn og emotiva er akurat samme forsterkerne.

Emotiva UPA-2:
    Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier

Sherbourne PA 2-160:
    Sherbourn PA 2-160 Effektforsterker - 2x160W - L-Sound AS

Edit: Tok bort bilder da de ble absurd store, men du ser tydelig på linkene at innmaten er den samme og de har like mye effekt.
    Om det er samme type forsterker så er det iallfall veldig lurt å bestille Emotiva fremfor og kjøpe Sherbourn med tanke på ko mykje penger man sparer

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound HCA-1000

Lure på om 2 stk Parasound HCA-1000 er en lur ide? Brokople og bruke 1 til kvar høgtalar? Det er iallfall en knall forsterker.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lure på om 2 stk Parasound HCA-1000 er en lur ide? Brokople og bruke 1 til kvar høgtalar? Det er iallfall en knall forsterker.
    Det vil nok funke det. Men hvor kfartig er den brokoblet ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er samme type forsterker så er det iallfall veldig lurt å bestille Emotiva fremfor og kjøpe Sherbourn med tanke på ko mykje penger man sparer
    Helt sant.

Det er en løsning, eller du kan biampe med et par av disse. Tror uansett at det er bedre hvis du får tak i en HCA2200MK2.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Det vil nok funke det. Men hvor kfartig er den brokoblet ?
    Den er 400w i 8 ohm brokopla. Men lure på korleis den er i forhold til halo a21 som yter 250w?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den du syns er penest eller passer best inn i systemet ditt. Disse forsterkerne har så like egenskaper at det skal godt gjøres å skille dem.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HCA-1000 og HCA1500

Ser at det ligger både en hca 1000 og en hca 1500 til salgs på finn. Kan jo kjøpe begge og bruke hca-1500 på bassmellomtone. Og bruke hca-1000 på horna. Det burde jo bli veldig bra eller? Men blir det bedre å heller brokople 2 stk hca-1000? Noken som har synspunkter anngående hca-1000 og hca-1500 på klipsch?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.

Synes det er mye snakk om WATT her på disse høytallerene. Fakta er at disse trenger ikke så mye watt men mye strømreserver. Altså kvalitetsforsterkere.

Til trådstarter kan jeg jo skrive noen tall .

Ta en vanlig høytaller som har 90db på 1 W, ( slik de fleste høytallere har, ofte litt mindre også ). Så trenger du ca 600 W på å spille like høyt som Klipsch RF 63 gjør med 75 W. Dette er ca.

Her er fakta tall : Med 64W spiller RF 63 117db i teorien ( det blir mer i virkeligheten pga roomgain, ca 6 db mer? Usikker på det siste. ). For å spille like høyt på de aller aller fleste andre høytallere trenger du 512W.

Til disse høytallerene anbefaler jeg deg Mcintosh mc 275 ( 2x75 W ). Dette er fortsatt den beste forsterkeren jeg har hatt til Klipsch og den er mer en kraftig nok. Har hørt mye forskjellig på Klipsch ( Parasound A21, midgard 6.1, EC, for å nevne noen ). Den føles rett og slett kraftigere mye pga den er en meget god match.

For å ta ett tall til. RF 63 spiller 120 db ( igjen uten roomgain ) med 128Watt per kanal. Høytallere som ligger på 90db 1Watt trenger 1024Watt per kanal for å oppnå samme volum. Så se bort ifra mange watt, se på kvalitet er mitt tips til disse høytallerene.

Mvh maddie

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Synes det er mye snakk om WATT her på disse høytallerene. Fakta er at disse trenger ikke så mye watt men mye strømreserver. Altså kvalitetsforsterkere.

Ta en vanlig høytaller som har 90db på 1 W, ( slik de fleste høytallere har, ofte litt mindre også ). Så trenger du ca 600 W på å spille like høyt som Klipsch RF 63 gjør med 75 W. Dette er ca.

Her er fakta tall : Med 64W spiller RF 63 117db i teorien ( det blir mer i virkeligheten pga roomgain, ca 6 db mer? Usikker på det siste. ). For å spille like høyt på de aller aller fleste andre høytallere trenger du 512W.

Til disse høytallerene anbefaler jeg deg Mcintosh mc 275 ( 2x75 W ). Dette er fortsatt den beste forsterkeren jeg har hatt til Klipsch og den er mer en kraftig nok. Har hørt mye forskjellig på Klipsch ( Parasound A21, midgard 6.1, EC, for å nevne noen ). Den føles rett og slett kraftigere mye pga den er en meget god match.

For å ta ett tall til. RF 63 spiller 120 db ( igjen uten roomgain ) med 128Watt per kanal. Høytallere som ligger på 90db 1Watt trenger 1024Watt per kanal for å oppnå samme volum. Så se bort ifra mange watt, se på kvalitet er mitt tips til disse høytallerene.

Mvh maddie
    Takk for utfyllende svar Er klar over det med følsomheten. Men visste ikkje at det betydde så mykje. Men er ikkje enkelt å velge:/ Er så mange forskjellige meninger.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie

Mvh maddie
    Mine erfaringer føles like som dine, på rf83.
    275r er den som spilte tøffest av alle hos meg.

Som Truls også sier, Eddie er omtrent eneste jeg har sett / hørt som har problem med emotiva- de spiller meget bra. Med importør og butikker ville disse ligget et sted mellom nc og Halo i pris i Norge (parasound) og hos meg spilte emotiva betydelig bedre enn parasound nc, og vel på høyde med Halo.

Primare følte jeg faktisk overgikk parasound på reference hos meg..

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •