Hvor gode bør surroundhøyttalere være?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor gode bør surroundhøyttalere være?

Jeg lurte på hvor gode høyttalere man burde ha til surround sett i forhold til resten av anlegget. Når du har fronter som koster 30k, virker det ikke som man får så mye ut av det å kjøpe stativhøyttalere til samme prisen for å ha rundt? Skal jeg ha noe bedre til samme prisen som PSB Image Mini, må jeg gå for et boksete design som ikke passer til resten av anlegget.

Jeg har KEF XQ40 og XQ50. Og tenker å bytte ut Dynavoice M-65 EX og F-6 med to par PSB Imagine Mini høyttalere for litt mer plasseringsvennlighet og design. De passer designmessig bra til frontraden, og de er små og har visst veldig god lyd. Ser for meg at de er mere enn bra nok til surround? Får 2 nye par i den fargen jeg foretrekker for 7k.

Vil disse stativene passe til PSB Image Mini? De virker veldig praktiske, de tåler i allefall vekten.
    AVshop.no / B-TECH BT11 Stealth Høyttaler Stativer, Sort,For små høyttalere,Leveres som par

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel opp til deg. Hvor mye vil du ofre, hvilket design passer osv. Kef har jo XQ20, så har du et konplett Kef system, men jeg vet ikke hva de koster.
    Ellers, ikke noen kritikk, men jeg personlig ville vel oppgradert receiveren istedet, men er du fornøyd så er det jo bra.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på at det skal dukke opp en brukt Bryston 4B SST. Receiveren driver det meste greit, tror ikke jeg får så mye ut av en oppgradering akkurat nå. Du må gjerne gi beskjed om jeg tar feil.

1 par så vidt brukte XQ20 får jeg tak i til 8000 levert. Men jeg er det er usikker på om jeg vil dra noe nytte av så dyre surroundhøyttalere. Designet på XQ serien og imagine mini ligner såpass at merke har ikke så mye å si. Imagine mini er plasseringvennlige og får god kritikk. Jeg skal prøve å få lånt et par hjem neste uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at like høytalere gjør noe med lyden! Har selv 4 like høytalere å vil nødig gå tilbake til små "blikk bokser" igjen hvis jeg ikke må... Det ligger ganske mye effekt bak på noen filmer. Ville uansett anbefalt XQ20 for lik klang signatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva endte du på?

Har samme fronter og nesten samme reciever som deg og er på jakt etter surroundhøyttalere

Ble du fornøyd?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, men der er vel mest pga det lekre designet, og ikke nødvendigvis lyden (selv om den er god). Hadde jeg ikke brydd meg om designet ville jeg vel heller satt opp et par Klipsch RS-41II i hjørnene på bakveggen over hodehøyde for å få med diffus lyd. Uni-Q blir veldig sweetspot orientert, og i en hjemmekino med relativt liten avstand fra surroundhøyttalere vil jeg ikke påstå at det er ideelt.

Skal du derimot spille musikk i surround, så funker dette helt konge!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •