Høytalere til under 5000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til under 5000.

Har en Panasonic Sa-He 100 ( Panasonic SA-HE100 5.1 Channels Receiver Details and Product Specifications - Epinions.com ) forsterker som er ca 10 år gammel og trenger rimlige, men gode høytalere som aller helst går sammen med forsterkeren. Kjøper nok ny etterhvert, men nå er jeg først og fremst ute etter høytalere. Jeg spiller kun metal og rock. Jeg har sett litt på denne Dynavoice M-65 EX Natural Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten (Dynavoive M-65) som har fått gode tester, men nå begynner de å dra på årene. Er det fortsatt ett godt kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurdert å kjøpe brukt?
    tror disse kan rocke litt om det trengs:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=85721&cat=12

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynavoice F-5 EX, riktignok en "dårligere" serie en de du har sett deg ut.

Men disse gir VELDIG god lyd for liten pris. skal ikke tro M eller DF serie skal gi deg dårligere lyd. M-65 er vel blitt delvis oppgradert med litt forbedringer her og der, så om de er gamle kan vel diskuteres.

Velger du DF-5, får du riktignok ikke det samme trykket i bassen, men du vil få et bedre musikalsk lydbilde. Så valget er vel, party eller fin lytting. Uansett er nok begge et godt valg, og du vil ikke gå feil med Dynavoice! :-D

Også har du Dali Zensor 5 som er rett under 5000,- som skal være en god høyttaler. DALI ZENSOR 5 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Jeg har Dynavoice F-5 EX, riktignok en "dårligere" serie en de du har sett deg ut.

Men disse gir VELDIG god lyd for liten pris. skal ikke tro M eller DF serie skal gi deg dårligere lyd. M-65 er vel blitt delvis oppgradert med litt forbedringer her og der, så om de er gamle kan vel diskuteres.

Velger du DF-5, får du riktignok ikke det samme trykket i bassen, men du vil få et bedre musikalsk lydbilde. Så valget er vel, party eller fin lytting. Uansett er nok begge et godt valg, og du vil ikke gå feil med Dynavoice! :-D

Også har du Dali Zensor 5 som er rett under 5000,- som skal være en god høyttaler. DALI ZENSOR 5 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Takker hva tror du ang forsterkeren min? Blir den altfor liten?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er egentlig for liten ja, ihvertfall til M-65. Du får lyd, men det er begrenset hvor mye godlyd og hvor høyt du kan spille før det vrenger.

Hvis du har mulighet, ville jeg sett etter en god stereo forsterker på brukten og kjøpt DF-5. Disse krever ikke allverden med strøm, men fortjener mer en din nåværende forsterker.

Lyden vil ihvertfall bli i en annen verden med en mer høykvalitets forsterker.

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch RF62?
    Disse går nå for 3990,- på Lefdal.
    -Veldig god pris!

Lettdrevne og passer meget godt din musikkstil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kl

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Hva med Klipsch RF62?
    -Veldig god pris!

Ikke dumt! Men forsvarer de prisforskjellen til DF-5?

Tusen takk for all hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Hva med Klipsch RF62?
    -Veldig god pris!

Ser disse får svært god omtale: http://www.lydogbilde.no/test/klipsch-rf62-mkii

Dette kan være en passende forsterker http://www.lydogbilde.no/test/cambri...dio-azur-740a2 men den har dessverre ikke platespiller tilkobling. Spiller mye vinyl.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Ser disse får svært god omtale: http://www.lydogbilde.no/test/klipsch-rf62-mkii

Dette kan være en passende forsterker http://www.lydogbilde.no/test/cambri...dio-azur-740a2 men den har dessverre ikke platespiller tilkobling. Spiller mye vinyl.
    Denne har platespillerinngang, og er et latterlig godt kjøp til prisen.
    Parret med et par Klipsch RF62 spiller det imponerende bra, se hva du kan finne på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Denne har platespillerinngang, og er et latterlig godt kjøp til prisen.
    Parret med et par Klipsch RF62 spiller det imponerende bra, se hva du kan finne på brukten.

Den har jeg vurdert, ser ut som ett knallkjøp. Sikkert ett jævlig dumt spørsmål, men jeg ser alltid på watt når jeg leter etter forsterker, men denne er kun 2 x 80, mens den jeg har hjemme er 100. Er det strømmen som er avgjørende?

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha det gøy for en skikkelig billig penge hiver du deg rundt og kjøper denne:DENSEN B100 New price

og enten disse:Dynavoice Definition DF-5 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

eller disse:PSB Image høytalerpakke - FINN Torget og selger unna det du ikke har bruk for.

Densen forsterkeren er helt rå, den leverer 60w i 8 ohm og dobbler seg i 4 ohm. Bra stømforsyning og et design du enten liker eller ikke Jeg vil tro at den driver de høytalerne som jeg nevner over med stil.

Densen + Dynavoice blir 5 000,- til sammen Det er mye lyd for pengene, uten tvil.

Jeg hade lillebror, DM-5 innom i vinter og testet de på min Densen, og det låt skikkelig bra. Jeg kjørte riktig nok en liten aktiv subb sammen for å få litt mer bunn. Men her tror jeg storerbror er bedre på leveranser i de lavere frekvenser. Har også lest at litt akkustisk ull er en god investering i DF-5, rydder opp i frekvensene rundt 800-1000 hz. men det er en smal sak å fikse, 200 kr. på biltema og 20-30 min med skruing og klipping så er det på plass

Lykke til med lydprosjektet ditt, det er en jungel der ute og ikke lett å alltid treffe det man egentlig skal ha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •