Filmlyd på soverommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filmlyd på soverommet

Hvordan få akseptabel filmlyd uten å bruke mer enn 5-6000 kroner på dette rommet? Noen forslag til f.eks 2.1 systemer som fyller rommet med bass og gir litt godfølelse når jeg ser film fra senga?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det rå respons :-)

Har fått tilbud om ett par Monitor Audio RX2 i valnøtt til 3300 kr.
    Har jeg råd til å la være å slå til på dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclone

Hvordan få akseptabel filmlyd uten å bruke mer enn 5-6000 kroner på dette rommet? Noen forslag til f.eks 2.1 systemer som fyller rommet med bass og gir litt godfølelse når jeg ser film fra senga?
    Mitt soverom er nesten identisk med ditt, eneste forskjellen er at skapet våres går over hele veggen. Jeg har et Samsung HT D5500, sub er plassert i skapet.
    Sengen våres er 1,8X2m med rammemadrass til golv, denne fungerer glimrende til demping av rommet. Lyden, tror ikke jeg har hørt bedre lyd for pengene. Blir overasket hver gang jeg ser film eller hører på musikk på anlegget. I forhold til mitt 30 ganger dyrere anlegg i stua, er det ingen tvil om hva jeg er mest imponert over. Selv om jeg tror det er sengen som gjør at lyden bli såpass bra på soverommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, høres jo lovende ut at du får så god effekt av anlegget på soverommet. Har fått RX2 i hus, må sveise meg noen gode veggstativer med tilt og svingfunksjon så jeg får justert de riktig ut fra vegg, i øyeblikket står de på gulvet bi-ampet med en Yamaha 667.

Hvordan har du gjort det med bak-kanalene for å få surroundlyd? Når man har hodet mot veggen lengst unna tven og monterer de på vegg, så blir det jo mye mer side enn bak..

Førsteprioritet er å finne en brukt sub til 3-4 tusen kr og deretter en senter av samme slag som frontene.. Men hvis det har noe for seg med kanaler bak så må jeg vel åpne for å kjøpe ett par RX1 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen råd etter hva slags sub jeg burde holde utkikk etter? Dersom det er i 4000-kroners klassen for noe strøkent og brukt, og den må være like musikalsk som den er brukandes til film :-) Ett stykk Epik burde lage mye leven på ett så lite rom?

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen råd etter hva slags sub jeg burde holde utkikk etter? Dersom det er i 4000-kroners klassen for noe strøkent og brukt, og den må være like musikalsk som den er brukandes til film :-) Ett stykk Epik burde lage mye leven på ett så lite rom?
    Denne får job mye skryt, og er vistnok god både til film og musikk:
    XTZ 99 W10.16 Sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Aldri hørt den selv, men spesifikasjonene er det lite å si på til den prisen...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du absolutt vil kjøpe brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hører denne settingen her mye.

Dra ned på en megastore butikk og be om å få høre på et bose cinemate anlegg. koster 5300,- eventuelt om dem har en demo å selge deg

verdt å prøve hvertfall, selv om det selfølgelig er mye annet bra :-D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elkjøpern
    hører denne settingen her mye.

Dra ned på en megastore butikk og be om å få høre på et bose cinemate anlegg. koster 5300,- eventuelt om dem har en demo å selge deg

verdt å prøve hvertfall, selv om det selfølgelig er mye annet bra :-D
    Han skriver at han vil at rommet skalfylles med bass til filmen, da er jo ikke bose tingen, med mindre man absolutt må ha høytalere på størrelsen med en liten matboks. Har hørt cinematic; de gir overraskende bra lyd til tross for størrelsen, men kjøper du en gulvstående/større stativhøytaler og en sub til samme prisen, vil det (ihvertfall bassmessig) være en enorm forskjell

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hadde nok funket fint på soverommet. fått mye skryt og dette er meget billig. bare å goole litt, mye bra lesing

Søkeresultater for: 'KHT3005SE'

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF anlegget var riktig lekkert, men det er nok litt sent - Monitor Audio RX2 og Yamaha 667 er allerede på plass.

Har bi-ampet de på recieveren, men kunne ønsket meg litt mer kontroll på mellomtone. Er det mulig å la Yamaha'en drive diskant, og bruke pre-out til en effektforsterker på, la oss si, 2x75-100 ekte watt, til å drive mellomtonene? Og hvilken effektforsterker gir meg kontroll og litt varm lyd i mellom- og bunn-sjiktet av frekvensene? NAD?

Er i gang med å sveise meg veggmonterte stativer for høyttalerne da jeg ikke fant noe tilstrekkelig i salg.. Satser på dette blir bra!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF anlegget var riktig lekkert, men det er nok litt sent - Monitor Audio RX2 og Yamaha 667 er allerede på plass.

Har bi-ampet de på recieveren, men kunne ønsket meg litt mer kontroll på mellomtone. Er det mulig å la Yamaha'en drive diskant, og bruke pre-out til en effektforsterker på, la oss si, 2x75-100 ekte watt, til å drive mellomtonene? Og hvilken effektforsterker gir meg kontroll og litt varm lyd i mellom- og bunn-sjiktet av frekvensene? NAD?

Er i gang med å sveise meg veggmonterte stativer for høyttalerne da jeg ikke fant noe tilstrekkelig i salg.. Satser på dette blir bra!
    Tror ikke bi-amping har mye for seg med mindre man bruker to effektforsterkere (arrester meg gjerne her). Hvis du går til innkjøp av et effektledd, vil jeg tro det er bedre å drive både mellolmtone og diskant med den...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •