Diskant forsvinner på AT-100 !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diskant forsvinner på AT-100 !!

Hei,

Jeg har et par Ny-innspilte Cerwin Vega! AT-100 fra tidlig '90tall.
    Diskantene forsvinner da jeg drar på litt. Jeg har litt for lite krefter, det hadde også Fence Audio Stage 250 MK2, diskantene forsvant på begge forsterkerne, da vi dro på litt. Kan det ha noe med at Bassen dreper Diskanten da det blir såppas til volum? Eller kan det være noe med at Sikringene er dårlige? De er ikke byttet, og Høytalerne er nesten ikke brukt. De er helt strøkne enda. Kjører de på en Harman/Kardon HK-980, jeg vet den har aaaaaalt for lite krefter men inne på dette romme tpå 7 kvadrat føler jeg det er nok. Kan dette også ha med at jeg har for lite krefter? Som sagt testen vi de på en Fence Audio Stage 250 MK2, og da forsvant Diskantene stadig vekk. Noen som vet hvor feilen ligger? Takk på forhånd ! :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mulighet til å låne en annen forsterker å prøve med?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du har for lite rom så bør du ha krefter uansett, det er jo samme HT som skal drives.

Selg AT-100 og kjøp deg noe mindre HT hvia du ikke har råd til noe som kan drive dem.

Nyinnspilt? tviler jeg STERKT på selv om selger garantert har nevt det.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For lite effekt slår diskantene seg av fort ja. Raskeste måten å sprenge en høyttalere på er med for lite effektivt. Kompis av meg hadde DC-15 som han drev med en Denne PMA 1560. Oppgitt til 2x160w 8ohm. Han sprengte de hver fest han hadde frem til han lånte en Elektrocompaniet AW250R av meg. Denne er målt til 2x250w 8ohm, men er skam strøm sterk. Voldtok høyttalerene sine mer enn noensinne, men ingenting røyk. Skal MYE mer til å ødelegge en høyttaler når man har godt med krefter, enn når man sulter de men en for lite.......

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    For lite effekt slår diskantene seg av fort ja. Raskeste måten å sprenge en høyttalere på er med for lite effektivt. Kompis av meg hadde DC-15 som han drev med en Denne PMA 1560. Oppgitt til 2x160w 8ohm. Han sprengte de hver fest han hadde frem til han lånte en Elektrocompaniet AW250R av meg. Denne er målt til 2x250w 8ohm, men er skam strøm sterk. Voldtok høyttalerene sine mer enn noensinne, men ingenting røyk. Skal MYE mer til å ødelegge en høyttaler når man har godt med krefter, enn når man sulter de men en for lite.......

Det går ikke an å ta livet av en høytaler med for mye krefter? Har ikke hørt om det enda. Da betyr det at fence Audio også er for liten? Det var jo egentlig det jeg også trodde. Han som jeg lånte den av, sier det er mere Høytalerne som er gamle og ikke tåler dette. Da blir det bytting av forsterker om ikke lenge. Takk for hjelpen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Selv om du har for lite rom så bør du ha krefter uansett, det er jo samme HT som skal drives.

Selg AT-100 og kjøp deg noe mindre HT hvia du ikke har råd til noe som kan drive dem.

Nyinnspilt? tviler jeg STERKT på selv om selger garantert har nevt det.
    Jaja, da får du bare tvile

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smekk på så stor forsterker som du har penger til å kjøpe. det som skrur av diskantene dine er varmesikringa. den slår seg ekstremt fort ut om forsterkeren klipper

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •